Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز کشورمان در شرایط زمانی و مکانی خاصی قرار گرفته تصریح کرد: بسیج دانشجویی که نقش پدری برای دیگر تشکل‌ها دارد باید به شدت مراقب باشد تا فضای دانشگاه‌ها به سمت دو قطبی شدن نرود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در چهارمین نشست سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه بقیه الله در حال برگزاری است ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید حججی گفت: شهید حججی یک دانشجوی بسیجی، جوان و الگوی همه ما و جوانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامشی که در لحظه شهادت در چهره شهید حججی وجود داشت دوست و دشمن را شگفت زده کرده بود.
وی هم چنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهید رضا احدی نویسنده کتاب هرمان هور افزود: نوشتن یک هنر است و ما کمتر شهیدی داریم که به مانند شهید رضا احدی توانسته باشد خاطرات خود را بنویسد.
لاری هم چنین از شهید چمران به عنوان الگویی برای دانشجویان نام برد و افزود: او با وجود اینکه در یکی از کشور‌های پیشرفته دنیا زندگی می‌کرد و همه چیز داشت، ولی به همه آن امکانات پشت پا زد و به جبهه رفت و پیام یک بسیجی عاشق همین است که به فراخور زمان و مکان عمل کند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز کشورمان در شرایط زمانی و مکانی خاصی قرار گرفته تصریح کرد: بسیج دانشجویی که نقش پدری برای دیگر تشکل‌ها دارد باید به شدت مراقب باشد تا فضای دانشگاه‌ها به سمت دو قطبی شدن نرود در هر حال امروز دانشگاه‌ها نیازمند یک فضای عقلانی و آرامش است که دانشجو بتواند در این فضا فعالیت کند.
وی با تاکید براینکه دانشجویان بسیجی باید بتوانند فراجناحی فکر کنند و ارزش‌های انقلاب را مورد توجه قرار دهند تصریح کرد: یکی از آسیب‌ها این است که نباید اجازه دهیم بسیج دچار روزمرگی شود در هر حال با توجه به طرح اعتلایی که شما دانشجویان بسیجی در پیش گرفته اید قطعا دچار روزمرگی نخواهیم شد.
لاری بر ضرورت استفاده از ابزار نوین آموزشی در راستای بررسی آسیب‌های نظام سلامت تاکید کرد و افزود: اگر مطالبه گری شما دانشجویان در حوزه نظام سلامت عقلانی باشد قطعا مطالبه گری شما به ثمر می‌نشیند و البته همین انتظار از دانشجویان بسیجی که متولی اردو‌های راهیان نور، اردو‌های جهادی و پیاده روی اربعین هستند، می‌رود.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی باید با تاسی از شهید احدی و حججی شرایط زمان را درک کنند افزود: با توجه به افزایش فشار‌ها به کشور فضای ناامیدی و بی اعتمادی در دانشجویان افزایش یافته با این وجود بسیج دانشجویی باید از دو قطبی شدن فضای دانشگاه‌ها جلوگیری کرده و به میان دانشجویان بیاید به گونه‌ای که تمام افراد با نگرش‌های مختلف بتوانند با این تشکل ارتباط برقرار کنند. در هر حال این بسیج است که می‌تواند فراجناحی عمل کرده و آرامش را بر دانشگاه‌ها حاکم کند.
وی بر ضرورت تقویت ارزش‌های اخلای در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: معنویت و حیا و عفاف در جامعه کم رنگ شده و از طرفی آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی روانی همه ما را آزار می‌دهد با این وجود باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم.
لاری با بیان اینکه در جلسات مختلف این وزارت خانه جای دانشجویان را خالی می‌بینم تصریح کرد: با توجه به اینکه شفاف نسل‌ها افزایش یافته اگر دانشجویان در جلسات حضور نداشته باشند قطعا این جلسات به نتیجه‌ای منتهی نمی‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دانشجویان با توجه به خلوص و دغدغه‌ای که دارند و از طرفی، چون دوستان خود را بهتر می‌شناسند بهتر از ما که در اتاق‌های در بسته نشسته ایم می‌توانند در تصمیم گیری‌ها بهتر نقش ایفا کنند با این وجود چشم امید من به شما دانشجویان است.
وی با بیان اینکه فضای فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به فعالیت‌های تشکل‌ها و انجمن‌های علمی فضای پویایی است، اما شاید تنها ده درصد از دانشجویان در این مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند تصریح کرد: بقیه دانشجویان به دلیل فضای بی اعتمادی و ناامیدی در این مجموعه‌ها حضور ندارند با این وجود ما طرح‌های زیادی داریم که باید به کمک شما آن‌ها را فعال کنیم.
لاری تصریح کرد: بعد از برگزاری اجلاس معاونین فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق آمایشی فعال شده است و براین اساس کشور را به ده منطقه تقسیم بندی کرده ایم و به هر منطقه سیاستی واگذار شده است که براین اساس تشکل‌ها به فراخور موضوع می‌توانند در کارگروه‌ها و در بخش‌های صنفی و فرهنگی مشارکت کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم آمادگی داریم تا طرح‌هایی را که تشکل‌های دانشجویی ارایه می‌کنند مورد حمایت قرار دهیم.
وی با تاکید براینکه باید بنا را بر اعتماد بگذاریم تصریح کرد: اینکه ما بی پول هستیم و وضعیت اقتصاد خراب است اصلا شوخی نیست با این وجود می‌توانیم با مدیریت بودجه و صرفه جویی به گونه‌ای عمل کنیم که فعالیت‌های فرهنگی تعطیل نشوند.
وی با بیان این که بودجه‌های فرهنگی در مقابل سایر بودجه‌های وزارت بهداشت رقم قابل توجهی نیست اظهار کرد: دغدغه وزیر بهداشت این است که وضعیت فرهنگی و رفاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بهبود یابد.
لاری بابیان اینکه وزیر بهداشت نیز دغدغه بهبود وضعیت فرهنگی و رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی را دارند تصریح کرد: بودجه‌هایی که بر روی کاغذ به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد مشخص است، اما آنچه تخصیص می‌یابد چیز دیگری است.
وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که توسط مدیران و معاونین فرهنگی ارایه می‌شوند در بین دانشجویان مشتری ندارند، اما چون دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دغدغه دارند وقتی برنامه‌ای ارایه می‌دهند مخاطبان بیشتری جذب می‌شوند تصریح کرد: باید به مناطق محروم بیشتر توجه کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بودجه فرهنگی بین بودجه آموزشی است که در مجموع ۸ درصد از بودجه را در کنار بودجه‌های بهداشت و درمان را به خود اختصاص می‌دهد که از این میزان سهم اندکی به معاونت فرهنگی اختصاص می‌یابد.
وی سرانه فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را ۳۲۰۰ اعلام کرد و افزود: این میزان سرانه فرهنگی تنها به چند دانشگاه اختصاص می‌یابد با این وجود تاکید ما براین است که هم سرانه فرهنگی به طور کامل به دانشگاه‌ها اختصاص یابد هم اینکه بودجه فرهنگی از بودجه آموزشی مستقل شود و البته وزیر بهداشت نیز بر این موضوع تاکید دارند.
لاری با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت از صندوق رفاه وزارت علوم خیلی عقب‌تر است که باید آن را فعال کنیم افزود: این که تشکل‌های دانشجویی کانون‌ها را برای خود تهدید می‌دانند من را نگران می‌کند در هر حال هدف کانون‌ها نیز جذب حداکثری است و با این وجود اگر دانشجویان به سمت فعالیت‌های تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی بیاید بهتر از این است که به کافی شاپ‌ها و به دنبال اعتیاد بروند. البته دانشگاه‌ها باید کانون‌های فرهنگی اضافه و غیرفعال را که بخشی از بودجه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند تعطیل کنند.
وی با بیان اینکه مشکل ما این است که تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور زیاد است افزود: وجود ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی باعث شده تا برخی از این دانشگاه‌ها که زیرساخت‌های لازم را ندارند بخشی از بودجه‌ها را به خود اختصاص دهند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در حالی که هنوز زیرساخت‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم نیست شاهدیم بحث افزایش دو برابری ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز مطرح شده است که ما تلاش کرده ایم این اتفاق نیفتد.
وی با بیان اینکه کمبود امکانات ورزشی را قبول دارم و البته وضعیت در برخی از جا‌ها خیلی بدتر است تصریح کرد: مشکلات خوابگاه‌های استیجاری را می‌دانم با این وجود تلاش می‌کنیم بیشتر امکانات را به مناطق محروم اختصاص دهیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه قیمت غذا در دانشگاه‌های وزارت بهداشت ۱۳۰۰ تومان است و این در حالی است که هر پرس غذا بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان برای دانشگاه‌ها هزینه در بردارد تصریح کرد: باید به سمت ایجاد آشپرخانه‌های مرکزی برویم در هر حال از وقتی مشکلات اقتصادی بالا رفته رزرو غذا نیز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است بنابراین باید روی افزایش قیمت غذا و یا پرداخت وام تغذیه به دانشجویان فکر کنیم، چون با وضعیت دیگر ممکن است نتوانیم خدمات ارایه دهیم.
وی بر ضرورت افزایش خودیاری در برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود:توجه به بحث‌های رفاهی موجب افزایش امید در بین دانشجویان می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر ضرورت الگوسازی برای دانشجویان تاکید کرد و افزود: این الگوسازی را می‌توان از طریق اساتید موفق دانشگاه‌ها انجام داد.
وی با تاکید براینکه بنده با هر گونه برخورد سلبی در بحث حجاب و عفاف شدیدا مخالفم، چون تاکنون با برخورد‌های سلبی نتیجه‌ای نگرفته ایم تصریح کرد: ۱۵ تا ۱۶ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها ناهنجار هستند با این وجود باید به طور جدی با این دانشجویان برخورد شود و آن‌ها به مشاوره روان فرستاده شوند. معتقدم دانشجویانی که از سر عناد با بحث حجاب و عفاف برخورد می‌کنند باید به کمیته انضباطی معرفی شوند.
وی با بیان اینکه امروز شناسایی و برخورد با ناهنجاری‌ها در دانشگاه‌ها بلاتکلیف مانده، چون هیچ یک از مجموعه‌های فعال در دانشگاه‌ها حاضر نیستند که نسبت به ناهنجاری‌هایی مانند عدم رعایت عفاف و حجاب به دانشجویان ناهنجار تذکر دهند تصریح کرد: بنده از شما دانشجویان می‌خواهم در این رابطه به ما راهکار بدهید.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه اردو‌های جهادی، راهیان نور و راهپیمایی اربعین در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی حمایت شده اند و همه به این فعالیت‌ها ایمان داریم تصریح کرد: معاونت فرهنگی هر ساله برای موجه شدن غیبت دانشجویانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند با معاونت آموزشی مکاتبه می‌کند، اما برخی از اساتید به دلیل قدرتی که استاد دارد آن گونه که خود می‌خواهند عمل می‌کنند.
گفتنی است در این نشست جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بیان دیدگاه ها، نظرات و انتقادات خود نسبت به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداختند که در این رابطه حسین رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کمبود امکانات در دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: باید اتاق وضعیت برای پیگیری مسائل فرهنگی در معاونت فرهنگی وزارت علوم تشکیل شود.
وی از عدم اختصاص خوابگاه و غذا به دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در فصل تابستان انتقاد کرد و افزود: علی رغم کمبود امکانات ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اما امکانات موجود به بیرون از دانشگاه اجاره داده می‌شوند.
وی هم چنین از پایین بودن کیفیت خوابگاه‌های استیجاری انتقاد کرد و گفت: این خوابگاه‌ها سالن مطالعه مناسب ندارند و تغذیه آن‌ها نامناسب و بی کیفیت است.
حسین مقدسیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به بحث عدم شفافیت مالی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: ما از صرفه جویی در فعالیت‌های فرهنگی حمایت می‌کنیم، ولی این صرفه جویی نباید به برنامه‌های بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌ها آسیب بزند معتقدیم باید استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی رایگان شود.
وی با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگی در برخی از استان‌های جنوب شرقی و ایلام به صورت نامرتب و سالی دو سه بار برگزار می‌شود تصریح کرد: در این جلسات نیز روسای دانشگاه‌ها حضور ندارند و بعضا افراد غیرمرتبط حضور پیدا می‌کنند که به تبع آن جلسات به حاشیه می‌رود.
طه رهدار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه اردو‌های راهیان نور و راهپیمایی اربعین بزرگترین برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند تصریح کرد: علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری آسان پیاده روی اربعین شاهد محدودیت‌هایی از جانب برخی‌ها هستیم که این محدودیت‌ها در شان جامعه اسلامی نیست.
وی به عدم حمایت قاطع برخی معاونین فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی از اردو‌های راهیان نور ور اهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: این عدم حمایت باعث شده تا تاریخ امتحانات و هم چنین موجه شدن غیبت دانشجویان در زمان برگزاری اردو‌های راهیان نور و راهپیمایی اربعین با مشکل مواجه شود.
وی تصریح کرد: عدم موجه شدن غیبت دانشجویان در زمان اردو‌های راهیان نور و راهپیمایی اربعین در حالی است که غیبت دانشجویانی که در جشنواره سیمرغ شرکت می‌کنند موجه می‌شود با این وجود سوال این است آیا ارزش جشنواره سیمرغ از اردو‌های راهیان نور و راهپیمایی اربعین بالاتر است؟
رهدار تصریح کرد: انتظار ما این است که هم غیبت دانشجویان در زمان اردو‌های راهیان نور و راهپیمایی اربعین موجه شود و هم اینکه امتحانات در این ایام برگزار نشوند.
وی از عدم پرداخت وام عتبات به دانشجویان انتقاد کرد.
صابری مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت: امروز شاهد حمایت‌های پنهان و آشکار برخی از معاونت‌های فرهنگی و دیگر مدیران این حوزه از یک سری افراد خاص و تشکل‌ها هستیم و این موضوع مرتب در حال پرورش است سوال این است در این فضا که گفته می‌شود فضای باز سیاسی حاکم است چرا باید سلایق و قوانین ترجیح داده شوند.
وی تصریح کرد: در فضایی که دانشجویان به سمت کسلی می‌روند چرا باید یک سری کانون‌های کاغذی تشکیل و در مقابل تشکل‌های دانشجویی سرکوب شوند
علیرضا پیوندی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه مدیران فرهنگی نباید سلایق سیاسی خود را در فعالیت‌های فرهنگی دخیل کنند تصریح کرد: مدیریت فرهنگی نیاز به روحیه جهادی دارد با این وجود یک مدیر فرهنگی باید انرژی لازم برای کار با دانشجویان را داشته باشد و درگیر محیط بروکراتیک دانشگاه نشود، چون دراین صورت کار‌ها قفل می‌شود.
وی با انتقاد از بریز و بپاش‌های وزارت بهداشت در جشنواره سیمرغ تصریح کرد: برنامه‌های این جشنواره در جهت اهداف وزارت بهداشت است، اما با توجه به هزینه‌هایی که می‌شود خروجی‌های آن در راستای این اهداف نیست.
وی با بیان اینکه اختلاط دختر و پسر در جشنواره سیمرغ از آسیب‌های جدی این جشنواره است افزود: این جشنواره باید با صرف هزینه‌های کمتری برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لاری وزارت بهداشت شهید حججی دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند

رشید جعفرپور، قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر که صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به نکاتی در مورد نشریات دانشجویی اشاره کرد و گفت: نشریات دانشجویی انعکاس دهنده دستاورد‌های دانشگاه‌ها و پیشرفت‌های آموزش عالی کشور هستند که برای عامه مردم جذاب است.

جعفرپور افزود: نشریات دانشجویی می‌توانند و باید تقویت کننده فضای گفتگو و تبادل نظر در دانشگاه باشند، زیرا ما باید در دانشگاه منطق گفتگو را داشته باشیم. نشریات دانشجویی می‌توانند هم فضای گفتگو و عقلانیت را تقویت و هم فضای قطبی را در دانشگاه تعدیل کنند.

وی تاکید کرد: نشریات دانشجویی می‌توانند بازگو کننده مشکلات دانشجویی باشند. همچنین سواد رسانه‌ای را در دانشجویان بهبود بخشند به خصوص که اکنون در فضای رسانه‌ای ضعف داریم.

جعفرپور در ادامه به انتظارات از نشریات دانشجویی پرداخت و گفت: باید در نقد منصفانه رفتار کنیم، نقد باید مبتنی بر اخلاقیات باشد و به این شکل هم به ارتقای وضعیت کشور و هم رفع مشکلات بخش خاص کمک کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر طرح مسائل کشور باید راه حل‌های احتمالی مسئله و مسائل را هم بیان کرد و این وظیفه نشریات دانشجویی است. همچنین باید روحیه امید را زنده نگه داشت و اگر خروجی هر کاری باعث افزایش امید نباشد، فایده ندارد. این موضوع در بیانات مقام معظم رهبری هم بار‌ها تاکید شده است.

*** انتشار ۳ هزار و ۷۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم

قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم در ادامه به انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان تولید علم، تولید عالم و جهت دهی به علم و عالم را وظیفه دانشگاه دانستند. البته تولید علم روند خوبی طی شده است ولی در بهش‌های دیگر باید کار کنیم، نشریات دانشجویی باید در جهت دهی به علم و عالم کمک کنند.

وی یادآور شد: نشریات دانشجویی باید روایتگر صادق جنبش‌های دانشجویی دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند و این حرکت را بازگو و تقویت کنند.

جعفرپور گفت: فضای بالندگی و تقویت نشریات دانشجویی را در دستور کار داریم و از این نشریات حمایت می‌کنیم. امروز ۳ هزار و ۷۰۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های متعلق به وزارت علوم و تعداد زیادی هم در وزارت بهداشت داریم، البته نشریات برخط در فضای مجازی هنوز به اندازه کافی قاعده‌مند نیستند و باید این مشکل را رفع کرد.

وی تصریح کرد: سامانه نشریات که در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم راه اندازی شد به انتخابات مدیران مسئول بسیار کمک کرده است و باید با نظارت این روند را تقویت کرد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی