Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:03:22 GMT

عزل ۱۵ مدیر مدرسه به خاطر تخلفات در ثبت‌نام مدارس

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۶۳۰

عزل ۱۵ مدیر مدرسه به خاطر تخلفات در ثبت‌نام مدارس

سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: شعار ما این است که اول مهر هیچ کلاس درس بدون معلم نباشد، بخاری نفتی و کلاس درس خشتی نداشته باشیم همچنین با ۱۶ مدیر متخلف مدارس دولتی برخورد شد و ۱۵ نفر عزل شدند. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی در نشست خبری با رسانه‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: هفدهم مرداد ماه در لرستان بودم و از 25 خبرنگار در مراسم افتتاحیه سالن هزار نفری فرهنگیان تقدیر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سه منظر به خبرنگاری نگاه می‌کنم و بین آنها و معلمان ارتباط عمیق وجود دارد و معلمان رشد افکار عمومی هستند و با آگاهی بخشی دولت، نقش‌های رشدمدار و آگاهی سازی جامعه را بر دوش می‌کشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خبرنگاران بهترین حلقه واسط بین مردم و دولت هستند از یک سو سیاست‌های دولت‌ها را به مردم و از سوی دیگر مشکلات مردم را به دولت‌ها منتقل می کنند و مهمترین نقش را در کاهش شکاف دولت و ملت دارند.

کاستی‌های تعلیم و تربیت را به ما گوشزد کنید

حسینی تصریح کرد: در آموزش وپرورش باید پیوند بین حاکمیت و دولت را هدف‌گذاری کنیم و باید جامعه را حساس کنیم و مشارکت جامعه و اولیا را برانگیزیم و خبرنگاران عامل اصلی پیوند صاحب نظران و اولیا با آموزش و پرورش هستند. برای داشتن مدرسه با کیفیت باید مدارس را به جامعه و جامعه را به مدرسه تبدیل کنیم و ضمن ارج نهادن و تقدیر مقام رسانه، قدرشناسی مهمتر آن است که زمینه اتصال آنها را به همه لایه‌های سازمانی فراهم کنیم و سازمان‌های ما شیشه‌ای شکل شوند و همه لایه‌های اطلاعاتی آنها را به رسانه متصل کنیم. اولین اقدام من در آموزش و پرورش استقرار روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی بود و به مدیران کل ابلاغ کردیم به هیچ عنوان از رسانه شکایت نکنند و کارگروهی تشکیل شود و در آنجا به روش مفاهمه حل شود و پیگیری قضایی انجام نشود و ما می‌گوییم انتقاد خوب است و حتی نمی‌گوییم سازنده و از شما می‌خواهیم تمام ناکاستی‌های نظام تعلیم و تربیت را به ما گوشزد کنید که بهترین هدیه شما به ما روشن کردن کاستی‌ها در بحث تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین برنامه بنده اجرای متوازن سند تحول بنیادین است، گفت: سند تحول 5 آموزه دارد، نظام تعلیم و تربیت ما تک ساحتی و متمرکز بر آموزش است و پرورش را کمتر مورد توجه قرار می‌دهد و تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است، نگاه به معلول‌ها به جای علت‌ها یکی از مشکلات است و دومین آموزه سند چرخش‌های تحول آفرین است که نظام تعلیم و تربیت را از سلیقه‌گرایی و شتاب زدگی دور می‌کند و باید از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سومین مشکل نظام تعلیم و تربیت تقلیل‌گرایی‌های هویتی و بحران هویت است و ایران اسلامی و هویت ملی و دینی باید به شکل ترکیبی دیده شود و یکی از آموزه‌های سند هویت ترکیبی به صورت ملی و دینی است.

حسینی اضافه کرد: عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزه‌های چهارم و پنجم سند تحول است و برای تحقق آن ساختارهایی در نظر گرفته شده است از جمله 6 خرده نظام که عملیاتی، تدوین و تصویب شده است و معاونان وزارتخانه براساس تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی با 160 راهکار تدوین کرده‌اند و 670 برنامه طراحی شده است و به 760 منطقه آموزشی ابلاغ شده است تا بومی‌سازی شود و یک نگاه به آموزهای سند این است که به صورت تجویزی و اقناعی باشد که حالت اقناعی برای ما در اولویت است و چهار میز برای اجرای سند تحول با حضور تمام شرکا یعنی اولیا دانش آموزان معلمان و مربیان مدارس ایجاد شده است و بخش زیادی از برنامه ها به صورت تجویزی به مدارس ارائه می‌شود.

وی گفت: لایه نهادی سند تحول یعنی تقسیم کار ملی که بخش‌های مختلف در اجرایی سازی آن همراهی کنند و 50 تا 60 درصد برنامه‌های سند که وارد مدارس می‌شود نوآورانه است، 25 درصد تقویتی و 25 درصد ترکیبی است و به هیچ عنوان آموزهای سند را نباید تضعیف و تحریف و کوچک انگاری کنیم‌و‌ عزم درون سازمانی و برون سازمانی را برای اجرای سند جزم کنیم و داشبورد مدیریتی سند تحول تدوین شده است و نقاط کور، خاکستری، قرمز و سفید که میزان پیشبرد برای اهداف را مشخص می‌کند، رصد می شود و برای امسال 82 برنامه اولویت دار را مدنظر داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وقتی وارد آموزش و پرورش شدم اولین برنامه پیش رو اوقات فراغت بود و امروز 40 برنامه اوقات فراغت با مشارکت بیش از 4 میلیون دانش‌آموز انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به پروژه مهر گفت: تا الان 80 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از دو هزار اکیپ بازرسی فرستادمی و 4 هزار شکایت مردمی داشتیم که 10 درصد مربوط به دریافت پول توسط مدارس دولتی، 4 درصد به دلیل عدم ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی و 4 درصد شهریه مدارس غیردولتی و با 16 مدیر برای تخلفات برخورد و 15 نفر عزل شده‌اند.

وی ادامه داد: 142 میلیون جلد کتاب چاپ و تدوین شده است و اول مهر دانش‌آموزان بدون کتاب نمی‌مانند و برای همه آنها ارز دولتی گرفته‌ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: 80 درصد معلمان آموزش‌های ضمن خدمت را دریافت و تا 15 شهریور به 100 درصد می‌رسد و دو هزار پروژه در قالب 10 هزار کلاس درس اول مهر افتتاح می‌شود و 1400 مدرسه در سیل آسیب دیدند و 270 مدرسه کامل تخریب و ساخت مدارس سه تا 5 کلاس شروع شده و اول مهر آماده می‌شوند و مابقی تا آخر سال تحویل می‌شوند .اعلام کردم اول مهر پایان مدارس خشتی و گلی را جشن می‌گیریم ابتدا گفتم به جز سیستان و بلوچستان و دستکم از 400 مدرسه خشتی 160 تعداد در سیستان بود و با خیران و کارشناسان سه روز به سیستان می‌رویم تا در آنجا نیز پایان مدارس خشتی را داشته باشیم و پایان مدارس نفتی را داریم و 24 هزار کلاس درس با هزینه 300 میلیارد تومان با بخاری هوشمند جایگزین و اگر علمک گاز نرفته باشد بخاری تابشی جایگزین می‌شود.

حسینی تصریح کرد: شعار ما این است اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و 17.5 درصد دانش‌آموزان افزایش می‌یابد اول مهر 60 هزار معلم بازنشسته و ورودی‌های ما در مجموع 20 هزار نفر خواهد بود و تلاش می‌کنیم 10 تا 13 هزار نیرو از حق‌التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت تبدیل وضعیت استخدامی داشته باشیم و 5 هزار نیروی خدماتی هم جذب خواهیم کرد.

وی گفت: برای جبران کمبود معلم 15هزار بازنشسته استمرار خدمت می‌یابند و آموزشیاران نهضت در قالب حق‌التدریس جذب می‌شوند، تدریس معاون و معلم که 10 هزار نفر، سرباز معلم سه هزار و طرح خرید خدمات 16 هزار دانش‌آموز و امسال درس آمادگی دفاعی را هم در قالب خرید خدمات به سپاه می دهیم و تا اول مهر 100 هزار نفر معلم تمام وقت می‌شوند همچنین دو میلیون و 480 هزار نفر با شاغلان به صورت حق‌التدریس جبران خواهیم کرد و تا پایان مرداد صدور ابلاغ معلمان انجام می‌شود و در 20 تا 25 شهریور انتقال اضطراری معلمان را داریم.

 

احمدی‌لاشکی: معلمان یک مدل درس می‌دهند اما سه مدل حقوق می‌گیرندسرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در خرم آباد: معلمان 20 هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارندمعلمان دوره ابتدایی باید در پرداختی‌‌ها و امتیازات مدنظر باشنددومین روز تجمع معلمان حق‌التدریس/دولت باید آئین‌نامه استخدام را ابلاغ کندمعاون وزیر آموزش و پرورش: چرا سلبریتی‌ها الگو می‌شوند؟/ باید «معلمان» را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کنیمترمیم حقوق معلمان از مهر کلید می‌خورد؟/ رتبه‌بندی شاید وقتی دیگر

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط معلمان حق‌التدریس معلمان وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان حق التدریس معلمان وزارت آموزش و پرورش معلمان حق التدریس معلمان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در آیین سپاس معلم اظهار کرد: آیین سپاس معلم به نام و یاد معلمان شهید ارزشمند کشورمان در دبیرستان دختران شهید چمران برگزار شد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم در این روز با برکت در کنار شما دانش‌آموزان گران‌قدر هستیم، تصریح کرد: این گردهمایی به مناسبت تجلیل از معلمان برای کاری که کرده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند، ابراز کرد: مدرسه جایی است که آینده کشور در آن ساخته می‌شود و خدا و ملائکه برای معلمی که خیر و نیکی آموزش می‌دهد، صلوات می‌فرستد؛ این امر نشان‌دهنده جایگاه والا و گران‌قدر معلم است.

قد هیچ جامعه‌ای بلندتر از قد معلم نیست

صحرایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: جامعه خوب و بالنده جامعه‌ایی است که برای معلمان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است.
به گفته وی، معلم کسی است که نورافشانی می‌کند. در دیدگاه دینی درد بی‌درمان انسان نادانی و جهل است. جهل در هر جایی معنای خودش را پیدا می‌کند و کسی که جهل را از بین می‌برد، معلم است؛ لذا حرمت معلم بسیار بالاست. قد هیچ جامعه‌ای بالاتر از قد معلمش نیست و این پیام سپاس معلم است.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدرسه‌ها جایی هستند که آینده کشور در آن ساخته می‌شود و معلم عنصر اصلی آن به‌شمار می‌آید. هر کسی که دل در شکوه و سرفرازی کشور دارد، باید به معلم و مدرسه توجه کند.

صحرایی اضافه کرد: معلم کسی است که زیرساخت سربلندی کشور را می‌سازد؛ و مقام معظم رهبری هیچ سالی نبوده که لااقل یک بار با معلمان دیدار نکنند و این موضوع اهمیت و جایگاه والای معلم را نسان می‌دهد.

وی ابراز کرد: امروزه همه از پیشرفت کشور نمی‌باند و کسی جرئت ندارد به کشور ما چپ نگاه کند. ما در دل مناطق جنگی و مدرسه‌هایی شبیه پناهگاه زندگی می‌کردیم و موشک‌های رژیم صدام به پایتخت ما می‌رسیدند؛ اما امروز کسی چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود و ریشه همه اینها در معلمان است.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به هیچ جایی بدون وجود معلمان و مدرسه‌ها نخواهیم رسید، تشریح کرد: معلمان و مدارس تضمین‌کننده پیروزی کشورمان هستند. پیشرفت پزشکی ما به جایی رسید که هزاران نفر برای درمان به ایران می‌آیند و این افتخار را معلمان خلق کردند.

به گفته صحرایی، اگر می‌خواهیم جامعه سربلند و سرافزار داشته باشیم همه برای حرمت معلم باید بکوشیم. اگر حرمت معلمان حفظ شود، جامعه پرشکوه می‌شود. دانش‌آموزانی که افتخار می‌آفرینند، آن را از معلمان خود یاد می‌گیرند. تیم‌های دانش‌آموزی والیبال پس از ۷ برد پی‌درپی به ایران بازگشتند. برد آنها با بودجه و تجهیزات پیشرفته اتفاق نیفتاد، بلکه با همت و استقامت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ مدال در المپیاد جهانی آوردیم، افزود: کسانی که از آموزش‌وپرورش به نیکی یاد نمی‌کنند، بگویند این دانش‌آموزان حاصل چه کسی هستند. دانش‌آموزان سمپاد برای ساختن آینده در حال تلاش هستند. آموزش‌وپرورش آیینه‌ای است که هر لحظه در آن می‌نگریم، تصویر شوق‌انگیز و شکوهمند را می‌بینیم. خیلی خرسندم که در یک روز همه مدرسه‌ها زنگ سپاس معلم را انجام می‌دهند و از این بابت خشنود و خرسندم.

زنگ سپاس معلم را برای تجلیل از شکوه معلمان کشورمان به دست همسر شهید فرامرزی، وزیر آموزش‌وپرورش و مدیرکل آموزضش و پرورش شهر تهران به صدا درآمد.

کریمیان: قدردان و قدرشناس زحمات معلمان سرزمینم هستم

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در ادامه اظهار کرد: شهید فرامرزی افتخار و مسرت همه ما بود و در پیشگاه رئیس‌جمهور بسیار زیبا وزیر آموزش‌وپرورش موضوعات آموزش‌وپرورش را مطرح کردند.

وی ضمن عرض تبریک به تیم والیبال دانش‌آموزی، ادامه داد: پرواز تیم‌های دانش‌آموزی امروز به زمین نشست و به فرودگاه رفتیم و از جانب وزیر به آنها تبریک گفتیم. اتفاقات خوبی که هم‌زمان با یکدیگر اتفاق می‌افتد، نشان‌دهنده این است که مغز متفکری این مسیر را راهبری می‌کند.

کریمیان در پایان خاطرنشان کرد: قدردان و قدرشناس زحمات معلمان سرزمینم هستم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!