Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از درگیری های سنگین میان نیروهای مورد حمایت امارات و نیروهای مورد حمایت عبد ربه منصور هادی وابسته به ریاض در اطراف کاخ ریاست جمهوری در معاشیق در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

 الجزیره از درگیری های سنگین میان نیروهای مورد حمایت امارات و نیروهای مورد حمایت عبد ربه منصور هادی وابسته به ریاض در اطراف کاخ ریاست جمهوری در معاشیق در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که قبلا هم منابع خبری از سقوط آخرین پادگان وابسته به نیروهای مورد حمایت عبد ربه منصور هادی مورد حمایت عربستان در عدن به دست نیروهای مورد حمایت ریاض خبر داده بودند.

گفتنی است که درگیری های شدید میان نیروهای مورد حمایت امارات و عربستان که از چهارشنبه گذشته شروع شده است، همچنان ادامه دارد و شماری دیگری از نیروهای طرفین را به کام مرگ فرستاده است و شبح مرگ بر خیابانهای عدن سایه افکنده است. به طور کلی شرایط از کنترل خارج شده است.

منابع محلی در عدن به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که تردد در خیابانهای اصلی این شهر در نتیجه درگیری ها فلج شده است و برخی مناطق مسکونی هم در این درگیری ها هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که قبلا منابع محلی به المیادین اعلام کرده بودند: آنچه در حال حاضر در عدن به ویژه منطقه کریتر مشاهده می شود جنگ های خیابانی است ، تانک ها و توپخانه وارد خیابان ها شده است ، از خمپاره استفاده می شود ، شاهد کشته شدن مردم هستیم ، گلوله ها در مناطق مسکونی فرود می آیند. این شرایط در آستانه عید قربان که مردم باید خود را برای خرید عید آماده کنند مایه تاسف است.

مدرم ابوسراج نایب رئیس دفتر سیاسی الحراک الجنوبی(جنبش جنوب یمن) به المیادین گفت: «از زمانی که عدن به عنوان پایتخت موقت مطرح شد به ویژه از سال ۲۰۱۵ ، شاهد تلاش ائتلاف سعودی اماراتی برای تقسیم قدرت در مناطق مختلف عدن هستیم. این روند در ادامه موجب بروز اختلافاتی میان این دو کشور شد و روند کار را از کنترل خارج کرد. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم باید گفت که درگیری های کنونی ، درگیری امارات- عربستان است اما خونی که در این درگیری ها بر زمین می ریزد خون یمنی های ساکن مناطق جنوبی است. عربستان از کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی حمایت می کند و نیروهای مقابل نیز از حمایت امارات بهره می برند. هدف تسلط بر شهر عدن ، بندر عدن ، فرودگاه و در ادامه تسلط بر تنگه باب المندب است زیرا راه این تنگه از بندر عدن می گذرد.

وی افزود: در گذشته امارات در کابینه یمن نمایندگانی داشت اما به مرور زمان این نمایندگان برکنار شدند. امارات هم پس از برکناری نمایندگانش با بهره برداری از برخی از شوراها و گروهها سعی کرد دولت موازی تشکیل دهد. امروز درگیری ها در عدن نتیجه رقابت همین دو قدرت موازی یعنی قدرت تحت حمایت عربستان و قدرت تحت حمایت امارات است».  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان

از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم