Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:01:25 GMT

شهرک های تحقیقاتی در کنار صنعت البرز شکل بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۰۸۲

شهرک های تحقیقاتی در کنار صنعت البرز شکل بگیرد

استان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که بخشی از این صنایع در ۹ شهرک صنعتی دولتی و غیردولتی فعالیت می کنند.

این استان با داشتن مراکز و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشوری و منطقه ای از قطب های علمی و تحقیقاتی ایران است.

بخشی از تولیدات صنعتی البرز صادراتی بوده  و در سال های اخیر نیز شرکت های دانش بنیان به مجموعه های صنعتی البرز پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۵۰ هزار کارگر در بخش تولید و صنعت استان البرز فعالیت دارند که کارشناسان معتقدند  آموزش و مهارت آموزی لازمه تحول در صنعت البرز و دیگر مناطق کشور است.

شکل گیری استارت آپ ها در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی البرز تحول دیگری است که می توان به فرایند تاثیر گذاری آنها در آینده امیدوار بود هر چند که این ساز و کار در البرز و دیگر مناطق کشور، روشی  جدید در رونق کسب و کار به شمار می آید.

به گزارش ایرنا رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی البرز روز شنبه در نشست با خبرنگاران، ایجاد شهرک ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی را در کنار صنایع به عنوان مهمترین سوژه و پیشنهاد کلیدی برای توسعه  بخش صنعت  استان مطرح کرد و گفت : بدون تکیه بر دانش و پژوهش راه به جایی نخواهیم برد.

او افزود:  اگر بخواهیم مسیر اصولی در تولید و صنعت طی کنیم باید پژوهش محور باشیم تا در آینده گام های هدفمند برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز ، حمایت از استارت آپ ها را به عنوان دومین موضوع کلیدی دانست و گفت : حمایت معنوی و آموزشی از این سازو کار جدید برای حال و آینده تولید و صنعت کشور ارزشمند خواهد بود.

همچنین راه اندازی نمایشگاه تولیدات کشاورزی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز در کنار فرودگاه بین المللی پیام سومین موضوعی بود که بنا مولایی از آن به عنوان برنامه اولویت دار در ماه  های آتی اشاره کرد.

و ی داد : در سال های اخیر بیش از ۴۰ هیات از کشورهای مختلف به البرز آمدند و به دنبال تبلیغ محصولات خود در ایران بودند و ما از ایده برای تبلیغ داشته های خودمان استفاده کردیم و آن را عملی خواهیم کرد.

بنامولایی ، راه اندازی این نمایشگاه را بیانگر اقتدار تولیدی البرز دانست و افزود: باید داشته های خودمان را معرفی کنیم ضمن آنکه کیفیت بخشی را ملاک امور قرار داده و به دنبال سودجویی فردی نباشیم .

رئیس اتاق بازرگانی البرز عدم توسعه نیافتگی بخش تعاون را از حلقه های مفقوده تولید کشور دانست و گفت : می بایست در این زمینه علت یابی شود و بخش تعاون را به عنوان بازوی تولید ، خدمات و صنعت وارد چرخه کار و فعالیت کرد.

۷۴۱۱/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ایران صنعت کسب و کار کشاورزی البرز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول