Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:18:04 GMT

اداره منابع طبیعی آستارا از کمبود نیرو رنج می برد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۳۴۵۱

اداره منابع طبیعی آستارا از کمبود نیرو رنج می برد

غزنوی گفت: با توجه به عرصه های جنگلی بندر آستارا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از کمبود نیرو و تجهیزات رنج می برد و نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،« سید نسرین غزنوی» امروز(شنبه، ۱۹ مرداد) در آیین تجلیل و نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان،اظهارکرد: خبرنگاران آستارایی خبرنگاران با استعداد و متعهدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم روشن سازی و آگاه سازی جامعه قرار دارند، افزود: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در راستای حفظ و صیانت از انفال الهی و آگاه سازی و روشنگری جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم و با جان و دل از منابع طبیعی صیانت کنیم.

 

غزنوی به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در سازمان جهانی یونسکو اشاره کرد و گفت: سهم گیلان از جنگل های هیرکانی  ۲۱ درصد است.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه ثبت جنگل ها در شمار آثار جهانی به حفظ و احیاء و توسعه جنگل ها و گونه های گیاهی کمک می کند، افزود: جنگل های هیرکانی موزه طبیعی و فسیلی هستند و قدمت طولانی دارند.

 

وی تصریح کرد: قدمت جنگل های هیرکانی مربوط به دوره سوم زمین شناسی و عصر یخبندان است.

 

غزنوی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دغدغه حفاظت از منابع طبیعی دارند و باید همه در این خصوص مسئولانه وارد شویم و از جنگل ها و منابع طبیعی محافظت کنیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جنگل ها ریه های تنفسی محیط زندگی و شهرمان هستند، خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده کسانی که قصد سودجویی و از بین بردن درختان و تصرف را داشته را دارند را به منابع طبیعی گزارش دهند.

 

وی با بیان اینکه آتش سوزی در اراضی جنگلی امسال کم بوده و این به خاطر حمایت های مردمی است، افزود: از کشاورزان انتظار داریم از آتش زدن کاه و کلش در زمین های کشاورزی که به اراضی جنگی نزدیک است خودداری کنند تا آسیبی به جنگل ها نرسد.

 

غزنوی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد‌ آتش سوزی ها ناشی از عامل انسانی است، اظهارکرد: همه ما باید یک جنگل بان باشیم و از منابع طبیعی و جنگل ها صیانت و پاسداری کنیم.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه ساخت و ساز در اراضی ملی رصد می شود، خاطرنشان کرد: با هرگونه تعرض به منابع طبیعی و عرصه های جنگلی برخورد جدی می کنیم.

 

غزنوی گفت: با توجه به عرصه های جنگلی بندر آستارا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از کمبود نیرو و تجهیزات رنج می برد و نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه نماز جمعه بچه های مسجد خبرنگار کانون های فرهنگی هنری مساجد گروه سرود کمبود نیروی انسانی تجهیزات بندر آستارا منابع طبیعی جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی