Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:50:45 GMT

جذب پژوهشگر پسادکترا در دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۷۶۷۳

جذب پژوهشگر پسادکترا در دانشگاه تهران

به گزارش روز شنبه دانشگاه تهران، «محمد رحیمیان» در خصوص پذیرش پژوهشگران متقاضی دوره‌های پسادکترا اظهار داشت: با توجه به برخی مسائل در فرآیند پذیرش پژوهشگران پسادکترا و همچنین افزایش روزافزون متقاضیان این دوره با سازمان‌های حمایتی جهت تأمین منابع مالی (براساس برخی از هماهنگی ها با مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی) پژوهشگران متقاضی دوره‌های پسادکترا از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران پذیرش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران علاقه‌مند به منظور نام‌نویسی در دوره پسادکترا که از پایان‌نامه دفاع کرده اند؛ حداکثر ۵ سال از تاریخ دانش آموختگی آن‌ها گذشته است و همچنین در نظام وظیفه با  مساله  روبه رو نیستند؛ نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

رحیمیان تصریح کرد: پژوهشگران متقاضی مدارک ضروری از جمله سوابق آموزشی - پژوهشی، تصاویر مقالات علمی - پژوهشی، کارت ملی، شناسنامه و برگ پایان خدمت را به همراه تمامی فرم‌های پذیرش در سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران ارائه کنند.

به گفته وی معاونت پژوهشی دانشگاه تهران پس از دریافت تمامی مدارک نسبت به تأیید و پذیرش نهایی درخواست متقاضیان اقدام می کند.

پژوهشگران متقاضی دوره‌های پسادکتری برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران به آدرس https://ems۱.ut.ac.ir/home/balancer/balancer.aspx?vv=۲&cost=main مراجعه کنند.

صدور مجوز ۲ نشریه در دانشگاه تهران

در جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه تهران که مرداد ماه جاری برگزار شد؛ صدور مجوز ۲ نشریه در این مرکز علمی و تغییر در ۴ نشریه انجام پذیرفت.

همچنین مجوز نشریات دانشجویی ایران‌شناسی و پرومته صادر و با تغییر نشریات مهندسی و مدیریت در سوانح، داربست، طراحی محیط و گفتمان امروز نیز موافقت به عمل آمد.

استاد دانشگاه تهران به عضویت (EMAAS) رسید

«جواد فیض» استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به‌عنوان عضو آکادمی هنرها و علوم اروپا مدیترانه (EMAAS) انتخاب شد.

آکادمی هنرها و علوم اروپا - مدیترانه یک آکادمی بین‌المللی است که در سال ۲۰۱۰ به همت دانشمندان برجسته بین‌المللی با هدف انجام پروژه‌های علمی و مفاهیم بنیادین علم، هنر و فناوری در جهان تأسیس شد.

از دیگر افتخارات فیض باید به کسب نشان درجه یک پژوهش دانشگاه تهران؛ رتبه نخست جشنواره بین‌المللی خوارزمی؛ چهره درخشان انجمن مهندسی برق ایران؛ معرفی جزو ۱% دانشمندان برتر جهان؛ کسب مدال نقره اینیشتن از یونسکو؛ استاد نمونه کشوری از دانشگاه تهران؛ پژوهشگر پیشکسوت مهندسی برق ازسوی IEEE بخش ایران و همچنین استاد برجسته بنیاد نخبگان و مؤلف برتر بین‌المللی در رشته مهندسی برق اشاره کرد.

تابستانه کتاب در دانشگاه تهران

نشست "تابستانه کتاب" به همت انجمن علمی دانشجویی ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه تهران با حضور سعید قدوسی‌نژاد، مترجم کتاب «سختی کارهای سخت» در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست سعید قدوسی‌نژاد مترجم کتاب «سختی کارهای سخت» با اشاره به چالش‌های ترجمه به تحلیل و بررسی این کتاب پرداخت و شرکت کنندگان نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار و در پایان به آن‌ها جوایزی اهداء شد.

همچنین الهه بابازاده، دبیر انجمن علمی دانشجویی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران با اشاره به موفقیت های این رویداد در بهار و تابستان از ادامه برگزاری این همایش در پاییز و زمستان سال جاری خبر داد و افزود: انجمن علمی دانشجویی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران همواره بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان دانشگاهیان و عموم جامعه تأکید دارد.

شهیدبهشتی در بین۱۰ دانشگاه برتر کشور

"حسین سالار آملی" قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل به ۱۰ دانشگاه برتر ایران به تفکیک درصد مقالات مشترک با سایر کشورها در سال‌های  -۲۰۱۸ – ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، تبریز و شیراز ۱۰ دانشگاه برتر کشور به شمار می روند که دارای درصد بالای مقالات مشترک علمی با سایر کشورهای دنیا هستند. ‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهشگر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد