Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:24:32 GMT

۶۰درصد مدارس عجب‌شیر فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۶۴۹۰

۶۰درصد مدارس عجب‌شیر فرسوده هستند

به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: استانداردسازی و نوسازی مدارس قدیمی و تامین کمبودهای فضای آموزشی در شهرستان باید در اولویت مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در عجب‌شیر یادآور شد: متأسفانه مرکز شهرستان همچنان از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد و این مشکل باید با ایجاد تعامل و هماهنگی با خیران مدرسه ساز برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغرپور همچنین از شهردار عجب‌شیر خواست تا روند ساخت مدرسه پروین اعتصامی که با بهره‌برداری از آن بخشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان را برطرف می شود تسریع بخشد.

وی به مدرسه در حال ساخت خضرلو و توقف عملیات ساخت در آن نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با شناسایی پیمانکار از سرگرفته می‌شود.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای بازسازی اردوگاه آموزش و پرورش در رحمانلو خبرداد و افزود: برای بهسازی این طرح ۱۱۰میلیون تومان اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط باید نهایت همکاری را با آموزش و پرورش در فراهم‌کردن بستر مناسب برای حضور پرنشاط دانش آموزان در محیط آموزشی داشته باشند.

۲۴ هزار کلاس فیزیکی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که از این تعداد حدود هفت هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و هفت هزار کلاس دیگر نیازمند مقاوم سازی است.

۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۲۵ مدرسه و فضای آموزشی عجب‌شیر مشغول تحصیل هستند.

۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان شرقی آموزش و پرورش دانش آموزان شورای آموزش و پرورش شیر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن