Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با امیر حسین زارع، رتبه دهم کنکور سراسری امسال، اظهار داشت: انسان موجودی است که از جهت استعداد ظرفیت شناخت همه هستی را دارد.

وی با بیان اینکه خدواند مزیت انسان را به علم می داند و فرشتگان را امر به سجده به آدم کرد، بیان کرد: در شریعت الهی نیز علم به عنوان سرمنزله ای که باید به آن برسیم به عنوان یک فریضه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مهم آزاد شدن این علم است، عنوان داشت: پیغمبران نیز برای همین کار مبعوث شده اند و انگار قفل رمزی است که باید شماره های مختلف آن با هم ردیف شوند.

عبادی ادامه داد: اگر این امر محقق شود و خود اشخاص، پدر و مادر، جامعه، مربی و محیطش با هم هماهنگ شوند تمام جامعه موفق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات کل علم تا ظهور حضرت مهدی(عج) در مقایسه با بعد از آن به نسبت دو به ۲۷ خواهد بود، افزود: استعداد مخصوص همه است اما برخی شرایط ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آزاد شدن اندیشه خود طالب علم که خدایی شود و بر اساس تعهد عمل کند را شرط اصلی رسیدن به علم دانست و گفت: علاوه بر این اعضای خانواده خود را تنها مسئول نان و لباس فرزند ندانند و سرگرم مسائل ظاهری نباشند بلکه مربی و معلم فرزند خود باشند و شرایط رشد او را فراهم کنند.

عبادی با بیان اینکه اکثریت آنچه نونهالان فدا می شوند بخاطر همین است، افزود: حتی در روایات از والدین آخرالزمانی شکایت شده است چراکه اندیشه فرزند را بر اساس تعهد پرورش نمی دهند و آرمان های پست را برای کودک مطرح می کنند که آلوده نفسانی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر فرد، خانواده، جامعه و سیستم آموزشی شخص خدایی شود علم او نیز خدایی خواهد بود، افزود: دانشی که شهر را ویران کرده و در دنیا ظلم و تعهدی می کند، شیطانی است.

فعالیت های ویژه برای ورود دانش آموزان به دانشگاه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید همه بکوشند تا تعهد دینی را توسعه دهیم، بیان کرد: انقلاب ایران زمینه مساعدی را فراهم کرده اما از آن طرف تخریب نیز زیاد است، اگر جلوی تخریب ها گرفته شود منتظر توسعه این پیشرفت ها نیز خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی نگاه ویژه ای در آموزش و پرورش استان برای راه یابی دانش آموزان به دانشگاه وجود دارد.

محمدعلی واقعی با بیان اینکه در این راستا برنامه ریزی های مختلفی تدوین شده و خوش بین هستیم در سال های آینده نتایج خوبی را شاهد باشیم، بیان کرد: برای سال های دهم، یازدهم و دوازدهم فعالیت های انجام شد تا بتوانیم به سمت و سویی حرکت کنیم که تلاش دانش آموزان و معلمان به نتیجه برسد

وی با بیان اینکه وقتی برنامه ریزی و توکل وجود داشته باشد به طور حتم این فعالیت ها به ثمر می نشیند، اظهار امیدواری کرد: با تلاش نخبگان شاهد رشد روز افزون کشور باشیم و از عرصه های مختلف موفق بیرون آییم.

کد خبر 4689114

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف خرم آباد مجلس شورای اسلامی آتش سوزی مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری