Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی جاوید روز شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به عملکرد شهرداری در سه ماه نخست امسال افزود: توسعه پارک بانوان، احداث ۲۰ هزار متر مربع زمین ورزشی، ایجاد سکوی نشیمن و پیست دوچرخه سواری از بخش های پارک جنگلی است که پیشنهاد افزایش اعتبار برای این اجرای کامل آن به شورای شهر داریم.
 
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نیاز شهر به فضای مناسب تفرجگاهی را تاحدودی برطرف می‌کند ادامه داد: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته بود که ۲ میلیارد تومان دیگر هم اضافه شد و ۳ میلیارد تومان از منابع استانی برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار بیرجند گفت: اجرای فاز یک پارک خطی بلوار پیامبر اعظم(ص) از ابتدای امسال اجرا شده و تا سه ماه دیگر به صورت کامل بهره برداری می‌شود.

وی به پیشرفت ۱۰ درصدی پارک خطی مهرشهر اشاره کرد و افزود: اجرای ۱۹ هزار و ۳۰۰ متر آسفالت در سطح شهر، بهره برداری از طرح فرزان و بلوار حضرت ابوالفضل از دیگر اقدامات حوزه عمرانی در سه ماه نخست امسال است. 

جاوید بیان کرد: امتداد بلوار حضرت ابوالفضل (ع) و اتصال آن به شعبانیه نیز از پروژه‌های در دست اجرا بوده که تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: زمین رها شده در انتهای کارگر ۱۸ نیز در حاشیه این بلوار وجود دارد و  در صورت واگذاری از سوی مسکن و شهرسازی تبدیل به فضای سبز می‌شود که این اقدامات باعث سرزندگی در این محله از شهر خواهد شد. 

شهردار بیرجند جدول گذاری سایت پسماند، نوار حفاری، احداث سرعتکاه، زیرسازی اراضی موسوی، نوسازی بلوار شهدای عبادی ، مرمت مسجد خواجه، تخریب دیوار پادگان و تکمیل ساختمان باغ و عمارت شوکت الملک از دیگر اقدامات حوزه عمرانی عنوان کرد. 

وی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های مهم عمرانی در سه ماه نخست امسال پیاده‌رو سازی خیابان جمهوری است که از آزادی تا چهارراه اسدی کامل شده است. 

جاوید گفت: نصب ۹۰ پایه برق، اتصال به آب فضای سبز و نصب مبلمان از اقدامات در دست  اجرای برای این پروژه است. 

وی با بیان اینکه با اصلاح هندسی باند کند رو مشکل ترافیک خیابان جمهوری حل می‌شود اظهار داشت: این خیابان با اقدامات انجام شده و هزینه های میلیاردی شاخص و زیبا شده است. 

شهردار بیرجند به خرید ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۸ دستگاه مینی بوس در حوزه ترافیک اشاره کرد و افزود: توزیع ۲۵۰ حلقه لاستیک و سه ایستگاه نیز در دیگر اقدامات این حوزه است. 

وی گفت: در حوزه خدمات شهری نیز ۳۶ هکتار برای پسماند خانگی نقشه‌های تهیه شده است. 

جاوید بیان کرد: سه ماه ابتدای امسال به خاطر تعطیلی نوروز کارها منسجم نبوده و با توجه به باران‌های ابتدای سال و احتمال سیل، شهرداری با پاکسازی کانال‌ها، توزیع کیسه های شن و غیره در شرایط خاص قرار داشت. 

وی برگزاری مناقصه‌ها و انتخاب پیمانکاران در سه ماه ابتدای امسال را یادآور شد و گفت: این عامل باعث شده که منابع درآمدی شهرداری در سه ماهه اول کم باشد. 

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حوزه امور مالی امسال سیستم خزنه‌داری را راه اندازی کردیم افزود:این سیستم به صورت آزمایشی در سال ۹۸ اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: نرم افزار درآمد و اموال برای شهرداری خریداری شده و امید است که خطاهای انسانی حذف شود. 

جاوید با اشاره به سیستمی شدن نرم افزار بودجه و اعتبارات در سازمان‌های تابعه شهرداری اظهار داشت: پیش از این تمام امور به صورت دستی انجام می‌گرفت اما با سیستمی شدن خطاهای انحرافی از بودجه در سازمان‌ها گرفته می شود و بر اساس ردیف اعتباری امور انجام خواهد شد. 

وی یادآور شد: شهرداری بیرجند و کرمان تنها شهرداری‌هایی هستند که در کشور این سیستم را پیاده سازی کرده‌اند که نقطه مثبتی محسوب می‌شود. 

شهردار بیرجند از تفکیک چارت مدیریت منابع انسانی و تدارکات در شهرداری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بر اساس این طرح احکام پرسنل اصلاح شده که تاثیر مثبتی در انجام امور داشته است. 

وی نصب سیستم یکپارچه حضور و غیاب در شهرداری و سازمان‌های مربوطه را از دیگر امور انجام شده در سه ماه امسال  عنوان کرد.

جاوید با اشاره به عملکرد سه ماهه حوزه املاک و درآمد شهرداری بیرجند عنوان کرد: ۲۰ فقره سند تک برگی از اراضی شهرداری نیز از ابتدای امسال در این حوزه صادر شده است. 

وی بیان کرد: تعدادی از اراضی شهرداری نیز شناسایی و تملک شده است. 

شهردار بیرجند عنوان کرد: پیگیری دریافت کد نوسازی اراضی و املاک شهرداری، انتقال سند مالکیت اراضی موسوم به موسوی ، پیگیری برای تعیین تکلیف شدن زمین چهارشنبه بازار و غیره از دیگر عملکرد حوزه املاک و درآمد شهرداری بوده است. 

وی گفت: در حوزه فناوری  اطلاعات و ارتباطات نیز امسال فیبر شمال شهر راه اندازی شده است. 

جاوید ادامه داد: نصب دوربین در میدان آزادی، جوادیه،  قدس، ارتباط آنلاین بین سیستم مالی و شهرسازی و اقدامات امنیتی در شبکه شهرداری از دیگر عملکرد این حوزه است. 

وی اظهار داشت: راه اندازی دوربین در چهارراه تامین اجتماعی و پیاده سازی سیستم مدیریت، امنیت  و اطلاعات از اقدامات در دست اجرا این حوزه است.

شهردار بیرجند تجهیز سالن اجتماعات بانوان  و شروع پروژه جدید آرامستان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: پیگیری احداث دو روز بازار در مناطق کم برخوردار، برگزاری جشن‌های مختلف فرهنگی، هزینه کرد ۲۵۰ میلیون تومان برای ممیزی در شهرسازی و اختصاص کد نوسازی به صنوف آلاینده از دیگر اقدامات در سه ماه نخست امسال بوده است. 

وی از بررسی ۲۵۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد که ۲۴۱ مورد آن منجر به صدور رای شده است و افزود: در هیات تجدیرنظر نیز ۱۷۰ پرونده بررسی شده که ۱۶۵ مورد آن رای صادر شده است. 

جاوید با اشاره به اقدامات آموزشی در شهرداری بیرجند نیز گفت: هم اکنون ۸۴ دانشجو در رشته های کاردانی حرفه ای، اطفای حریق کاردانی مدیریت امور دفتری و غیره دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری بیرجند مشغول تحصیل هستند. 

وی عنوان کرد: مهر ماه امسال دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری بیرجند نیز ۱۳ رشته تخصصی کاردانی و کارشناسی دانشجوی می پذیرد.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر قدس شهرداری بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده