Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@13:12:31 GMT

(تصاویر) آمادگی حاجیان برای رمی شیطان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۱۵۰

(تصاویر) آمادگی حاجیان برای رمی شیطان

«ایام تشریق» به عنوان مهمترین مرحله مناسک حج تمتع از روز جمعه – هشتم ذی الحجه به وقت عربستان- با حضور زائران بیت الله الحرام در صحرای عرفات آغاز می شود و دو روز بعد، آنها با رمی جمرات در سرزمین منا به شیطان سنگ خواهند زد.

بنا به روایات، نخستین کسی که در این سرزمین، شیطان را رمی کرد، حضرت آدم (ع) بود اما علت سنت شدن رمی جمرات، ماجرای ظاهرشدن چندباره شیطان بر حضرت ابراهیم دانسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن حضرت، شیطان را در سه موضع که اکنون در جمرات قرار دارد، رمی کرد و این کار سمبلی برای مبارزه و راندن شیطان شد.

مستحب است این سنگ ریزه ها از حریم حرم و بکر باشد. از همین رو، بسیاری از حاجیان این روزها در کوههای مکه در حال جمع کردن سنگ برای رمی شیطان هستند.

 

عکاس: رضا گنج خانلو/ایرنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: رمی جمره ایام تشریق رمی شیطان تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی

اسماعیل رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از استان قم راهی سرزمین وحی می شوند.

مدیر کل حج و زیارت استان قم گفت: حجاج استان قم در قالب ۱۹ کاروان به حج تمتع اعزام می شوند که از این تعداد ۱۹ کاروان مدینه اول و ۶ کاروان نیز مدینه دوم هستند.

وی بیان کرد: برای حجاج جلسات آموزشی مختلفی با موضوعات احکام، مسائل بهداشتی، فرهنگی و امنیتی برنامه ریزی شده تا با آمادگی کامل نسبت به مناسک حج به این سفر معنوی اعزام شوند.

رستمی ادامه داد: حاجیان استان قم از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به سرزمین وحی اعزام می شوند و آخرین برنامه پروازی نیز ۱۷ خردادماه خواهد بود.

مدیر کل حج و زیارت استان قم، میانگین سن حجاج قمی را ۵۷ سال عنوان کرد و افزود: ۵۵ درصد از اعزامی های استان قم به حج از بانوان و ۴۵ درصد نیز از آقایان هستند.

کد خبر 6096855

دیگر خبرها

  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • ماما؛ نخستین همراه لحظه‌های شوق‌انگیز زیستن
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • گفت و گوی مهر با زائران سرزمین وحی در گیلان
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه