Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان این که دشمنان به فکر آسیب زدن به تفکر مقاومت هستند، گفت: امروز خود دشمنان ما بیان می‌کنند آن چیزی که کشور و منطقه ما را در برابر استبداد نگه داشته، مقاومت است و البته دشمن می‌خواهد مقاومت را در بین جوانان و مردم از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام منتظری در این نشست با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: سندی به عنوان ۲۰۳۰ درست کردند. رهبر انقلاب به شدت با این موضوع مخالفت کردند و خواستند این مسئله کاملا از بین برود. علی القاعده آقایان نیز اعلام کردند که ماجرای سند ۲۰۳۰ تمام شده است، اما هنوز آثار و نتایج آن را می‌توان در مکان‌های مختلف دید.

دادستان کل کشور با هشدار به مسئولینی که در مورد سند ۲۰۳۰ تخلف می‌کنند، گفت: به مسئولین در نهاد‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی هشدار می‌دهیم و نمونه‌های تخلف شده را طی نامه‌ای برای مسئولین می‌فرستیم و برخورد می‌کنیم، اما علنی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال فضای آلوده‌ای در نمایشگاه کتاب وجود داشت، در این نمایشگاه کتاب‌هایی با مضامین این سند دیده می‌شد که جلوی انتشار آن‌ها گرفته شد.

منتظری با اشاره به تهدید‌های فیفا علیه فوتبال ایران نیز گفت: اینکه فیفا می‌گوید چنانچه ورزش ایران به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهد ما ایران را از حضور در بازی‌های بین المللی محدود می‌کنیم. این موضوع را نباید ساده دید. فیفا به یک کشور چه کاری دارد که چه تعدادی برای تماشای فوتبال می‌آیند و از این تعداد چند نفر آن‌ها زن هستند. این که این روز‌ها گیر داده اند که حتما باید زنان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند، آیا دلشان به حال زنان ما سوخته است؟

وی پیرامون نظارت و مشارکت مردمی گفت: نظارت مردمی برای ما ارزشمند است و اطلاعاتی که مردم دارند قطعا ما نداریم چرا که منابع اطلاعاتی ما محدود است.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما یک سایت داریم که از طریق آن افراد می‌توانند هر نوع اطلاعات در مورد فساد و یا انتقادی از عملکرد قوه قضاییه دارند را بدون هیچ ملاحظه‌ای برای ما بفرستند.

وی پیرامون کمرنگ شدن امر به معروف نیز گفت: چرا خودتان را مکلف به امر معروف و نهی از منکر و مقابله با فساد نمی‌بینید؟ که اگر منکری در جامعه دیدید نهی از منکر کنید. البته نه از بابت دعوا بلکه به صورت زبانی امر به معروف کنید.

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر پرونده یکی از معاونان سابق قوه قضاییه گفت: در خصوص این پرونده، کلیات داد و ستد‌ها را می‌دانستیم و از زمانی که یک سری علایم و نشانه‌های مشخص تری به دست آوردیم از دوره قبل بررسی‌ها شروع شد.

وی افزود: به این دلیل تدریجی بود چرا که برخی افراد به نحوی حرکت می‌کنند که از خودشان جای پایی بر جای نگذارند که یکی از مشکلات ما در برخورد با فساد همین است که به زحمت می‌توان محقق شدن جرم را محرز کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خط قرمزی در برخورد با افراد نداریم، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی در این رابطه شدت گرفته و هر کسی که دخیل باشد برخورد می‌شود، البته نسبت به فساد و مقابله با آن حساس و به همان اندازه نیز نسبت به آبروی اشخاص حساسیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور معاون سابق قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در بخشی از فیلمی که فارس منتشر کرده، در خصوص طرح نور گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899050

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است