"قربان" ؛ عید قربانی کردن خواسته ها و دلبستگی هاست
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۶۳۵۶
به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حمید بهرام پور صبح امروز در جمع اساتید و معاونین مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به نزدیک بودن عید قربان، اظهار داشت: قربان از اعیاد بزرگ و معنوی کل مسلمین جهان است و حرمت این روز برای همه ما از ارزش بسیار والایی برخوردار می باشد.
معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: قربان عید قربانی کردن خواسته های و دلبستگی هاست، قربان عید وارستگی و ایثار در راه خداوند متعال و دین خداست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این استاد حوزوی با اشاره به اینکه کار بزرگ حضرت ابراهیم درس بزرگی برای جامعه بشریت است، بیان کرد: این رسول خدا با اتکال به پروردگار خدا و ایمان کامل توانست درسی بزرگ به انسان برای تمام قرون و اعصار بدهد.
حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: ما هم باید به تاسی از این حرکت بزرگ نیات و آمال خود را در راه خداوند متعال قربانی کنیم و پا بر روی خواسته ها و هواهای نفسانی خود قرار دهیم، البته این کار برای بیشتر ما سخت است.
معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز زندگی بشر به نوعی به قربانگاه خواسته ها تبدیل شده است، لذا باید انسان به درجه و مرتبه ای از کمال انسانی برسد که بتواند امیال، خواسته ها و دلبستگی های خود را در راه خداوند و دین فدا کند، کاری که حضرت ابراهیم به خوبی از عهده آن برآمد.
این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قربان؛ عید قربانی کردن خواسته ها و دلبستگی هاست، گفت: در این روز بزرگ خداوند به رسول خود که دلبستگی زایدالوصفی به فرزندش حضرت اسماعیل داشت دستور داد که وی را در راه پروردگار قربانی کند که حضرت ابراهیم بدون هیچ گونه شک و تردید دستور خداوند را پذیرفت و از این امتحان سنگین و بزرگ سربلند بیرون آمد.
حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: امروز هم باید دلبستگی و وابستگی خود را به تعلقیات دنیوی کم کنیم و به مانند بزرگان دین، مال و جان خود را فدای دین خداوند متعال نماییم.
انتهای پیام/
منبع: تقریب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نیکا قربانی چه کسانی شد؟
با گذشت پنج ماه از اختلافات خانواده نیکا شاکرمی در فضای مجازی، توئیت سالومه سیدنیا دوباره این اختلافات را در شبکههای اجتماعی علنی کرده و به بحث و جدل کشانده است.
سرویس سیاست مشرق- پس از انتشار روایت تحریفشده بیبیسی درباره مرگ نیکا شاکرمی،مجری شبکه تعطیل شده منوتو توئیتی درباره خانواده این دختر نوجوان منتشر کرد و موجب شد تا اختلافات خاله و مادر این دختر در شبکههای اجتماعی دوباره سر باز کند.
پیشتر در دیماه ۱۴۰۲، مادر نیکا شاکرمی در صفحه اینستاگرامی خود، تصویری نقاشیشده منتشر کرد و مدعی شد آن را نیکا کشیده است. او در کپشن آن پست، بابت کلاهبرداری عمو و خاله نیکا در گذشته از این خانواده گلایه کرده بود.
مادر نیکا شاکرمی مدعی شده بود پس از فوت همسرش، عموی نیکا، پول و سرمایه این خانواده را دزدیده است، او در بخش دیگری مدعی شده بود بارها از سوی اعضای فامیل، مورد تهدید و یا در خطر زیرگرفتن خودرو قرار گرفته است!
پسازاین پست اینستاگرامی، آتش شاکرمی(خاله نیکا) تصویر نقاشیشده را استوری کرد و مدعی شد مادر نیکا به دروغ گفته که دخترش آن را کشیده و بر همین اساس، دیگر گفتههای او درباره کلاهبرداری نیز کذب است.
این استوری باعث شد خواهر نیکا شاکرمی در حمایت از مادرش، با تندی به خاله خود پاسخ دهد. آیدا شاکرمی گفت نیکا در زمان کودکی مورد ظلم خالهاش قرار گرفته بود و پس از مرگش نیز آتش شاکرمی سواستفادههای زیادی از عنوان نیکا کرده بود!
این کشمکشهای مجازی ادامه پیدا کرد و این دو عضو خانواده نیکا شاکرمی در استوریهای اینستاگرامی علیه یکدیگر جنجال به پا کردند.
مجادلهها پس از فوت نیکا شاکرمی نشان داد که این خانواده دچار آشفتگیهای شدید اجتماعی است، بهخصوص اینکه یکی از دوستان نیکا، درباره صحبتهای آتش شاکرمی، با رسانههای فارسیزبان معاند، مطالب قابلتأملی را افشا کرده بود و گفت خاله او از ادعای کشته شدن نیکا خوشحال بود و میگفت: «خوب شد که این خبر به گوش همه رسید؛ وگرنه مردم خرمآباد میگفتند نیکا دختری خیابانی بوده و خودکشی کرده است.»
حالا با گذشت پنج ماه، دوباره این اختلافات را در شبکههای اجتماعی علنی شده است.
آتش شاکرمی که فردی با سابقه نزدیک به گروهکهای چپگرا است، مدعی شده نیکا در خانه مورد آزار و خشونت خانگی قرار گرفته است. شاکرمی جزئیات بیشتری را افشا میکند مینویسد: «مادر و خواهر نیکا هرروز او را شکنجه میکردند و حتی در یک مورد، آیدا، خواهرش، دست و پای نیکا را گرفته و مادرش او را کتک زده است.
همچنین در موردی دیگر، در خرداد سال ۱۴۰۰، مادر نیکا او را از به منزل اقوام در خرمآباد برده و رهایش کرده. طبق گفته آتش شاکرمی، مادر نیکا بدون دخترش به منزل خود در کرج بازگشته و این دختر نوجوان، ۵۰ روز در خرمآباد، به دور از خانواده و توجه اقوام، سپری کرده است.
در حالی که سرویس جهانی بیبیسی گزارشی سراسر تحریف از چگونگی فوت نیکا شاکرمی منتشر کرده است، اما خانواده این دختر نوجوان، در واکنش به این موضوع سکوت کردهاند و صرفا تصاویر و متون احساسی و ابراز دلتنگی برای دخترشان منتشر میکنند. درست یک هفته پس از دروغ بیبیسی مبنی بر کتک خوردن نیکا شاکرمی بوسیله باتوم، خاله نیکا اعلام کرده که مادرش او را آنقدر کتک میزده تا خسته شود. آنها نهتنها واکنش قابل تاملی به گزارش بیبیسی نداشتند که بالعکس مشغول اختلافات خانوادگی و حتی شکایت علیه یکدیگر شدهاند!
نیکا شاکرمی پس از فوتش گرفتار نزدیکان خود شده و از سال ۱۴۰۱ تاکنون، روایتهای مختلفی درباره این دختر نوجوان در رسانهها منتشر شده است. در همان ایام خودکشی، یک رسانه آلمانی با یک دختر اهل لایپزیگ آلمان مصاحبه کرده بود و ادعا کرده بود که نیکا شاکرمی دوست مجازی آلمانی داشته است. در این مصاحبه، دختر آلمانی به نام «نلی»، از علاقه خود و نیکا به شخصیت شیطانپرست، رنگ مشکی و عواطف احساسی دوران نوجوانی گفته بود که مورد سواستفاده سردبیر سایتهای فارسیزبان همجنسگرا در میانه اغتشاشات قرار گرفته بود. با این حال خانواده نیکا شاکرمی علیه اظهارات این سایتها موضع گرفتند و تایید نکردند.