Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی و کارگر ایرانی مصرف کنندگان می توانند با تهیه لوازم التحریر تولید داخلی در کنار حمایت از تولید داخلی مانع از خروج ارز از کشور شوند ضمن این که قاچاق در کشور کاهش یافته و شاهد رونق سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اگرچه در اغلب مدل‌های متعارف صنایع فرهنگی به "نوشت افزار" به‎عنوان یک شاخه مستقل اشاره نشده است، اما این حوزه به سبب تاکید مقام معظم رهبری و در پی آن، شورای عالی انقلاب فرهنگی اکنون شاخه ای متنوع و مستقل و جزئی از صنایع فرهنگی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                                                                                                 

مقام معظم رهبری در سخنرانی یکم فروردین سال ۱۳۹۶ واردات کالاهای مصرفی دارای تولید داخل همچون مواد خوراکی، پوشاک، وسایل منزل و نوشت افزار را "مایه شرمندگی" در مقابل تولید کننده و فروشندگان خارجی این کالاها خواندند و گفتند "برخی اجناس اساسی اگرچه در کشور تولید نمی شوند اما قابلیت تولید را دارند، بنابراین با رفع موانع و تولید آنها، از وارداتشان به کشور جلوگیری کرد.                                                                                                                               

یکی از کالاهای فرهنگی که مردم با آن سر و کار دارند، نوشت افزار است که همه ساله و در آستانه آغاز سال تحصیلی، بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد .

مردم برای انتخاب نوشت افزار ملاک های مختلفی دارند، از جمله این ملاک‌ها قیمت مناسب و کیفیت مطلوب کالا است و در این میان آنچه برای کودکان در انتخاب نوشت افزار اهمیت دارد، ظاهر و شکل آن و اینکه چه طرحی روی جلد دفترشان نقش بسته است.

 

                     

در چند سال اخیر تولیدکنندگان داخلی نوشت افزار پا به پای تولیدکنندگان خارجی حرکت کرده اند به نحوی که امروز موفق شدند بخشی از بازار نوشت افزار را به دست آورند.                                                                                                   

در این مدت کاراکترهای مورد توجه کودکان طرح روی نوشت افزارهای ایرانی شدند به نحوی که در نمایشگاه نوشت افزار اسلامی - ایرانی، طرح این کارکتراها روی نوشت افزار مورد توجه و استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت . 

این روزها فرهنگ بیگانه و قهرمان‌ های ساختگی آنها با روش‌های مختلف از قبیل تلویزیون، اینترنت و موبایل جای خود را در ذهن کودکان باز کرده و رفته رفته تبدیل به اسطوره می شوند و معرفی فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به فرزندان این سرزمین از طریق افزایش تولید اقلام    فرهنگی میسر خواهد شد.

اگر می‌خواهید از حال و روز بازار نوشت‌افزار ایرانی باخبر شوید، کافی است که به مراکز فروش این اقلام مراجعه کنید. کودکان را در کنار پدر و مادر در حال خرید دفترها و کیف‌هایی می‌بینید که کودکان چینی در بازار شهرهای پکن، شانگ‌های، شانتو... در حال خرید آنها هستند! و برخی فروشندگان ایرانی متاسفانه خیلی متعصب‌تر از چشم بادامی‌ها از کیفیت و ارزانی این اقلام سخن می‌گویند! آن هم صرفا به خاطر رسیدن به سود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند واردات نوشت‌افزارهای چینی ضربه سنگینی بر پیکره صنعت لوازم‌التحریر در ایران وارد کرده است. ضربه‌ای که باعث شده است تولیدکنندگان این صنعت 25 تا 30 درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و با سهمی 5 درصدی از درآمد 4 هزار میلیاردی نفس‌های آخر را بکشند.

بازار لوازم التحریر گردش مالی بیش از چهار هزار میلیارد تومان دارد و با توجه به این که بیش از 20 میلیون دانش آموز و دانشجو در کشور وجود دارد، یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که چه سود چشمگیری در این بازار وجود دارد. البته سال ها است که این بازار بزرگ در دست وارداتی ها است و بیش از 70 درصد بازار لوازم التحریر را کالاهای وارداتی تشکیل می دهد و باربی‎ها و سیندرلاها در کنار تام و جری،بن تن و بتمن به کودکان ایرانی لبخند می زنند.

 

 

احتساب 20 میلیون دانشجو و دانش آموز در کشور و در نظر گرفتن خرید حداقل 10 هزار تومان لوازم التحریر وارداتی توسط هر کدام از آنها می توان نتیجه گرفت که رقمی نزدیک به 200 میلیارد تومان ارز با آغاز سال تحصیلی از کشور خارج می شود.

البته نباید در این بازار میلیاردی از سود واردکنندگان و دلالان و واسطه ها غافل شد و با توجه به این که نوشت افزار تولید داخل با حاشیه سود بسیار پایین به فروش می رسد، می توان به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی در سال های اخیر پی برد چرا که در این بازار نابرابر تولیدات داخلی قدرت رقابت با وارداتی ها را از دست داده و ناچار به حذف از بازار شدند.

بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی و کارگر ایرانی مصرف کنندگان می توانند با تهیه لوازم التحریر تولید داخلی در کنار حمایت از تولید داخلی مانع از خروج ارز از کشور شوند .ضمن این که با خرید کالای ایرانی قاچاق در کشور کاهش یافته و شاهد رونق سرمایه گزاری در کشور خواهیم بازابود امری که اگر چه بی نیاز از تدبیر دولت برای حمایت بیشتر ازتولیدکنندگان نیست اما بیش از همه نیازمند توجه وانتخاب مصرف کننده است.

 اگرنوشت افزار ایرانی خریداری کنیم، علاوه بر اینکه هزاران جوان تحصیلکرده ایرانی مشغول به کار خواهند شد، از تعطیلی واحدهای تولیدی کشور که در معرض هجوم اجناس قاچاق و بی کیفیت هستند جلوگیری می‌شود .             

نیازی نیست هر جنس بی کیفیتی را خریداری کنیم اما‌ کالاهای با کیفیت ایرانی کم نیستند. پس بیاییم با هم به وظیفه ملی خود عمل کنیم و به عنوان یک ایرانی وطن دوست، دست در دست هم دهیم و با آغاز فصل مدارس فقط لوازم التحریر ساخت وطن با نمادهای ایرانی بخریم .                                                                                                                    

برای پیشگیری از انتخاب نوشت افزار های خارجی باید فرهنگ استفاده از نوشت افزارهای ایرانی را در بین دانش آموزان و خانواده ها تقویت کنیم تا دانش آموزان با اشتیاق کالای ایرانی را انتخاب کنند.

 

 

مردم برای انتخاب نوشت افزار ملاک های مختلفی دارند، از جمله این ملاک ها قیمت مناسب و کیفیت مطلوب کالا است و در این میان آنچه برای کودکان در انتخاب نوشت افزار اهمیت دارد، ظاهر و شکل آن و اینکه چه طرحی روی جلد دفترشان نقش بسته است.                          

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت افزار و کیف دانش آموزی با نقوش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است تا نخستین گزینه انتخابی دانش آموزان و والدین در خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه، محصولات داخلی باشد.

با توجه به اینکه کشورهای غربی با خلق شخصیت‌های کارتونی به دنبال ترویج فرهنگ غربی در سایر کشورها از جمله  ایران هستند، لازم است برای مقابله با آن  اقدامات مناسب برای هدایت مردم به سمت نوشت افزارهای ایرانی اسلامی انجام شود.                                                                                                                                

نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی اسلامی، در حوزه دانش آموزی می تواند شخصیت های تخیلی و ساختگی غربی که هیچ واقعیتی با دنیای واقعی ندارند از ذهن دانش آموزان ایرانی پاک شود.

نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی را باید در آستانه سال تحصیلی در نمایشگاه ها عرضه کنیم تا دانش آموزان و والدین با انواع کالاهای ایرانی از جمله کیف ، کوله ، جامدادی ، مداد و دفترهایی که طرح شخصیت‌ها و آثار روی آن هماهنگ با فرهنگ ما نقش بسته است آشنایی پیدا کنند.

 

 

یکی از کارشناسان در گفتگو با صبح زاگرس گفت: دشمنان ما چندسالی است به خوبی در این حوزه با استفاده از همین نقطه ضعف به خوبی بهره برده و میلیاردها دلار از طریق فروش همین نوشت افزار ها که بعضاً نیز از مبادی رسمی گمرک وارد کشور می شود به جیب زده و علاوه بر خروج ارز و سرمایه از کشور فرهنگ خود را به داخل نیز وارد کرده است، این نقطه ضعف درحالی است که ما باید به دنبال تعالیم دینی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم ولی میبنیم که در مقابل دشمنان به راحتی در تهاجم با فرهنگ اسلامی ما هستند.

میرحسینی گفت: اهمیت و ضرورت توجه به نوشت افزار های ایرانی به گونه ای است که علاوه بر تقویت بنیه های فرهنگی و بومی باعث افزایش سهم تولید کشور و اشتغالزایی هزاران جوان بیکار و تولید سرمایه برای سرمایه گذاران می شود که این ماندگاری نیز بدون شک باعث جلوگیری از خروج میلیاردها تومان ارز از کشور می شود.

وی افزود: البته باید این نکته را نیز یاداور شویم که چندسالی است که برخی شرکت های داخلی با دست گذاشتن روی نقاط ضعف این حوزه اقدام به تولیدات فاخر و با کیفیت نوشت افزار در راستای ارزش ها و آرمان های انقلاب با معرفی الگوهایی همچون سرداران شهید و معرفی جاذبه های تاریخی و میراث فرهنگی و بومی کشور اقدام کردند که با استقبال گسترده خانواده ها نیز مواجه شده است که این فرصت طلایی نیازمند توجه بیشتر دولت به خصوص سازمان صمت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو