Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزمی عبدالحمید با بیان اینکه " حقوق بشر اسلامی بر مبنای شریعت دردین مبین اسلام است که بر حفظ و صیانت از پنج ضرورت عامل رفاه و آسایش  انسان شامل  دین ، ​​زندگی ، عقل ، فرزندان و مال تاکید دارد" ، افزود: این درحالی است که در حقوق بشر غربی عمدتا بر حق بیان و آزادی مطلق حقوق فردی تاکید شده و دراین مدل به مولفه های معنوی و اخلاقی انسان ها اهمیتی داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این فعال حقوق بشر مالزیایی در پاسخ به این سوال که "تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به کشورهای افغانستان، عراق و یمن با حقوق بشری که غرب داعیه آن را دارد، چگونه قابل ارزیابی است؟" گفت: باید به مردم این کشورها حق تصمیم گیری در مورد آینده و سرنوشتشان داده شود. ادعای حقوق بشری که  واشنگتن و متحدانش در مورد ان سخن می رانند، چیزی نیست جزی اینکه اطمینان داشته باشند که این حقوق با منافع غرب سازگاری داشته باشد.

وی افزود: غرب  به حقوق بشر اهمیت نمی دهد و برخی کشورها صرفا به این دلیل نابود می شوند که آمریکا تخریب آنها را در دستور کار خود قرار می دهد.

عبدالحمید تاکید کرد : ایالات متحده هیچ حقی برای طرح داعیه های دفاع از حقوق بشر ندارد ، زیرا واشنگتن بزرگترین تخریب کننده دموکراسی در کشورهایی است که به آنها حمله و مداخله نظامی داشته است.

عزمی عبدالحمید یکی از برندگان جایزه پنجمین دوره حقوق بشر اسلامی است که به دلیل فعالیت های انسانی خود برای حرکت و بسیج گروههای مردمی در مالزی در مخالفت با  سوء استفاده یا نقض حقوق بشر در میانمار ، هند ،  فلسطین اشغالی، سوریه ، یمن ، سری لانکا ، نیجریه موفق به کسب این جایزه بین المللی شده است.

 این فعال حقوق بشر مالزیایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "تحریم کشورهای مختلف ازجمله ایران  چگونه با معیارهای  حقوق بشر غربی قابل توضیح است؟ گفت: قدرت های غربی در مورد حقوق بشر استانداردهای دو گانه و ریاکاری از خود نشان می دهند .

وی تاکید کرد : تحریم ایران به وضوح نقض حقوق بشر در جهان است و به رغم داعیه های حقوق بشری کشورهای مختلف غربی ، تا امروز هیچ کشور غربی در مقابل تحریم ها یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت و ایستادگی واقعی نکرده است، که این امر نشان می دهد که این حقوق تبدیل به ابزاری برای تحکم علیه کشورهایی که در مسیرمنافع غرب نیستند ، شده است.

   عبدالحمید سوال دیگری در مورد اینکه "آیا ارزیابی وضعیت حقوق بشر در جهان براساس معیارهای حقوق بشر غربی روندی صحیح است؟ پاسخ داد: تاریخ نشان داده که این ارزیابی اگر مبتنی بر حقوق بشر غربی باشد یک اشتباه بزرگ است. قدرتهای غربی نشان داده اند که علاقه ای به حمایت واقعی از حقوق انسانی ندارند. آنها حتی مفهوم حقوق بشر را تحریف می کنند،  تضادها و معیارهای دوگانه اعمال شده حقوق بشری توسط غرب به ویژه در مورد مسئله فلسطین کاملاً مستند است.

وی همچنین افزود: مرگ بسیاری از پناهجویان در دریا که درپی سرپناهی در غرب هستند ، برای این کشورها که به طور مستمر از معیارهای حقوق بشری سخن می گویند ، از دیگر تناقضات مهم غرب در این زمینه است.

مراسم اعطای پنجمین دوره جایزه بین المللی حقوق بشر اسلامی هفته گذشته در ایران برگزار شد که طی آن چند نفر از فعالان حقوق بشر درجهان از جمله عزمی عزمی عبدالحمید از کشور مالزی موفق به دریافت آن شدند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رییسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: تقابل آشکار جریان شرافت و شرارت در غرب
  • امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است