Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:20:28 GMT

تکاب ۲ روز متوالی گرم ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۶۴۹۷

تکاب ۲ روز متوالی گرم ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

رسول جبرئیلی رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمینه دمای تکاب در شبانه روز گذشته  ۱۵ درجه بالای صفر گزارش شد، افزود: این شهرستان روز پنجشنبه نیز با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی را دارا بود.

وی بیان کرد: پس از تکاب، شهرستان پلدشت در شمال استان با ثبت بیشینه دمای مثبت ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ۱۷.۶ بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

رییس اداره هواشناسی تکاب اظهار داشت: چالدران نیز با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته را به خود اختصاص داد.

جبرئیلی ادامه داد: هوای تکاب فردا/ یکشنبه/ صاف و در ساعات بعدازظهر ابری و با وزش باد همراه خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده نیز وجود دارد.

تکاب از شهرستان‌های سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا و تابستان‌هایی معتدل و خنک دارد.
این شهرستان در فصل‌های پاییز و زمستان همواره جزو مناطق بسیار سرد و دارای یخبندان طولانی مدت آذربایجان‌غربی و کشور است و در فصل تابستان نیز همواره از شهرستان‌های خنک به شمار می‌رود اما دمای گرم‌ترین شهر استان به ندرت در تکاب ثبت می‌شود و ثبت بیشینه دما در این شهرستان در ۲ شبانه روز متوالی کمتر سابقه داشته است. 
۷۵۱۴/۳۰۲۰/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تکاب هوای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا بهنژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی، دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال