Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) کنکور سراسری هر یک از گروه‌های آزمایشی مربوط (شامل رشته‌های پذیرش با آزمون) از روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد و هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل‌های با آزمون «گروه علوم تجربی» بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل‌های با آزمون «گروه ریاضی و فنی»، «گروه هنر» و «گروه زبان‌های خارجی» نیز ساعت ۲۲ امشب شنبه ۱۹ مرداد بر روی سایت این سازمان فعال می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از فردا ۲۰ تا ۲۴ مرداد ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. در واقع هر داوطلب می‌تواند در سیستم انتخاب رشته مجازی با هزینه ۷۵ هزار ریال (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) تا ۲۵۰ کدرشته انتخابی را با توجه به رتبه و نمره در زیر گروه‌ها و سهمیه‌ها انتخاب و شانس قبولی خود را بررسی کند.

همچنین انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون (پذیرش با سوابق تحصیلی) نیز از ۱۷ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. برخی از دانش آموزان که تاکنون نمرات خود را دریافت نکرده بودند نیز اکنون می‌توانند در فرآیند انتخاب رشته شرکت کنند. امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل در رشته‌های بدون آزمون وجود دارد.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام و انتخاب رشته، دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی‌ها را انتخاب نکرده اند، نیز می‌توانند در صورت مجاز بودن، پس از پرداخت وجه مورد نیاز، رشته‌های مرتبط با این مراکز را انتخاب کنند و انتخاب رشته در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ضوابط اعلام شده صورت می‌گیرد.

در کنکور سال ۹۸ پذیرش به صورت نیمه متمرکز وجود ندارد و تنها رشته‌های با شرایط خاص از جمله هنر و علوم ورزشی دارای بخش عملی هستند، اما پذیرش به صورت متمرکز خواهد بود.

انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود و داوطلبان باید به سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با استفاده از کد ۷ رقمی قید شده در انتهای کارنامه، در فرآیند جداگانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان دانشگاه آزاد سازمان سنجش سازمان سنجش آموزش کشور کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آنها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد به عمل آید.

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع خواهد شد.

گفتنی است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آنها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان