Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-سخنگوی شورای نگهبان گفت: ملاک شورای نگهبان قانون خواهد بود و با اصلاح طلبان در خصوص صلاحیت‌ها بحث نکردیم. آنهایی که از وضعیت خود نگرانی ندارند قانون هم برای آنها مانعی ایجاد نخواهد کرد و سیاست شورای نگهبان هم همین خواهد بود. در شورای نگهبان به روی همه باز است و فارغ از هر جناح گروهی، از هر کسی حرفی برای گفتن دارد استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: ۳مصوبه  که به شورای نگهبان ارسال شده است که عدم مغایرتش با شرع مقدس اعلام شد. عدم مغایرت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی بود که عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابیعت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مورد بررسی قرار گرفت که در نوبت قبلی ایراد امنیتی مطرح شد که اصلاحی در مجلس صورت گرفت، اما همچنان این ایراد پا برجاست.

*{ درخصوص هیات نظارت بر انتخابات}: روز سه‌شنبه جلسه این هیات برگزار شد و بعد از انتخاب رئیس و سخنگو، ساز و کار انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و تعرفه انتخابات اسفند سال ۹۸ به تصویب رسید.

*{ درپاسخ به سوالی درباره وضعیت تحصیل فرزندان مقام‌ها در خارج از کشور}: نمی‌دانم، در حال حاضر چیزی برای ما ارسال نشده است. ان‌شاالله واصل شود بعد پاسخ می‌دهیم.

*{ درخصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها}: گزارشاتی به ما داده شده است و شورای شهر هم همکاری با ما داشته است. درباره برگزاری انتخابات الکترونیک هم بارها گفته‌ایم که وزارت کشور باید توان برگزاری داشته باشد.

*{ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دلایل رد صلاحیت‌ها علنی اعلام نمی‌شود تا زمینه برای سوءاستفاده عده‌ای ایجاد نشود}: ما آماده هستیم هرگونه منع قانونی را گزارش کنیم. امروز هم اگر افراد تشریف بیاورند ما موارد رد صلاحیت را به خودشان می‌گوییم.

* قانون به ما تاکید کرده است که دلیل رد صلاحیت به خود فرد گفته شود.

*{ در خصوص انصراف یکی از نامزدهای حقوق‌دان شورای نگهبان}: ترجیح می‌دهم اظهار نکنم و جز نامه‌ای از ایشان فعلا چیزی نداریم و ترجیح می‌دهیم که خودشان ابتدا سخن بگوید.

*{ در پاسخ به سوالی در رابطه با سوالی درباره ادعای آمریکا مبنی بر تحریم آیت الله جنتی}: اصولا یاوه گویی‌های ترامپ و رژیم آمریکا را جدی نمی‌گیرم.

*{درخصوص احراز هویت در انتخابات}:احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیک خواهد بود و مراحل بعدی را اگر وزارت کشور آمادگی داشته باشد ما هم آمادگی برگزاری هستیم.

*{در خصوص تشکیل طرح وزارت میراث فرهنگی و اینکه این با برنامه توسعه مغایرت دارد}: نگاه ما نگاه به قانون است و بر اساس قانون بار مالی ندارد و مغایر با برنامه ششم نیست.

*{در خصوص تحریم وزیر امور خارجه}: مردم ما بی‌آبرویی آمریکا را دیده‌اند و مشاهده کردیم که چگونه باهم در برابر تحریم دکتر ظریف متحد شدند. مردم ما این موارد را جدی نمی‌گیرند.

*{ درباره این آیا دولت رایزنی‌هایی درباره رد صلاحیت در انتخابات داشته است}: خیر چنین رایزنی نداشته‌ایم، ملاک شورای نگهبان قانون است و رویه ما مُر قانون است و بر همین ملاک هم اقدام خواهیم کرد.

*آن چیزی که در گذشته و حال گفته‌ایم تاکید بر اصلاح قانون انتخابات است و ما قول خودمان را انجام می‌دهیم و به دنبال این هستیم فارغ از استانی شدن انتخابات این قانون اجرایی شود.

*{ درباره بحث احراز صلاحیت‌ها و بحث مذاکره با اصلاح‌طلبان که در رسانه‌ها مطرح شده}: ملاک شورای نگهبان قانون خواهد بود و با اصلاح طلبان در خصوص صلاحیت‌ها بحث نکردیم. آنهایی که از وضعیت خود نگرانی ندارند قانون هم برای آنها مانعی ایجاد نخواهد کرد و سیاست شورای نگهبان هم همین خواهد بود. در شورای نگهبان به روی همه باز است و فارغ از هر جناح گروهی، از هر کسی حرفی برای گفتن دارد استقبال می‌کنیم.

*{ در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بررسی صلاحیت‌ها استفاده خواهد شد یا خیر}: چهار مرجعی که در قانون آمده روشن است اما منع نشده که از مراجع دیگر استفاده نشود و شورا می‌تواند از آنها استفاده کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان ، درباره رویکرد حزب ندای ایرانیان برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در انتخابات دور اول که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، حزب ندای ایرانیان در برخی حوزه‌ها وارد انتخابات شد و از کاندیداهای همفکر خود حمایت کرد.

وی در گفتگو با ایسنا، ادامه داد: سه حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه احزابی بودند که همین سیاست حزب ندای ایرانیان را در پیش گرفتند و به همین دلیل هماهنگی‌هایی میان این احزاب طراحی شد و با هماهنگی کامل در برخی حوزه‌ها از کاندیداهایی حمایت کردیم که نتیجه انتخابات برای این ۴ حزب قابل قبول بود و به تشکیل یک فراکسیون تاثیرگذار و اقلیت به نتیجه رسید.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه مانند قائم‌شهر و خرم آباد انتخابات به دور دوم رفت و کاندیداهای مورد حمایت این ۴ حزب باید در دور دوم به رقابت با رقبا بپردازند. حزب ندای ایرانیان برای حمایت از کاندیداهای مورد حمایت که به دور دوم رفته اند، آماده شده و با تمام توان تلاش می‌کنیم که این نامزدها پیروز شوند. علاوه بر کاندیداها که در دور اول نیز از آنها حمایت کرده بودیم، در برخی حوزه‌ها، برخی چهره‌های مستقل با کاندیداهای اصولگرا به دور دوم رفته‌اند که در لیست اولیه ۴ حزب نبودند. در جلسات مشورتی که بین ستادهای انتخاباتی ۴ حزب در سال جاری برگزار شد، مقرر شد از این افراد مستقل که انگیزه حضور در فراکسیون اقلیت تشکیل شده را دارند، حمایت شود.

نورمحمدی ادامه داد: حال که فراکسیون اقلیت شکل گرفته است، وظیفه خود می‌دانیم در دور دوم تعداد دیگری از نمایندگان همسو با این فراکسیون را وارد مجلس کنیم. در جلسه‌ای که با برخی از نمایندگان منتخب از جمله آقای پزشکیان و نوری قزلجه داشتیم، از آنها خواستیم در ایام تبلیغات انتخابات با ما همراهی کنند و به نفع کاندیداهای مستقل وارد انتخابات شوند و از آن‌ها حمایت کنند که این پیشنهاد مورد حمایت این دوستان قرار گرفت.

وی در پایان گفت: لیست مورد حزب ندای ایرانیان در بیش از ۱۵ حوزه به زودی منتشر خواهد شد و این حزب با تمام توان از کاندیداهای مستقل و کسانی که ما آنها را حمایت خواهیم کرد. متاسفانه در شهر تهران هیچ کاندیدایی برای حمایت باقی نمانده و تمرکز حزب ندای ایرانیان در سایر حوزه ها بر تقویت فراکسیون اقلیت خواهد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901606

دیگر خبرها

  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی