Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:24:50 GMT

کنگره ۳۰۰۰ شهید استان زنجان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۴۴۳

کنگره ۳۰۰۰ شهید استان زنجان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، از برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایسنا، نیک سیرت در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس با اشاره به اینکه طی هشت سال دوران دفاع‌مقدس شاهد فداکاری و ایثار همه‌جانبه رزمندگان بودیم، اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع‌مقدس نماد کشور ما است و با توجه به اینکه هر کشوری برای نمایش نمادهای خود تلاش می‌کند، از همین رو ما نیز باید دفاع‌مقدس را هر چه بیشتر گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ترویج و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس گفت: در صورتی که یک نسل نتواند نمادهای خود را به نسل دیگر انتقال دهد، آن فرهنگ ابتر می‌ماند.

نیک سیرت با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس افزود: ضروری است همه دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی به عنوان تکلیف فراسازمانی و ملی حمایت از برنامه‌های این هفته را سرلوحه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس نباید از روی رفع تکلیف باشد، تصریح کرد: باید برنامه‌هایی اجرا شود که به خوبی فرهنگ ایثار را نهادینه کند.

نیک‌سرشت در ادامه به اجرای برنامه فاخر فصل شیدایی در زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها معادل یک فیلم فاخر بود که ۲۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشت.

وی اظهار کرد: در راستای معرفی هرچه بهتر عملیات‌ها باید از محل‌های مناسب، بودجه اجتماعی و ملی برای اجرای برنامه‌های دفاع‌مقدس پیگیری و تامین شود.

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: روند تجربه چهل ساله انقلاب نشان داده است که همواره روحیه جهاد و شهادت انقلاب اسلامی را رو به جلو برده است.

وی بیان کرد: هر جا که روحیه جهاد و شهادت بوده است با اقتدار در صحنه‌های بین‌المللی خوش درخشیده‌ایم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اجرای ۱۵۰۰ برنامه در هفته دفاع‌مقدس توسط بسیجیان با حضور اقشار مختلف و به صورت مردمی خبر داد و گفت: رژه نیروهای مسلح نیز در این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش وحدت نیروهای مسلح با عنوان طلایه‌داران و پیشکسوتان دوران دفاع‌مقدس، افزود: این مراسم با حضور پیشکسوتان نیروهای نظامی در زنجان برگزار می‌شود.

قاسم محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان نیز با بیان اینکه هفته دفاع‌مقدس فرصت مناسبی برای نشر و ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس محسوب می‌شود، گفت: باید از ظرفیت‌های استان در این حوزه استفاده کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع‌مقدس، برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان است، اظهار کرد: همچنین در این ایام همایش زنان ایثارگر برگزار می‌شود.

وی از بازنمایی کربلای ۵ توسط سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این ایام نشست‌های تخصصی با موضوع شعار سال نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان