Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@10:40:37 GMT

صعود ۱۵۰ کوهنورد منتخب ارتش به قله دماوند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۷۱۲۱

صعود ۱۵۰ کوهنورد منتخب ارتش به قله دماوند

سرهنگ عزیزی از صعود ۱۵۰ کوهنورد منتخب ارتش به قله دماوند خبر داد و گفت: کوهنوردان منتخب ارتش از نیروهای چهارگانه ارتش و ستاد ارتش به قله دماوند صعود کردند.

سرهنگ «خلبان شریف عزیزی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد صعود کوهنوردان از  نیروهای چهارگانه  ارتش گفت: صعود کوهنوردان ارتش از نیروهای چهارگانه دریایی، زمینی ، هوایی و پدافند در روز 15 مرداد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین تربیت بدنی سازمان تربیت بدنی ارتش افزود: در این صعود از هر نیرو 40 نفراز  کوهنوردان منتخب حضور داشتند همچنین گروهی از کوهنوردان از ستاد ارتش نیز در این مراسم صعود شرکت کردند. از چهار جبهه شمال ، غربی و شمال غربی و جنوبی غربی گروههای اعزامی به قله دماوند صعود کردند

 

سرهنگ عزیزی ادامه داد: این صعود در قله دماوند بود و کوهنوردان پس از رسیدن به قله کوه  سرود جمهوری اسلامی ایران را اجرا کردند  و پرچم ایران را در قله به اهتزاز درآورند و دعای فرج را قراعت کردند.

 

این مقام مسئول در تربیت بدنی ارتش ادامه داد: کوهنوردان منتخب از نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش یک شب را در پناهگاه کوه دماوند بیتوت کردند . کوهنوردان روز پنجشنبه 17 مرداد بازگشتند.

 

وی گفت: در این صعود 150 نفر از کوهنوردان از نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش حضور داشتند.

 

سرهنگ خلبان عزیری با بیان اینکه ارتش برای سربازان نیز مسابقات  مختلفی را برگزاری می کند گفت: اردوی ورزشکاران حاضر برای شرکت در مسابقات سیزم (مسابقات المپیک نظامیان دنیا) نیز در حال برگزاری است  و شرکت کنندگان از ارتش در 5 رشته ورزشی در این مسابقات حضور دارند. برخی از این رشته ها عبارتند از دوچرخه  سواری ، قایق رانی ، والیبال، تیراندازی  است.

 

گفتنی است مسابقات جهانی سیزم امسال در مهرماه در  کشور چین برگزار می شود و سال گذشته این مسابقات به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و شرکت کنندگان در این مسابقات از ارتش ، سپاه، نیروی انتظامی و تمام نیروهای مسلح حضور دارند . این مسابقات در 13 رشته ورزشی با حضور نظامیان ورزشکار از کشورهای جهان برگزار می شود./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه خبرنگار خبرگزاری شبستان کانون های مساجد خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه قله دماوند کوهنوردی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد