Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد نکونام در آخرین مصاحبه اش صحبت هایی را در مورد تیمش عنوان کرده است.

طرفداری- جواد نکونام در آخرین مصاحبه اش صحبت هایی را در مورد تیمش عنوان کرده است.

به نقل از فارس، وی نظر خود را در مورد موضوعات زیر عنوان کرد.

آقای نکونام عملکرد فولاد در بازی های دوستانه برای هواداران رضایت بخش بوده و به تازگی هم موفق شده اید با دو گل پرسپولیس را شکست دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره صحبت می کنید. 

ابتدا می خواهم از هواداران فولاد تشکر کنم، به خاطر حمایتی که می‌کنند. در مصاحبه آخر خود با اهالی رسانه گفتم ما امسال برای موفقیت نیاز به از خودگذشتگی داریم. تیم فولاد نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته است. همانطور که می دانید معمولا ثبات نقش مهمی در موفقیت دارد. ما مجبور بودیم تغییراتی ایجاد کنیم. می خواهم از بازیکنانی که سال گذشته بودند و حالا نیستند تشکر کنم. دوست داشتم همه را در تیم داشته باشیم ولی ما هم با محدودیت هایی روبرو هستیم. خوشحالم آنها هم با این مسئله کنار آمدند.درباره بازی های دوستانه باید بگویم ملاک نیست. در واقع ما در چنین مسابقاتی به دنبال نتیجه نیستیم، بلکه می خواهیم خودمان را محک بزنیم. قطعا برد می تواند از نظر روحی به ما کمک کند ولی به بچه ها گفته ام اگر هم شکست خوردید، باید یاد بگیرید بهتر شوید و دفعه بعدی با قدرت بیشتری بازگردید. 

 از این زاویه به موضوع نگاه می کنیم که آیا با این نتایج فولاد آماده شروع لیگ برتر است؟ به هر حال بعد از برد مقابل پرسپولیس هواداران خیلی تعریف و تمجید کردند. 

 پرسپولیس تیم قدرتمندی است. طبیعتا هر تیمی نمی‌تواند مقابل آنها برنده باشد. مقابل ما هم بازی خوبی انجام دادند ولی توانستیم به خوبی از موقعیت‌ها بهره ببریم و برنده بازی شویم. اما این بازی به ما نشان داد هنوز جای کار داریم. هواداران نتیجه را می بینند ولی ما عمقی‌تر به بازی نگاه می‌کنیم و جز به جز مسایل فنی را مورد بررسی قرار می دهیم. در جواب سوال‌تان باید بگویم ما هنوز جا برای بهتر شدن داریم. هنوز بازیکن می خواهیم. با توجه به اینکه محدودیت زیادی در جذب بازیکنان داخلی داشتیم و باشگاههای دیگر با پرداخت پول بیشتر چند بازیکن موردنظرمان را جذب کردند ولی همچنان امیدواریم بتوانیم بازیکن خارجی جذب کنیم. جای دو بازیکن در لیست ما خالی است که باشگاه قول داده بودجه لازم را برای جذب آنها در نظر بگیرد. 

 بنابراین به زودی بازیکنان جدیدی جذب می کنید.

 ان شالله که این اتفاق با حمایت های باشگاه رخ می دهد. ببینید دیدگاه آقای مهندس علی محمدی رئیس جدید کارخانه و رئیس هیات مدیره فولاد خیلی مثبت است. ایشان همه جوره حمایت می‌کند. فوتبال را به خوبی می‌شناسند و حمایت‌هایشان باعث دلگرمی ما و تیم است. باید انتخاب ایشان به عنوان رئیس جدید کارخانه را تبریک بگویم. آقای دکتر حبیب رضایی مدیرعامل باشگاه هم نهایت تلاش خود را می‌کنند تا با فراهم کردن بستر مناسب برای هر چه بهتر شدن شرایط تیم و ایجاد فضای همدلی ان شاالله بتوانیم با قدرت برای فصل جدید آماده شویم. اعضای هیات مدیره هم واقعا در حال کار و تلاش هستند. وقتی شما یک بازی فوتبال را می‌برید، همه ظاهر را می‌بینند در حالی که پشت پرده خیلی‌ها تلاش کرده اند. به جرات می گویم در باشگاه فولاد همه تلاش می‌کنند تا بتوانیم یک فصل خوب را تجربه کنیم. فقط امیدواریم زودتر بتوانیم بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم چون زمان زیادی به شروع لیگ برتر باقی نمانده است. 

 همواره این نگرانی وجود داشته که بازیکنان خارجی خوبی نمی‌آید. این نگرانی هم شاید در فولاد وجود دارد. 

 ببینید من کاری ندارم به اینکه مربیان دیگر چطور بازیکن خارجی جذب می‌کنند. من ساز و کار خودم را دارم. هیچوقت با فیلم یک بازیکن را انتخاب نمی کنم. او هرکس باشد و هر نامی داشته باشد، باید به تمرین بیاید و خوب کار کند تا نظر کادر فنی را جلب کند. ما بازیکن می‌گیریم تا به تیم کمک کند، نه اینکه فایده‌ای نداشته باشد و به ضرر ما شود. به همین دلیل حساسیت زیادی روی جذب بازیکن خارجی داریم. 

شما در مصاحبه های خود مدام از فداکاری حرف می زنید. آیا این فداکاری را داخل تیم دیده اید؟

 ما نباید فراموش کنیم برای چه باشگاه و برای چه استانی بازی می‌کنیم. من در نساجی هم چنین تجربه ای را داشتم. روزی که به این باشگاه رفتم کسی باور نداشت می توانیم بعد از 24 سال به لیگ برتر صعود کنیم. عقب افتاده بودیم و همه ناامید بودند. همان روز اول در رختکن گفتم اگر کسی صعود را باور ندارد همین الان ساکش را بردارد و برود. یک مجموعه چطور موفق می‌شود؟ با تلاش و کار فراوان و با همین فداکاری است که می‌تواند مقابل پول و قدرت دیگران ایستادگی کند.هواداران هم نقش کلیدی دارند. ما امسال به فداکاری و حمایت آنها هم نیازمندیم. ما به اندازه دیگر باشگاههای مدعی هزینه نکرده ایم بنابراین می‌توانیم با اتحاد مقابل آنها ایستادگی کنیم. این یک نکته کلیدی و مهم است که من در نساجی آن را تجربه کردم. 

 قرعه کشی رقابت های لیگ برتر انجام شد. شما کلا بدشانس هستید؟ 
چرا؟
در نساجی هم یک قرعه سخت داشتید. در فولاد هم در 5 هفته اول قرعه سختی به شما خورده. 

 من به قرعه سخت و آسان اعتقادی ندارم. شما به هر حال باید با همه تیم ها بازی کنید. چه زود و چه دیر.  در فولاد کسی نباید چنین حرف هایی بزند. تیمی که می‌خواهد موفق شود نباید به نام رقبا توجهی داشته باشد. هر چند این حرف کلیشه ای است اما یک واقعیت است. 

تقابل شما با استقلال خیلی زود اتفاق می افتد. 

همانطور که گفتم ما به اسم رقبا توجهی نمی کنیم. الان هم زود است بخواهیم درباره بازی‌ها صحبت کنیم. همیشه بازی به بازی جلو می رویم. ان شالله به وقتش درباره استقلال هم صحبت خواهیم کرد. ما در تک تک بازی‌ها برای فولاد و هوادارانش می‌جنگیم. به هر بازی به عنوان یک فینال نگاه می‌کنیم. وقتی شما فصل را این طور آغاز کنید، می‌توانید با انگیزه جلو بروید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!

طبیعی است که فساد در فوتبال بیش از هر فدراسیون دیگری رخنه کرده باشد، چراکه در آن پول زیادی وارد می‌شود و تعداد صفر قراردادهای منعقدشده در فوتبال تفاوت اساسی به رشته‌های ورزشی دیگر دارد. هر وقت رسانه، کارشناس یا افشاگری در فوتبال از فساد دم زده، مدیران فدراسیون‌ فوتبال در مقام دفاع، خواهان شواهد و مدارک شده‌اند و برای کشف آن هیچ زحمتی به خود راه نداده‌اند.

کمیته های قضایی متعدد فوتبال از انضباطی گرفته تا کمیته اخلاق، به خصوص همین کمیته اخلاق، بدون ذکر نام و حتی گاهی اوقات بدون اعلام حکم صادره، به صورت پنهانی و در خفا برخی را محروم و گروهی را تبرئه می‌کنند.

 

بیشتر آنهایی که بدون اطلاع‌رسانی محروم می‌شوند هم با اعتراض به کمیته استیناف، حکم رد یا عفو می‌گیرند و در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد.

 

به طور مثال؛ در یک مورد عجیب بازیکنی در باشگاه دولتی فولاد خوزستان؛ هفت فصل است که در لیست حضور دارد اما فقط ۱۶ دقیقه بازی رسمی کرده که از همین مقدار ناچیز هم تنها یک دقیقه در لیگ برتر بوده است!!

برخی سایت‌ها با انتشار این مطلب پرسیده‌اند؛ راز بقای این بازیکن ۳۱ساله و گمنام در فوتبال چیست؟ پاسخ البته روشن است...

آیا اگر این تیم، خصوصی بود، مدیرعامل آن جرات داشت یک بازیکن آماتور فوتبال را بدون صلاحیت و کاربرد، هفت سال نگه دارد و قراردادش را تمدید نماید؟! این نا بازیکن ، فامیل و وابسته چه مقام و منصبی است که کسی جرات ندارد کنارش بگذارد؟ این چه ورزشکاری است که طی اینهمه سال نتوانسته حداقل کمی سطح فنی‌اش را در تمرینات بالا بکشد و برای دقایقی هم که شده، به زمین برود تا چنین آبروریزی رخ نداد!

چنین ورزشکار کم‌استعدادی، چگونه جای استعدادهای ناب فوتبال جنوب را اشغال کرده و تا کی می‌خواهد یک سهمیه بزرگسال را بسوزاند؟

پشت او کیست که هر مربی و مدیرعاملی می‌آید نمی‌تواند تکانش بدهد و همه مجبورند تحملش کنند؟ سعید آذری و گرشاسبی با آنهمه ادعا چگونه او را عضو تیم کردند و مربی در سطح نکونام چرا عذر او را نخواست؟ او کیست که با تغییر دولت ها و مدیران استانی و کشوری هم، محکم سرجایش هست و در واقع بقایش به مقامات سیاسی هم وابسته نیست؟ او تا حالا چقدر پول بابت قراردادهایش از این تیم متصل به بودجه دولتی گرفته است؟ 

بگذارید اسمش را بدون تعارف بگوییم؛ نام او ابراهیم سلجوقی است و از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی مربی کنونی استقلال خوزستان، به فولاد پیوست.

بازیکنی ۳۰ ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده، اما آمار بازی بسیار بسیار کمی دارد و نگه‌داشتن او اصلا طبیعی نیست. جرات می‌خواهد که چنین مورد واضحی را جلوی چشم انبوه رسانه‌ها مرتکب شوند و فکر کنند کسی نمی‌بیند.

در سایت باشگاه فولاد خوزستان، آمار بازی این بازیکن ۱۶ دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399 یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت ۱۵ دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. او دو سال است بازی رسمی نکرده اما هنوز هست!

در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است. جالب است که مصاحبه هم کرده و چنین اعتماد به نفسی هم داشته!

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصول گذشته بارها دیده شده که بازیکنان بزرگ فولاد به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان این تیم روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است.

باید گفت مشکل امروز فوتبال ایران همین جزئیات و ناعدالتی در سطوح باشگاهی و آکادمی ها است که فساد در آن فراگیر شده و هر فردی با پول و رابطه می‌تواند فرزند خود را به درجات بالاتر برساند و او را آنجا حفظ کند، بدون آنکه حق او باشد. 

عمر حرفه‌ای در رشته فوتبال همین یک دهه است و بازیکنی نظیر سلجوقی، که معلوم نیست در تمرینات حاضر می‌شده یا خیر؟ حالا به سال‌های پایانی گشت و گذار خود در فوتبال نزدیک شده و اگر رضایت بدهد، نوبت به بقیه سفارشی‌ها برسد.

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)
  • یک سپاهانی دیگر به بازی با پرسپولیس نمی رسد
  • غیبت دومین ستاره سپاهان مقابل پرسپولیس!
  • خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!