Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@07:36:59 GMT

دبیرکل خانه کارگر از مجتمع فولاد خراسان بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۲۸۰۰

دبیرکل خانه کارگر از مجتمع فولاد خراسان بازدید کرد

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع فولاد خراسان، بر تلاش نمایندگان برای رفع مشکلات صنعتگران و کارگران تلاشگر در پیشانی جبهه تولید تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در این بازدید با ابراز خرسندی از فضای نشاط و همدلی موجود در مجتمع فولاد خراسان گفت: در بازدید از خطوط تولید و گفت و گو با کارکنان مجتمع، آن چه بیش از هر چیز مشهود بود، همت و همدلی و اعتقاد راسخ کارکنان نسبت به مسأله تولید بود و این مسأله جای خرسندی و قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا محجوب افزود: توجه به حمایت اجتماعی و تأمین معیشت کارکنان و اجرای دقیق ضوابط کار با دیدگاه مثبت و روشن در این مجتمع، حاکی از آن است که مدیریت این مجموعه برای این موضوعات راهبرد و دیدگاه مثبتی دارد و این مسأله شایسته قدردانی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با قدردانی از حمایت سهامداران عمده فولاد خراسان از سرمایه گذاری در طرح های توسعه و به بار نشستن خطوط مختلف تولید اظهار کرد: وجود چنین نگاهی موجب برکات ارزشمندی است که در رأس آن ایجاد اشتغال پایدار و تأمین کار شایسته است.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان توضیحاتی پیرامون عملکرد مجتمع و برنامه‌های آینده آن، گفت: فولاد خراسان با تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید در استان محل استقرار خود، یکی از شرکت‌های اقتصادی، رقابتی، منضبط و پایدار در کشور محسوب می‌شود. 

سید حسین احمدی افزود: ضمن تعامل با نهادهای اجتماعی و عمومی استان و شهرستان، همواره برای رعایت دقیق اصول روابط کار و کرامت نیروی انسانی تلاش خود را به کار گرفته است و اخیرا نیز به عنوان معین اقتصادی نقشی داوطلبانه را برای تعامل با دستگاه های حاکمیتی و نمایندگان برای توسعه روستایی و توانمندسازی و بازآفرینی اجتماعی جغرافیای پیرامونی خود بر عهده گرفته است.

احمدی با بیان شرایط تولید و دشواری های ناشی از تحریم های نامشروع و غیرقانونی علیه اقتصاد کشورمان اظهار کرد: این دیدگاه که همه همرزمان ما در جبهه تولید فولاد خراسان، باید برای تحقق رونق تولید همت و حمیت جدی به کار بگیرند، خوشبختانه در میان مدیران، سهامداران عمده و کارکنان شرکت نهادینه شده است. 

وی با اشاره به این همدلی ادامه داد: این همدلی نهادینه توانسته بزرگترین مجتمع صنعتی این استان را با وجود همه دشواری ها  پیش ببرد و طرح های عظیم توسعه و اشتغالزایی را در منطقه به ثمر برساند.

مدیرعامل فولاد خراسان تصریح کرد: این شرکت در عمل به وظایف خود در زمینه تأمین اجتماعی و رعایت ضوابط کار شایسته و مسایل دستمزدی جزو شرکت های پیشرو در استان است. 

وی با اشاره به سهامداران عمده مجتمع فولاد خراسان افزود: از جمله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان خود عضو خانواده بزرگ بیمه اجتماعی در کشور است که خدمات آن شامل یکی از شریف ترین و تلاشگرترین اقشار جامعه، یعنی کشاورزان و روستاییان و نیز عشایر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: بر اثر تعامل دستگاه های سیاستگذار با تولیدکنندگان و نیز حمایت نمایندگان مجلس، تولید کنندگان و نیروهای انسانی شاغل در جبهه تولید در مسیر تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید ؛ مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است در ابتدای این بازدید که محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در آن حضور داشت، در نشستی در دفتر مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، وضعیت تولید، ایفای مسئولیت های اجتماعی و وضعیت اشتغال و نحوه جذب نیروی انسانی از جمله آزمون استخدامی اخیر شرکت، در گزارشی توسط، اسماعیل، معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت به مهمانان ارایه شد و سپس مهمانان ضمن بازدید از خطوط تولید و شرایط کار، با کارکنان مجتمع و نمایندگان کارگران دیدار و گفت و گو کردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال فولاد کار و رفاه اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله محقق بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی خانه کارگر سمنان، ضمن اشاره به حوادث کار و فراوانی رخ دادن آنها در استان سمنان بیان کرد: در حوادث کار استان طی سال قبل متأسفانه ۱۹ کارگر جان خود را از دست دادند.

وی کنار گذاشتن قانون کار یکی از عوامل روز حوادث کار دانست و تاکید کرد: یکی از آسیب‌های عدم اجرای قانون کار فقدان ایجاد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت در محیط کار است.

دبیر خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه فصل چهارم قانون کار به صراحت بر راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید دارد اما به راحتی توسط کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود، تاکید کرد: کمیته‌های حفاظت فنی می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند.

محقق با بیان اینکه یکی از وظایف کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، جلوگیری از بروز حوادث در محل کار است، بیان کرد: اگر این کمیته‌ها وجود داشتند در سال گذشته نباید این میزان حوادث کار و جان باخته را در استان سمنان شاهد بودیم.

وی از بررسی علل و عوامل بروز حوادث کارگری در استان خبر داد و افزود: ارزیابی که کارشناسان ما صورت داده‌اند نشان می‌دهد که راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار می‌تواند تا ۵۰ درصد، بروز حوادث کارگری را در سراسر استان کاهش دهد که رقم قابل توجهی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران بیان کرد: حقوق کارگران امسال ۳۵ درصد افزایش یافته در صورتی که تورم طبق آماری که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران داده زیر ۴۲ درصد نیست و لذا این امر برای کارگران مشکلات بزرگی ایجاد کرده است.

محقق با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم و گرانی کالاها و خدمات نیست، ابراز کرد: برای مثال باید گفت که امروز یکی از بزرگترین مشکلات کارگران تأمین مسکن مورد نیازشان است.

وی افزود: برای کارگران در حقوق و مزایای شأن ۸۰۰ هزار تومان حق مسکن در نظر گرفته‌اند که همین رقم سال قبل هم بدون تفاوت بود، لذا باید پرسید که در کجای استان امروز می‌توان با ماهی ۸۰۰ هزار تومان یک اتاق کرایه کرد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان همچنین بیمه کارگران را یکی از دیگر مشکلات جامعه کارگری استان دانست و تاکید کرد: دولت اگر بتواند مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند شاهد ارائه خدمات بهتر از سوی این نهاد به کارگران خواهیم بود.

کد خبر 6090346

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد