Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:38:57 GMT

توجه به مشکلات رشته دندانپزشکی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۸۰۳

توجه به مشکلات رشته دندانپزشکی ضروری است

به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، اعضای شورای صنفی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیانیه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برشماری مشکلات رشته های علوم پزشکی تاکید کردند: برخی از رشته های دانشگاهی با برخی از امکانات نظیر فضای آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها قابل برگزاری است؛ اما این مساله دررابطه با آموزش پزشکی ازجمله دندانپزشکی امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقدان توسعه زیرساخت های آموزشی با این حجم از پذیرش دانشجویان در نهایت سبب کاهش کیفیت نظام بهداشت و درمان کشور و در نتیجه آسیب سلامت جامعه می شود؛ که این مساله با اهداف نظام سلامت کشور نیز در تقابل است.

همکاری جهاددانشگاهی با مناطق آزاد کشور

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز در گفت و گویی به همکاری این سازمان با مناطق آزاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح جامع آموزش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سال جاری اجرا می شود.

سید عزیز آشنا افزود: این طرح برای عموم جامعه به اجرا و درنهایت گواهینامه معتبر آموزشی ارائه می شود.

وی با یادآوری راه‌اندازی سامانه مدیریت آموزش گفت این آموزش‌ها (حضوری و غیرحضوری) در مرحله نخست در منطقه آزاد کیش برگزار و سپس به سایر مناطق تسری می‌یابد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی تهران طراحی برنامه آموزشی ویژه تاکسیرانان تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی عنوان کرد و گفت: علاوه بر تاکسیرانان کل کشور کارشناسان و مدیران مرتبط با تاکسیرانی نیز در این عرصه آموزش های تخصصی می‌بینند.

آشنا درمورد به گسترش دوره‌های آموزشی غیر حضوری اظهارداشت: برنامه‌های غیر حضوری مبتنی بر تلفن همراه است که از طریق نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) بر روی گوشی همراه نصب و آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی همچنین از برگزاری این دوره آموزشی به صورت مشترک میان سازمان جهاددانشگاهی تهران و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: افراد پس از گذران دوره های آموزشی، گواهی مشترک جهاددانشگاهی و مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز دریافت می‌کنند.

وی به اجرای طرح مشترک جهاددانشگاهی و سازمان بهزیستی اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدف آموزش مولفه های مرتبط با مهدهای کودک برنامه ریزی شده است و در این خصوص یک سایت مشترک به نشانی www.mahd-iran.ir راه‌اندازی شده است که مدیریت آموزش‌های مربیان پیش‌دبستانی، مدیران، موسسان و کارشناسان فنی مهدهای کودک را بر عهده دارد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تهران با بیان این مهم ‌که این نهاد در ۳ حیطه آموزش عالی (جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری)، علمی کاربردی و دوره‌های کوتاه مدت فعالیت می کند؛ افزود: ۱۶۰ مرکز آموزشی کوتاه مدت و ۴۰ مرکز علمی کاربردی در اختیار جهاددانشگاهی است، همچنین ۲ دانشگاه و ۶ موسسه آموزش عالی وظیفه آموزش را دراین مرکز علمی برعهده دارند.

آشنا اظهارداشت: سازمان جهاددانشگاهی تهران در عرصه علمی کاربردی با ۱۱ رشته دانشگاهی در مقطع کاردانی و کارشناسی به همراه ۱۴۰۰ دانشجو فعالیت می‌کند و این مرکز جزو فعال‌ترین مراکز آموزشی است به نحوی که در مسابقه های مناظره دانشجویی مقام اول کشوری را کسب کرده است.

وی در ادامه از برگزاری کلاس‌های تخصصی زبان در قالب دوره‌های آموزشی کوتاه مدت خبر داد و افزود: معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران هر ترم پذیرای ۳ هزار زبان‌آموز است و سالانه ۱۲ هزار نفر زبان آموز در قالب این دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تحصیل می کنند.

آشنا مرکز آموزش هنر را از دیگر مراکز آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره‌های کاربردی هنر به دلیل آشناسازی با محیط اجتماعی بازارکار از دیگر اقدامات موثر این مرکز به شمار می رود؛ که طراحی و دوخت لباس، عکاسی از جمله دوره های آموزشی این مرکز محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب ‌که سالانه نزدیک به ۴۵ هزار نفر در این دوره‌های آموزشی تحصیل می کنند؛ ادامه داد: سازمان جهاددانشگاهی تهران مجری آزمون‌های الکترونیک سازمان نظام مهندسی در کشور و معاونت آموزشی این سازمان مرکز تهیه بانک سؤال، نرم‌افزار آزمون و ثبت‌نام به شمار میرود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تهران برگزاری آزمون‌های حضوری را از دیگر فعالیت‌های حیاتی آموزشی برشمرد و گفت: ششمین دوره آزمون استخدام فراگیر نیز در اسفند سال ۹۷ به همت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد و امسال آزمون جذب آتش‌نشانان کل کشور به‌طور هم‌زمان در ۱۸ مرداد ماه جاری برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: با توجه به تعداد علاقه‌مندان هنر خوشنویسی متاسفانه مسئله فضای آموزشی در مشهد مرتفع نشده است و اگر قرار است هنرهایی از جمله خوشنویسی گسترش پیدا کند، مدیران فرهنگی باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت کنند.

محمدعلی فراستی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جایگاه خوشنویسی در خراسان رضوی اظهار کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای اسلامی و قدسی به شمار می‌آید و ما به این هنر افتخار می‌کنیم، زیرا آثار منسوب به ائمه اطهار(ع) در موزه‌های آستان قدس رضوی نیز موجود است.

وی با بیان اینکه خط‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام سجاد(ع) را داریم که آثار آن‌ها در موزه‌های آستان قدس رضوی و موزه قرآن وجود دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند و به خلاقیت ائمه اطهار(ع) در این خصوص بپردازند. درنتیجه هرآنچه داریم از ائمه اطهار(ع) است و افتخار می‌کنیم که این هنر وجود دارد و ما از آن به عنوان هنر اسلامی یاد می‌کنیم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم این هنر قدسی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم در واقع به انجمن خوشنویسان ایران کمک کرده‌ایم که منجربه گسترش کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها می‌شود، زیرا افزایش کلاس‌های آموزشی اقبال بیشتر علاقه‌مندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه نبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های بزرگ ما به شمار می‌رود که باید مرتفع شود، عنوان کرد: در حال حاضر اتاق‌های مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد بلا استفاده است و به دلایلی نمی‌توانیم در این مکان کلاس برگزار کنیم و امیدواریم که مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامی کنند تا این کلاس‌ها احیا شود.

فراستی خاطرنشان کرد: ما مخاطبان و علاقه‌مندان زیادی داریم که اگر مسئله فضای آموزشی در این حوزه مرتفع شود قطعا اتفاقات بهتری برای این هنر رخ می‌دهد. بنابراین اگر قرار است که هنرهای اسلامی گسترش پیدا کند، مدیران مربوطه باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت و بسترسازی کنند.

وی ادامه داد: حمایت مدیران مخاطبان بیشتری را به این سمت می‌کشاند و انجمن خوشنویسان مشهد این پتانسیل را دارد که بتواند جوابگوی اقبال مردم در این کلانشهر مذهبی به هنر خوشنویسی باشد، اما این در صورتی است که در این حوزه مورد حمایت قرار گیریم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد بیان کرد: کار فرهنگی باید عملیاتی شود و تنها به ظاهر مسائل اکتفا نکنیم و واقعا به سخنرانی‌هایی که می‌کنیم جامه عمل بپوشانیم. اگر ما کلاس‌های هنری سالم را تشکیل دهیم به مراتب جلوی کلاس‌هایی که نباید برگزار شوند را می‌گیریم. بنابراین زمانی که این کلاس‌های آموزشی برگزار شود قطعا آن‌ کلاس‌ها کمرنگ‌تر خواهند شد و مسئولان فرهنگی باید پاسخگو و نسبت به این مسائل نیز جدی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است