Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه امشب شورای اسلامی شهر گرگان اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا در سطح شهر به سازماند مدیریت پسماند واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، یکصدو هفتاد و دومین جلسه رسمی و فوق‎العاده شورای اسلامی شهر گرگان امروز﴿شنبه ۱۹ مرداد﴾ با ریاست «علی‎اصغر یوسفی» برگزار شد.

 

در این جلسه لوایح بررسی واگذاری اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا در سطح شهر به سازمان مدیریت پسماند شهرداری‎های استان  رای آورد و همچنین طرح مهم دیگری که در این جلسه مطرح شد و انجام مطالعات مسیر ویژه دوچرخه سواری در شهر گرگان نیز رای آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«علی‎اصغر یوسفی» در این جلسه و در خصوص مسیر ویژه دوچرخه‎سواری در النگدره گفت: شیب تند اولیه مسیر دوچرخه‎سواری دارد و اعتقاد دارم که مکان آغاز مسیر دوچرخه‎سواری تغییر یابد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: پیش از این نیز اتفاقاتی در این مسیر افتاده و شهرداری و رفع مسیر پر خطر توزیع دهد.

« احمد علی سالاری» نیز در این جلسه اظهار کرد:  برای حل مشکلات مسیر النگدره و شیب تند پیمانکار را وادار کردیم تا با بهره‎گیری از یکی از عوامل در ابتدای مسیر  حرکت خودرها را کند کنیم.

 

 رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان ادامه داد: علت زمین خوردن بسیاری از افراد که برای دوچرخه سواری از  این مسیر استفاده می‎کنند به دلیل عدم مسلط بودن برخی از دوچرخه‎سواران در این مسیر است.

 

سالاری یادآور شد: بنا است پس از فراخوان خودروهای برق در مسیر النگدره با حفظ مالکیت شهرداری به بخش خصوصی واگذار کنیم و پس از آن نسبت به موضوع مسیر دوچرخه‎سواری اقدام کنیم.

 

وی گفت: قسمت شیب مسیر دوچرخه‎سواری را باید حل کنیم و افرادی که مهارت بیشتری در دوچرخه‎سواری دارند زمین نمی‎خورند.

 

وی موضوع طرح تفکیک زباله از مبدا نیز توسط سازمان مدیریت پسماند استان انجام شود.

 

250 تن زباله در گرگان روزانه به صورت میانگین تولید می‎شود

 

« عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان در این خصوص و در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهر گرگان به صورت میانگین روزانه 250 تن زباله تولید می‎شود که جمع‎آوری و به سایت پسماند حمل می‎شود.

 

وی تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا نیز که امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان رای آورد پس از تایید فرمانداری به سازمان پسماند استان واگذار می‎شود.

 

شهردار گرگان ادامه داد: از طریق مدیریت پسماند مدیریت تخصصی در این راستان اتفاق می‎افتد  و پیمانکاری برای این طرح گرفته خواهد شد  و بنا است که آموزش‎های لازم نیز به مردم داده شود.

 

دادبود بیان کرد: بنا است که به تدریج از یک نقطه طرح تفکیک زباله از مبدا را آغاز کنیم و به مرور تمام استان واگذار شود.

 

وی یادآور شد: به گونه‎ای برنامه‎ریزی می‎شود بخشی از هزینه‎های فرهنگ‎سازی برعهده شهرداری است، هزینه‎های اجرایی این طرح مشخص نیست و در فاز نخست هزینه‎های آن برعهده پیمانکار است.

 

شهردار گرگان با بیان اینکه گرگان در زمینه تفکیک زباله از مبدا نسبت به دیگر شهرهای مرکز استان عقب است، متذکر شد: در این قرارداد به طور مستقیم به زباله‎گردها و مدیریت آنها اشاره نشده است و بنا است تفیک از مبدا از منازل و خانه‎ها مطرح است و به تدریج حذف این زباله‎گردها اتفاق می‎افتد و به تدریج ما نیز به دنبال این هستیم که  مدیریت پسماند طرحی برای زباله‎گردها را کنترل کنند.

 

« حمیدرضا آقا‎ملایی» نیز پایان این جلسه و در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: امروز با حضور حداکثر اعضای شورای اسلامی شهر گرگان جلسه شورای شهر برگزار شد و مصوبات خوب و مهمی را در شهر گرگان داشتیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از این لوایح مهم بحث تفکیک زباله از مبدا بود که بنا شد به سازمان مدیریت پسماند واگذار شود و کار آموزشی در درجه نخست انجام شود و برای این منظور  10 نفر به عنوان مسئول آموزش مشخص می‎شوند تا به خانواده‎ها آموزش دهند و  اطلاع‎رسانی نیز انجام شود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: تفکیک زباله بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از شهرهای دنیا این کار را انجام دادند.

 

آقا‎ملایی بیان کرد: بحث مطالعات مسیر دوچرخه‎سواری نیز در سطح شهر گرگان به تصویب رسید و این مهم منجر به کاهش ترافیک در سطح شهر گرگان کم شود و همچنین در این جلسه دو نفر از همکاران ما به عنوان نماینده به سازمان بهزیستی و مشارکت‎های مردمی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند و بحث تعمیر و نگهداری پله‎های برقی و آسانسورهای پل‎های عابر پیاده نیز به تصویب شورای اسلامی شهر گرگان رسید.

همچنین امشب عدم برگه رای ممتنع در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مورد « حسین ربیعی» یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفت.

 

ر ای ممتنع در صورت جلسات ابلاغیه به شورا حذف شده است

 

یوسفی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص گفت: ابلاغیه‎ای از سویی مدیرکل دفتر امور شهری و فرمانداری رسیده که در این صورت جلسات جدید شورا از ابتدای سال تنها رای موافق و مخالف دیده شده است.

 

وی تصریح کرد: رای ممتنع در این صورت جلسات ذکر نشده و اگر کسی بخواهد در شورا رای ممتنع بدهد  که مورد نقد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفته است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: باید ببینم به استناد چه موضوعی وزارت کشور این رای ممتنع را حذف کرده و مدیریت امور شهری آن را پیگیری و به اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان خواهد رساند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه طرح ملی هوای تازه اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه خبرنگار نماز جمعه بچه های مسجد تفکیک زباله از مبدا فرهنگ تفکیک زباله عضو شورای اسلامی شهر گرگان رئیس شورای اسلامی شهر گرگان شورای اسلامی شهر گرگان تفکیک زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند

، به مناسبت روز ملی شورا‌ها همایش دوروزه روسای شورا‌های اسلامی وشهرداران سراسر استان با حضورنماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان برگزار شد. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد. 

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شورا‌های شهر‌های استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شورا‌های شهر‌های استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شورا‌های اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از شورا‌های شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهر‌های استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری