Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «اینک آخرالزمان: تدوین نهایی» روز ۱۳ اوت در انگلیس و سه روز بعد در چند سینمای محدود در آمریکا به نمایش درمی‌آید. اکران ویژه روز ۱۳ اوت شامل یک گفتگوی نادر بین کوپولا و استیون سودربرگ هم می‌شود و درست یک ماه پس از نمایش‌های محدود سینمایی، نسخه خانگی این شاهکار کلاسیک در دسترس علاقه‌مندان سینمای جهان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوپولا که در ۱۹۷۵ یک ملک ۱۱۳ هکتاری در کالیفرنیا خریده بود، چند سال بعد آن را گرو گذاشت تا پول لازم را برای ساختن یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما تهیه کند. او در حالی که کمتر از ۴۰ سال داشت و تجربه «پدرخوانده» را پشت سر گذاشته بود، روی صندلی کارگردانی «اینک آخرالزمان» نشست و در ۱۹۷۹ با نسخه ناتمام آن نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برد. فیلم در آمریکا ۷۸ میلیون دلار و در دنیا ۱۵۰ میلیون دلار فروخت.

«اینک آخرالزمان» که برداشتی آزاد از رمان «دل تاریکی» جوزف کنراد است، یکی از سخت‌ترین مراحل تولید را در تاریخ سینما داشت؛ ۲۸۳ روز فیلمبرداری در شرایط بسیار سخت در فیلیپین با حضور گروهی از بازیگران ناسازگار از جمله مارلون براندو در نهایت به خلق یکی از بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ انجامید، فیلمی که خود کوپولا معتقد است ضدجنگ نیست و البته گروهی از منتقدان نظری مخالف کارگردان دارند.

نسخه اصلی «اینک آخرالزمان» دو ساعت و ۳۳ دقیقه بود و کوپولا در ۲۰۰۱ با افزودن ۴۹ دقیقه دیگر یک نسخه ۲۰۲ دقیقه‌ای تدوین کرد. هر چند او در دو سال گذشته سرگرم ساختن فیلمی کامل بود که سرانجام با کم کردن ۱۴ دقیقه از نسخه سال ۲۰۰۱ به آن رسید. حالا دوستداران سینما می‌توانند «اینک آخرالزمان: نسخه نهایی» را با زمانی کمی بیش از سه ساعت تماشا کنند و همه هنر کوپولا و گروه بازیگران و عوامل تولید را در آن ببینند.

رابرت دووال، مارتین شین، دنیس هاپر و آلبرت هال کنار براندو بازیگران اصلی «اینک آخرالزمان» هستند که ویتوریو استورارو (استاد نامدار ایتالیایی) پشت دوربین آن نشسته و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری تولید شده است. فیلم در هشت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان نامزد دریافت اسکار شد و دو جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا را برد. کوپولا هم در گلدن گلوب دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

کد خبر 451118 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبردی تماشایی در آلیانس آرنا؛ بایرن و رئال در نیمه نهایی به تساوی 2-2 رضایت دادند

تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به تساوی رضایت دادند.

به گزارش فارس، در چارچوب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 22:30 در ورزشگاه آلیانس آرنا، بایرن مونیخ میزبان رئال مادرید قرار گرفت که این دیدار تماشایی در نهایت با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

بایرن مونیخ بازی را بسیار هجومی و خوب آغاز کرد و این شانس را داشت که دروازه رئال را باز کند ولی لونین، دروازه‌بان رئال مادرید مقابل شوت سانه ایستاد و نگذاشت بایرن به گل برسد.

در حالی که بایرن توپ و میدان را در دست داشت، تونی کروس با یک پاس دیدنی، وینیسیوس را در موقعیت تک به تک قرار داد تا گل اول بازی و رئال مادرید در دقیقه 24 به ثمر برسد.

نیمه دوم را بایرن مونیخ توفانی آغاز کرد و توانست در 4 دقیقه یک بازگشت دیدنی رقم زند. لیروی سانه در دقیقه 53 گل اول را زد و سپس با حرکت انفجاری موسیالا و خطای واسکز، هری کین از روی نقطه پنالتی در دقیقه 57 گل دوم را به ثمر رساند.

آنچلوتی پس از اینکه از میزبان عقب افتاد، مودریچ را وارد زمین کرد و همین نیز باعث شد تا تیم در موقعیت بالاتری قرار گیرد.

در دقیقه 83 روی حرکت دیدنی وینیسیوس و رودریگو، کیم مین جائه، مدافع کره‌ای بایرن مونیخ یک خطای پنالتی داد و وینیسیوس توانست گل دوم و تساوی بخش را به ثمر رساند.

بازی برگشت 19 اردیبهشت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود تا تکلیف یکی از فینالیست‌ها مشخص شود.

دیگر بازی نیمه نهایی امشب از ساعت 22:30 بین دورتموند و پاریس برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قیمت بلیت بازی رئال–بایرن؛۲ میلیون تومان بایرن در مونیخ به رئال نباخته است

دیگر خبرها

  • ترکیب منتخب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ جیدون سانچو بهترین بازیکن
  • پیروزی دورتموند مقابل پاریس
  • خلاصه‌بازی الهلال و الاتحاد + فیلم
  • نبردی تماشایی در آلیانس آرنا؛ بایرن و رئال در نیمه نهایی به تساوی 2-2 رضایت دادند
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • خط و نشان رودیگر برای امباپه/ چه کسی گفته او به رئال می‌آید؟
  • ایلکای گوندوعان و تبدیل شدن به بهترین نسخه پاسور خودش / عکس
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد