Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ مجید علی‌پور در نشست گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب در ۴ دهه گذشته مهم‌ترین و راهبردی‌ترین بیانیه مقام معطم رهبری است که هم گذشته انقلاب اسلامی را خیلی خوب ترسیم و هم مسیر آینده را روشن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این بیانیه باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد، گفت: در این بیانیه به موضوع فضای مجازی و رسانه نیز پرداخت شده است، در ۴ دهه گذشته راهبرد رسانه‌ای که دشمن انجام داده در ۵ محور خلاصه می‌شود.

فرمانده سپاه بقیه‌الله با اشاره به محور‌های فعالیت دشمن در زمینه رسانه افزود: نخستین راهبرد سکوت است، آنجا که منافع مردم و قدرت نظام مطرح بوده دشمن سیاست سکوت را در پیش گرفته است. راهبرد دوم کوچک نمایی است، دشمن دستاورد‌های بزرگ نظام در حوزه‌های مختلف را با کوچک‌نمایی نشان داده است.

سرهنگ علی‌پور با اشاره به دیگر راهبرد‌های دشمن بیان کرد: انکار واقعیت و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی و واقع‌نمایی و بزرگ‌نمایی برخی از مشکلات از دیگر راهبرد‌های دشمن است، در موضوع رسانه دشمن از این ظرفیت استفاده می‌کند تا آنچه اتفاق می‌افتد را به صورت ناصحیح برای مردم بیان کند.

او با بیان اینکه دشمن در این حوزه‌ها با یک هدف کار می‌کند، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مثل نظامی دشمن را زمین‌گیر کرده، اما در رسانه نیاز است که رسانه‌ها و خبرنگاران در جهت امیدآفرینی میان مردم وارد میدان شوند.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز تصریح کرد: امیدآفرینی برای مردم موضوعی است که رهبری هم در گام دوم برای رسانه‌ها عنوان کردند چراکه تنها حربه دشمن در شرایط کنونی ایجاد ناامیدی در بین جامعه و بزرگ کردن مشکلات به منظور ترویج ناامیدی است.

سرهنگ‌علی‌پور با اشاره به اینکه اقدام هوشمندانه در رسانه یعنی جلوگیری از ایجاد فضای یاس در میان مردم، عنوان کرد: دومین کاری که رسانه می‌تواند انجام دهد پاسخگو کردن مسئولان نسبت به وظایفشان و مطالبه‌گری است.

او با بیان اینکه رسانه به عنوان چشم و گوش مردم باید مسائل را تبیین و اطلاع‌رسانی کند، بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که رسانه برای تحقق اهداف گام دوم باید داشته باشد، سهیم شدن در مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است.

فرمانده سپاه بقیه‌الله با بیان اینکه کشور ما بیشترین تحریم‌ها را داشته، اما در سایه همین تحریم‌ها نیز پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم اظهار داشت: رسانه باید واقع‌نمایی کند و جلو تصمیمات دشمن را در این زمینه بگیرد.

سرهنگ علی‌پور همچنین به لزوم داشتن پیوست رسانه‌ای در همه اقدامات و فعالیت‌های مسئولان اشاره کرد و گفت: باید این فرهنگ و باور درست ایجاد شود که برای هر فعالیت پیوست رسانه‌ای ایجاد شود تا زمینه خدمت خوبی برای مردم ایجاد کند.

او با اشاره به فعالیت‌های این ناحیه در تابستان و برگزاری اردو‌های جهادی افزود: هر پایگاه این ناحیه یک اردوی جهادی محله محور دارد که نزدیک به ۲۸۰ مسجد و پایگاه در حوزه سپاه بقیه‌الله است و علاوه بر آن ۴۰ گروه نیز به صورت خاص در سطح استان و به صورت متمرکز در روستا‌ها به ارائه خدمت می‌پردازند.

فرمانده سپاه بقیه‌الله با اشاره به فعالیت قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اسکندری بیان کرد: در قرارگاه شهید اسکندری ۱۵ محله که نیاز به توجه بیشتری دارند، در دستور کار قرار گرفته که ۹ محله آن در حوزه این ناحیه است.

سرهنگ علی‌پور درباره برنامه‌های انجام شده تحت عنوان این قرارگاه گفت: برنامه‌های ابلاغ شده در چهارچوبی با عنوان محلات اسلامی ایجاد شده است و در برنامه ۳ ساله هم در حوزه مسائل عمرانی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی انجام شده و می‌شود.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه مطبوعات استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/



کد خبر: 1229145 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند