Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:16:13 GMT

گزارش ساماندهی جذب بر اساس بیانیه گام دوم ارائه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۷۵۰۹

گزارش ساماندهی جذب بر اساس بیانیه گام دوم ارائه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دستور نخست جلسه ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون ساماندهی وضعیت جذب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بود که این گزارش توسط بیژن رنجبر قائم مقام این دانشگاه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری بر لزوم تربیت جوانان نخبه، متعهد و متخصص به منظور استمرار این دستاوردها نیز تأکید شد.

در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن طرح برخی از نقاط ضعف موجود در زمینه جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی اجرای مواردی مانند ایجاد سازوکارهای انگیزشی، تدوین ضوابط هوشمند جذب و ارتقاء و... مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش نیاز محور شدن روند جذب، تقویت نگرشی کیفی به عنوان مهم‌ترین نیازهای روند جذب اعضای هیئت علمی عنوان شد.

در ادامه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر لزوم همسو کردن روند شتاب علمی و توسعه دانش بومی و حل مسائل کشور از طریق علم مواردی مانند استفاده از ظرفیت نخبگان جوان، اندیشکده‌های علمی و... در این مسیر مورد تأکید قرار گرفت.

پس از ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت عالی جذب به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن می توان به، همکاری همه نهادهای مسئول در روند جذب و ارتقاء و بهبود کیفیت گزارش ارائه شده، بررسی روند جذب و ضرورت انجام آمایش سرزمینی و آمایش آموزش عالی و انطباق جذب اعضای هیئت علمی با آن‌ها بر اساس نیاز و اقتضائات استان‌ها و شهرها و تسریع در اجرای برنامه‌های اصلاحی اشاره کرد.

در ادامه جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد ساماندهی وضعیت جذب با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بود؛ که این گزارش توسط حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به لزوم در نظر گرفتن تعهد علمی، اسلامی و ملی در روند جذب اعضای هیئت علمی موارد دیگری مانند مشارکت اساتید در رفع مشکلات کشور، تقویت روحیه امید در دانشگاه، التزام به اجرای سیاست‌های کلان حوزه علم، تقویت روحیه عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار، ایجاد احساس غرور ملی و پایبندی به سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد در کمیته ذیربط در هیئت  عالی موارد طرح شده در جلسه برای اصلاح فرم‌های بررسی صلاحیت علمی و عمومی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بررسی تحلیلی خود را برای تعیین نقش هیئت‌های عالی، مرکزی و اجرائی جذب در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داده و در جلسات آتی گزارش خود را ارائه کند.

در پایان جلسه نیز تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و دانشگاه علوم پزشکی زنجان با رأی مثبت اعضاء تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر 4689161 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب رضوان طلب وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز جذب وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 98 سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت آموزش پزشکی منصور غلامی انتخاب رشته دانشگاه تهران مصاحبه دکتری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه پاکستان در پایان اولین سفر رسمی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعلام کرد: در جریان این سفر مهم دو کشور همسایه برای تبدیل مرز‌های صلح و دوستی خود به مرز «رفاه مشترک» توافق کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، درحالیکه سفر دو روزه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان صبح امروز به پایان رسید، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کابینه دولت این کشور به دعوت «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان یک سفر رسمی دو روزه (۲۲ الی ۲۴ آوریل) به پاکستان انجام دادند.
این بیانیه افزود: در جریان این سفر مقامات دو کشور بر عزم خود برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک» تاکید و پیرامون تقویت روابط تجاری بویژه از طریق توسعه بازارچه‌های مرزی و همچنین تجارت در حوزه انرژی بحث و تبادل نظر کردند.
در این بیانیه آمده است: ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت سالانه خود به ۱۰ میلیارد دلار طی پنج سال آینده توافق کردند.
وزارت خارجه پاکستان افزود: طرفین تمامی ابعاد روابط دوجانبه پاکستان و ایران را مورد بررسی قرار داده و همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفتگو کردند؛ همچنین در این سفر چندین تفاهم نامه و سند همکاری میان دو کشور همسایه به امضا رسید.
این بیانیه با اشاره به بررسی روابط فرهنگی، مذهبی، تمدنی و همچنین مردمی ایران و پاکستان در جریان سفر هیئت بلندپایه ایرانی به شهر‌های اسلام آباد، لاهور و کراچی افزود: مقامات دو کشور توافق کردند که روابط دوجانبه و برادرانه خود را از طریق تبادل منظم هیئت‌های بلندپایه تقویت کنند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تقویت همکاری میان مقامات نظامی و امنیتی دو کشور با هدف مقابله با معضل تروریسم و تاکید مجدد بر اهمیت پروژه‌های حوزه انرژی از جمله پروژه انتقال گاز «آی پی» از دیگر محور‌های گفتگوی مقامات ایران و پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه