Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:00:22 GMT

۴۷ میلیون مترمعکب آب در استان مرکزی صرفه جویی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۵۸۸۱

۴۷ میلیون مترمعکب آب در استان مرکزی صرفه جویی شد

به گزارش ایرنا، « محمود قدبیگی » روز شنبه در شورای حفاظت از آب شهرستان خمین افزود: نصب دستگاه کنتور حجمی امسال در شهرهای ساوه وزرندیه به طور کامل انجام می شود.
وی ادامه داد: نصب ۲۵۰ کنتور در تمام نقاط استان مرکزی  امسال در دستور اداره آب قرار گرفته است.
  معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان مرکزی اظهار داشت: این استان در اجرای طرح تعادل بخشی به چاه هایی که اضافه برداشت دارند در جایگاه برتر کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدبیگی با اشاره به برداشت غیرمتعارف یکی از بندهای گلپایگاه از آب سد کوچری گفت: با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده با وزارت نیرو و استنهای قم و اصفهان ، این بند بسته شده و بقیه بندها نیز به استفاده به اندازه حق آبه ملزم شدند.
وی افزود: استانداردهای ۵۲ گانه استفاده از پساب فاضلاب در آب های سطحی و تغذیه محصولات کشاورزی مشخص شده است و اگرآب تصفیه شده ای این استانداردها را نداشته باشد نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار خمین نیز در این شورا با اشاره به رفع مشکل حق آبه سد کوچری گفت:  استفاده بیش از اندازه مجاز روستاهای تابع گلپایگان از سد کوچری چالش های جدی را برای روستاهای خمین ایجاد کرد.
« احمد طهرانی »  افزود: برخلاف اینکه فضای مجازی در بیان این مشکل اغراق کرد پیگیری های لازم بدون رسانه ای کردن اقدامات انجام شد.
وی ادامه داد: با مشخص شدن میزان برداشت حق آبه هر روستا براساس برداشت های سالهای گذشته این مشکل حل شد.
 فرماندار خمین تاکید کرد: با پیگیری مستمر مسئله حق آبه می توان از تکرار این مشکلات در شهرستان جلوگیری کرد.
طهرانی گفت: به منظور جلوگیری از برداشت های بیش از اندازه از چاه های شهرستان به کارگیری اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی تاثیرگذار است.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۲ درصد آن کشاورز هستند.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی خمین مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بخشعلی اصغری اظهار کرد: متوسط عملکرد سیر به‌صورت تناژ در هر هکتار ۳۰ تن است که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزار کشاورزی پارس‌آباد برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت پیش‌بینی‌شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت پایش و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، واپایش عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نظارت می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام کودهای موردنیاز توسط جهاد کشاورزی به‌صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.
اصغری گفت: کاشت و داشت و برداشت به‌صورت ماشینی و نیمه ماشینی صورت می‌گیرد که مجوز و نامه صادراتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و... به شهرستان‌های هم‌جوار چون گرگان و میادین تره‌بارهای شهرهای داخلی صادرمی شود .
وی اشاره‌ای به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: فعلاً برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت