Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ضیا هاشمی روز شنبه در دیدار رییس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز تصریح کرد: اصحاب رسانه برای رسیدن به این هدف مهم کار دشوار، پرزحمت و پرچالشی را پیش رو دارند.

این استاد دانشگاه با تشریح نقش رسانه ها در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روابط بین الملل افزود: مجموعه اقدامات و تلاش های اصحاب رسانه بازده سریع و آثار بسیار ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: توجه ویژه به رسانه و حوزه های خبر یک ظرفیت ارزشمند در کشور ایجاد میکند، این عرصه می تواند قدرت اثرگذاری بالایی داشته باشد، اگر چه ممکن است در برخی مواقع با حاشیه هایی هم همراه باشد.

مدیرعامل ایرنا در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه رسانه ها در نظام بین الملل و کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: امروز رسانه ها در دنیا تحول آفرین هستند و نقش برجسته ای در رشد اقتصاد، سیاست و حتی روابط بین المللی دارند و به ویژه در غرب به شکل قابل توجهی از این ظرفیت استفاده می کنند.

وی همچنین به توجه ویژه مسئولان کشور به اهمیت و جایگاه رسانه ها اشاره کرد و افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم تعداد رسانه های شناسنامه دار چند برابر شده اند و بر اساس آمار معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، تعداد خبرگزاریها و روزنامه ها و سایت های خبری که در این دولت مجوز فعالیت اخذ کرده اند، چند برابر شده است. این مساله نشان می دهد که فضای مناسب تری برای فعالیت اهالی رسانه فراهم شده است.

وی همچنین به رویکرد جدید دستگاه قضا نسبت به جامعه رسانه ای کشور اشاره کرد وگفت: مدیران و مسئولان قضایی کشور اخیرا توجه بیشتری به این حوزه دارند و رییس محترم قوه قضاییه در بدو فعالیت خود دیداری با اصحاب رسانه برگزار کرد که بسیار امیدوار کننده بود.

هاشمی با اشاره به افزایش تعداد فارغ التحصیلان در حوزه رسانه و ارتباطات اظهار کرد: امروز افراد تحصیل کرده و توانمند در این عرصه قابل توجه هستند و می توانند آینده روشنی در جامعه رسانه ای کشور رقم بزنند.

وی اظهار امیدواری کرد، این روند موجب تقویت جایگاه و نقش رسانه های کشور در عرصه های بین المللی به ویژه در منطقه غرب آسیا شود.

نقش خبرنگار همواره نقشی ملی است

عیسی امینی رییس کانون وکلای مرکز نیز در این دیدار اشاره به جایگاه اصحاب رسانه در رشد و تعالی کشور در همه عرصه ها، گفت: نقش خبرنگار همواره نقشی ملی است و اگر خبرنگاری مستقل نباشد در واقع کارش مفهوم ندارد.
وی ضمن تبریک روز خبرنگار، نقش سازنده و خطیر نظام جامعه رسانه ای کشور را ستود و تصریح کرد: روز خبرنگار، روز تبریک به آزادی های مدنی و مشروع است.

امینی با مقایسه کار خبرنگاران و وکلا در بحث دفاع از حقوق ملت گفت: هر دو برای استیفای حقوق ملت تلاش می کنند و زمانی که یک خبرنگار محاکمه می شود، این وکلا هستند که در کنار خبرنگار قرار می گیرند و از او دفاع حقوقی می کنند.

 رییس کانون وکلای مرکز اضافه کرد: وقتی یک خبرنگار متهم می شود به طور طبیعی، یک دادستان و دادیار در مقابل او قرار می گیرد و تنها کسی از او دفاع می کند و کنارش می ایستد، وکیل است.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نحوه شکل گیری کانون وکلا گفت: از سال ۱۳۰۰ صنف کانون وکلای ایران و در سال ۱۳۰۹ نیز برای اولین کانون وکلای دادگستری در تهران شکل گرفت.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: در اسناد سال ۱۳۳۱ و در زمان مصدق به لایحه استقلال کانون وکلا دادگستری مرکزی دست پیدا کردیم که در آن زمان بسیاری از کشورهای آسیایی به چنین استقلالی دست نیافته بودند.

وی در مقام دفاع از عملکرد وکلا خاطر نشان کرد: بعضی مواقع ایستادن وکیل در کنار متهم به قدری اهمیت دارد که متهم حاضر است به جای ملاقات با پدر و مادر با وکلیش گفت وگو کند، زیرا می داند تنها وکیل می تواند در این شرایط  به شکل حقوقی و قانونی از او دفاع کند.

وی افزود: در همه جای دنیا  و در راستای دفاع از حقوق ملت، دادرسی منصفانه بدون وکیل دادگستری معنا ندارد و در هیچ محاکمه ای نمیتوان بدون حضور وکیل مدعی شد که محاکمه منصفانه خواهد بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟

وکیل مدافع بابک زنجانی با توجه به اعلام خبر نقض حکم اعدام موکلش و تبدیل آن به حبس گفت: بابک زنجانی در حال حاضر امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رسول کوهیایه‌زاده؛ وکیل مدافع بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه 38 دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده 114 قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به 20 سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از 10 سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه‌زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و مقام معظم رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعاها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از 10 سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه‌زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت‌خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف‌اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم  اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد