Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی مولوی عصر شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در هتل پارسیان کرمانشاه اظهار  امیدواری کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال مشکل بیمه خبرنگاران را به عنوان یکی از دغدغه‌های این قشر به نوعی حل کند.

وی گفت: با توجه به گرانی کاغذ و زینک اکثر نشریات استان هم اکنون با حداقل تیراژ منتشر می‌شوند و مطبوعات کرمانشاه نسبت به سایر مناطق کشور از درآمدهای خیلی کمتری بابت نشر آگهی برخوردارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه ویژه‌ای به حل مشکلات نشریات محلی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی دسترسی آزاد به اطلاعات حق مردم است لذا بر اساس این قانون همه دستگاه‌ها و نهادها موظف به انتشار مستمر اطلاعات غیر طبقه بندی شده و مورد نیاز جامعه هستند.

رئیس خبرگزاری ایرنا کرمانشاه در ادامه گفت: اگرچه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی دولت ابلاغ شده است و بسیاری از مسئولان نیز بر اجرای آن تاکید دارند اما در عمل این اتفاق نیفتاده و در بسیاری از بخش ها هنوز دسترسی خبرنگاران به اطلاعات میسر نیست.

مولوی افزود: اگرچه استاندار و معاونانش ارتباط مناسبی با رسانه ها دارند و در بیشتر مواقع پاسخگوی خبرنگاران هستند اما متاسفانه برخی مدیران از مصاحبه با خبرنگاران خودداری می‌کنند که در این زمینه پیشنهاد می‌شود یکی از آیتم هایی که در ارزیابی سالانه مدیران مدنظر قرار گیرد ارتباط با رسانه ها باشد.

او در ادامه سخنانش افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در بحث اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی و حساس به چشم می‌خورد عدم دسترسی به مسئولان استانی به دلیل شرکت در جلسات است لذا پیشنهاد می‌شود استانداری سخنگویی را برای ارتباط مستمر با رسانه‌ها معرفی کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون برخی از ادارات استان فاقد روابط عمومی هستند و برخی نیز افرادی را در این سمت به کار گرفته‌اند که از شرح وظایف خود به خوبی اطلاع ندارند که استانداری لازم است در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد و آموزش مستمر روابط عمومی های استان و رصد سایت‌های خبری ادارات را در دستور کار قرار دهد.

این خبرنگار پیشکسوت کرمانشاهی در ادامه گفت: برخی از مدیران استان در جلسات و یا در مصاحبه های خبری مطالبی را بیان می‌کنند که بعد از انتشار از سوی مقامات مافوق خود مورد اعتراض واقع می‌شوند و این افراد برای اینکه خود را تبرئه کنند به رسانه‌ها فشار وارد می‌کنند که تکذیبیه آنها را منتشر کنند که این موضوع مشکلاتی را برای همکاران رسانه‌ای به دنبال داشته است.

مولوی افزود: اگرچه هم اکنون خبرنگاران حرفه‌ای و متعهدی در فضای مجازی به رسالت خود به خوبی عمل می‌کنند که جای تقدیر دارد ولی متاسفانه عده‌ای معدودی هم هستند که با انتشار اخبار کذب فضای خبری استان را مسموم کرده اند که لازم است ارگان‌های نطارتی در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: با گسترش شبکه های مجازی استفاده بدون منبع از اخبار و تصاویر رسانه‌های رسمی به شدت رواج پیدا کرده است که لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبعات ناشی از این کار را به افراد گوشزد کند.

او گفت: پیشنهاد آخر بنده این است که اگر مدیران استانی نسبت به انتشار خبر و یا مطلبی اعتراض دارند بهتر است به جای طرح آن در مراجع قضایی این موضوع را در شورای اطلاع‌رسانی استان حل و فصل کنند.

۷۴۴۴/۳۰۳۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه درآمد گرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد

روابط عمومی شرکت گاز گلستان گفت: انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد و به علت سرقت ماده بودار کننده گاز شهری است.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستا‌های قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهر‌های مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به  اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد