Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،  سورنا ستاری در مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت که عصر امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: ما از بیشترین چیزی که سود می بریم همدلی بین دستگاههای اجرایی است که وزارت بهداشت جزو این بخش های پیشرو در حوزه تولید داخل به شمار می رود. ما آرزو داریم صنعت نفت و هواپیمایی کشور نیز مثل وزارت بهداشت عمل کنند و ساختاری مانند ساختار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو داشته باشند تا از فرهنگ وارداتچی بودن در بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: گمرک یکی دو سال گذشته مشکل دستگاه ایکس‌ری داشت و یکی از شرکت های دانش بنیان توانست ۱.۵ سال گذشته دستگاه ایکس‌ری را تولید کند ولی هنوز یکی از این دستگاهها سفارش داده نشده است. ما همین موضوع را در یکی از شتاب دهنده های حوزه پزشکی دیدیم.

ستاری با اشاره به دامپینگ کشورهای خارجی در حوزه دارو تصریح کرد: برخی از کشورهای خارجی قیمت داروها را خیلی زیاد کاهش می دهند که این موضوع برای شرکت های دانش بنیان و تولید کننده مشکل ساز شده است؛ این موضوع برای نابودی تولید داخل انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی و ساخت دارو می بینیم که داروهایی به تولید می رسند اما موضوع دامپینگ و کاهش قیمت به تولید این دارو ضربه وارد می کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: دامپینگ نمی تواند شرکت های ایرانی را نابود کند خصوصا اگر شرکتی در حوزه تولید دارو فعالیت کند زیرا دارو تاریخ مصرف دارد و بیش از یک زمان مشخصی نمی تواند در انبار نگهداری شود.

ستاری گفت: ما درخواست می کنیم از علاقه مندان به حوزه دانش غذا که به این حوزه ورود پیدا کنند زیرا مبحث غذا مهم تر از امنیت دفاعی است؛ اگر دسترسی به غذا نداشته باشیم دیگر مهم نیست چه سلاحی تولید می کنیم.

به گفته وی متاسفانه در این حوزه وابستگی های شدیدی به کشورهای خارجی داریم که این موضوع در بخش دام، طیور و آبزیان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی قیمت دلار بالا و پائین می‌شود این سئوال پیش می آید که چرا قیمت مرغ بالا، پائین می‌شود، گفت: به دلیل اینکه غذای دام و طیور وارداتی بوده و در قیمت آن تاثیرگذار است.

ستاری در جمع خبرنگاران نیز تاکید کرد: یکی از برنامه های جدی ما بحث شرکت های پیشگام است؛ ما بیش از ۳۰۰ شرکت را در برنامه پیشگامان اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت قرار داده ایم که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی گردهم می آیند.

وی تاکید کرد: این شرکت ها به عنوان موتور محرک اقتصاد دانش بنیان هستند که می توانند صدها استارتاپ را پشت سر خود بکشند و با توانمندی هایی که دارند به بازار برسند. ما برای این شرکت ها برنامه خاصی داریم.

کد خبر 4689612 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری صندوق نوآوری و شکوفایی دام و طیور نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان ماهواره گوشی هوشمند موبایل صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت هواوی ناسا اینترنت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، احسان عارفیان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی با اشاره به اینکه ایران در جایگاه سیزدهم تولید علم سلول بنیادی در دنیا قرار گرفته است، گفت: همچنین شاهد هستیم که ایران در منطقه نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه جامع راهبردی ۱۰ ساله ستاد، چند هدف کلان تعریف شده که دسترسی ایران به رتبه ۱۰ تولید دانش سلول بنیادی یکی از اصلی‌ترین این اهداف بوده است گفت: در همین راستا، با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایران تاکنون توانسته رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان را به خود اختصاص دهد و باید این جایگاه را تا پایان سال ۱۴۰۴ به رتبه ۱۰ ارتقا دهد.

به گفته او، با توجه به اینکه ایران در جایگاه سیزدهم تولید دانش در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قرار گرفته اما در منطقه خاورمیانه و شرق مدیترانه رتبه نخست را دارد و بالاتر از ترکیه و رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است.

وی، مشارکت بخش‌های غیر دولتی، استقلال و خودکفایی در انواع بانک‌های سلولی، تولید ثروت ملی و خوداتکایی در قابلیت تولید را از دیگر اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی برشمرد و خاطر نشان کرد: در بررسی‌های آماری مشخص شده که تولید دانش ایران در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با رشد ۷۰ درصدی از سال ۲۰۲۰ نیز همراه بوده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مقایسه با بسیاری از حوزه‌های علم و فناوری در کشور بسیار جوان است، تصریح کرد: با این وجود، ایران توانسته است جایگاه خوبی را در میان سایر کشورهای دنیا و خاورمیانه کسب کند و با توجه به پیشرفت‌های حوزه سلول‌های بنیادی توسط محققان داخلی، ایران جز پیشتازان این حوزه است. ‌

کد خبر 6099347

دیگر خبرها

  • توسعه ریز داروی ایرانی برای درمان عفونت های قارچی ناخن
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • داروی ایرانی SMA به مرحله ارزیابی کیفی رسید
  • داروی ایرانی SMA در چه مرحله‌ای است؟
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان