Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۲۲:۳۰ سه شنبه پانزدهم مرداد ماه، یکی از اعضای یک تیم کوهنوردی در تماسی با اپراتور هلال احمر، اعلام کرد که یکی از کوهنوردان همراه آنها در منطقه تخت فریدون، جبهه شمال شرقی قله دماوند در ارتفاع ۵ هزار و ۱۰۰ متری دچار حادثه شده و ناپدید شده است، به گفته تماس گیرنده، این کوهنورد احتمالا در منطقه مشهور به یخچال عروسک ها سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تماس، به تیم امداد و نجات کوهستان پایگاه رینه اعلام آماده باش شد اما به دلیل شرایط خاص مسیر و وضعیت جوی تا صبح روز بعد امکان انجام عملیات در منطقه فراهم نشد.

آغاز جست وجو

در آغازین ساعات صبح چهارشنبه، ‌یک تیم از امدادگران زبده پایگاه رینه جمعیت هلال احمر، راهی منطقه شده و نقطه به نقطه منطقه را جست وجو کردند، اما تلاش های آنها در نخستین روز نتیجه ای نداشت و هیچ نشانه ای از فرد ناپدید شده به دست نیامد، سرانجام با فرا رسیدن شب، تیم های جست وجوگر مجبور به بازگشت شدند با این امید که صبح فردا بتوانند اثری از این کوهنورد به دست بیاورند.

دومین روز جست وجو: پرواز بالگرد

پنجشنبه و در دومین روز آغاز عملیات جست وجو، در حالی که امیدها برای زنده ماندن مرد جوان با گذشت زمان کاهش می یافت، بار دیگر چند تیم از امدادگران کوهستان جمعیت امداد و نجات هلال احمر جست و جوها را از سر گرفتند، اما در حالی که جست وجوی زمینی برای یافتن کوهنورد ناپدید شده بی نتیجه به نظر می رسید، تصمیم گرفته شد جست و جوها با بالگرد و از آسمان ادامه یابد، با این هدف، یک تیم عملیاتی از امدادگران کوهستان مازندران در منطقه ناندل سوار بربالگرد امداد و نجات شده و به جست و جوی هوایی پرداختند اما باز هم با وجود یک ساعت و نیم جست و جوی هوایی و عکسبرداری دقیق از منطقه، موفق به یافتن اثری از کوهنورد جوان نشدند.

لحظاتی بعد از فرود بالگرد در آشیانه، تیم های امداد کوهستان، ‌مجددا به نقاطی که در عکسبرداری هوایی نشانه گذاری شده و احتمال می رفت کوهنورد مفقود در آنجا باشد صعود کردند اما باز هم با وجود جست و جوهای دقیق و نقطه به نقطه، اثری از کوهنورد ناپدید شده پیدا نشد، سرانجام ساعت ۲۰ پنجشنبه بود که تیم های جست و جو به کار خود پایان داده و بار دیگر به پایگاه بازگشتند.

سومین روز: دومین مصدوم

ساعت ۹ صبح روز جمعه در حالی که نزدیک به شصت ساعت از ناپدید شدن مرد جوان در یخچال عروسک ها می گذشت، ‌ بار دیگر تیم های امدادی با امید یافتن مرد جوان عازم کوه شدند، آنها شب گذشته ساعت ها تصاویر هوایی را به دقت بررسی کرده بودند تا شاید اثری از مرد جوان بیابند چرا که می دانستند اگر امروز هم بگذرد احتمال زنده ماندن این کوهنورد خیلی اندک است اما در گرماگرم جست و جو، در حالی که هنوز سرنوشت کوهنورد ۳۵ ساله نامشخص بود، در ساعت ۱۲:۳۰، تیم امداد کوهستان گزارش دیگری دریافت کرد که حاکی از آن بود که مردی ۵۲ساله هم در همان مسیر دچار حادثه شده است، بنابراین اعضای تیم تصمیم گرفتند تا به طور همزمان به جست و جوی هر دو کوهنورد ناپدید شده بپردازند.

«امید» زنده است

بعد از ظهر جمعه رسیده بود و کم کم آفتاب داشت در پشت دماوند پنهان می شد، حالا تقریبا سه شبانه روز از ناپدید شدن کوهنورد جوان می گذشت اما هیچ نشانی از او یافت نشده بود، اما با این وجود تیم امداد و نجات، امید خود را برای یافتن این کوهنورد از دست نداده بود.

ساعت ۱۷ بود که آنها سرانجام با شنیدن یک خبر مزد تلاششان را گرفتند، خبر باور نکردنی و بسیار دلچسب بود، «کوهنورد جوان درحالی که مجروح و بی حال بود در یکی از دهلیزهای یخچال توسط تعدادی از کوهنوردان پیدا شده بود».

اعضای تیم امداد و نجات از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند، خیلی زود هماهنگی های لازم برای اعزام یک بالگرد به منطقه و انتقال مرد جوان صورت گرفت ولحظاتی بعد بالگردی از آشیانه خود در سازمان امداد ونجات تهران به هوا برخاست و این در حالی بود که چند نفر از نیروهای واکنش سریع و امداد و نجات هلال احمر تهران هم سوار بر آن بودند.

دومین خبر خوش 

با اعزام بالگرد از تهران به محل حادثه، مرد مجروح که به طرز معجزه آسایی زنده مانده بود، توسط امدادگران به بالگرد منتقل شد اما در حالی که بالگرد قصد بازگشت به تهران را داشت، دومین خبر خوش هم به تیم امداد رسید، ‌ دومین کوهنورد ناپدید شده نیز در ارتفاع ۳۰۰ متر پایین تر پیدا شده بود و به این ترتیب با کاهش ارتفاع بالگرد، دومین مصدوم نیز به داخل بالگرد انتقال یافت و لحظاتی بعد هر دو مصدوم در بیمارستان میلاد تهران از بالگرد به بیمارستان انتقال یافتند.

کد خبر 4689520

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر کوهنوردی عملیات امداد و نجات شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران قوه قضاییه سازمان حج و زیارت سید جواد حسینی دستگیری سارق حج تمتع 98 پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی عید سعید قربان ازدواج بنیاد شهید و امور ایثارگران روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند