Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:01:26 GMT

ایلام، استان پیشرو کشور در تحقق کشت کلزا است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۶۳۸۶

ایلام، استان پیشرو کشور در تحقق کشت کلزا است

حشمت زرین جوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان برداشت کلزای استان ایلام امسال نسبت به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و نیز سطح اراضی زیر کشت کلزا ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی توضیح داد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت کلزا در استان ایلام حداکثر ۱۸ هزار تن بود که در مجموع ۲۱ هزار و ۵۷۴ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان برداشت و خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: البته در کشت پاییزه سال گذشته علیرغم استقبال کشاورزان برای کشت کلزا، اما استان ایلام به مانند برخی دیگر از استان های کشور با کمبود بذر کلزا مواجه بود که در صورتی که بذر مورد نیاز کشاورزان تامین می شد سطح زیرکشت و مقدار برداشت کلزای استان از این میزان فعلی فراتر می رفت.

زرین چوب گفت: اما با این وجود استان ایلام پیشرو در تحقق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و برنامه ۱۰ ساله توسعه کلزا بود هرچند در برداشت محصول با توجه به وسعت اراضی زیر کشت استان چهارم بعد از گلستان، خوزستان و مازندران بود.

وی تاکید کرد: برای کشت پاییزه امسال کود، بذر و سم به مقدار کافی تامین شده و یکی از اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزایش سطح زیر کشت اراضی دانه روغنی کلزا در کشت پاییزه سال جاری است.

زرین جوب وضعیت اقلیمی، رعایت توصیه های فنی توسط کشاورزان، تغذیه مناسب گیاهی، مبارزه به موقع با آفات، بهره گیری از سیستم های مکانیزه، استقبال کشاورزان و افزایش دانش فنی آنها نسبت به کشت دانه روغنی کلزا از جمله عوامل موثر در رونق کشت کلزا در استان است.

به گزارش ایرنا، ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زراعت دیم و آبی محصولات مختلف اختصاص دارد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان های کشور تغذیه سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور