Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:18:20 GMT

۲۰ نکته در باب گفتمان مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۴۰۶۴

۲۰ نکته در باب گفتمان مقاومت

گفتمان مقاومت،دشمن را متوقف و زمین‌گیر کرده است. برجام تجربه گران‌سنگی برای عبور از تن دادن به«مذاکره»و«توافق»برای تسلیم است. برجام یعنی هرگز به مذاکره و توافق فکر نکن و وارد میدان دام فریب دشمن نشو.

به گزارش مشرق، «محمدکاظم انبارلویی» در یادداشتی نوشت:

الزامات تحلیل درست از شرایط کنونی چیست؟ به نظر می‌رسد ۲۰ نکته زیر در این‌باره قابل تأمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ترامپ کیست و ترامپیسم چیست؟ برخورد سیستمی با فساد سرّ شکست‌ناپذیری راهبرد نظامی ایران


۱- بیداری، حساسیت نسبت به  مسائل، کشف دستور کار رهبری و گفتمان وی در حال حاضر کلید اصلی برون رفت از وادی سرگردانی و حیرت است.


۲- انبوه اطلاعات و اخبار نباید ما را دچار گیجی کند، اطلاعات باید مثل یک نخ تسبیح در کنار هم قرار گیرد تا ما را به تحلیل درست شرایط و اوضاع برساند.


۳- قدرت تحلیل باعث می‌شود اولویت‌ها را کشف کنیم، به حاشیه نرویم و در حوزه اقدام درست قرار گیریم.


۴- دشمن می‌گوید؛ دو راه بیشتر ندارید یا جنگ یا تسلیم، راه سوم وجود ندارد. کشف راهبرد سوم یعنی «مقاومت» مهم است. کارآمدی و کارایی خود را در حوادث ۳ و ۴ ماه اخیر نشان داده است.


۵- مقاومت یعنی بازدارندگی فعال، پرهیز از ماجراجویی، این دو کلمه حرف حساب در حوزه سیاست امروز ماست.


۶- کلید بازدارندگی، حفظ سرمایه اجتماعی است.


۷- حفظ سرمایه اجتماعی چند شاخص دارد. امید، نشاط، اعتماد، مشارکت، رضایت و احساس امنیت؛‌ این چند واژه را باید درست به‌خاطر بسپاریم.


۸- درون‌زا عمل کردن و استفاده از برون و برون‌نگری در حفظ سرمایه اجتماعی مهم است.


۹- راهبرد اصلی در اقتصاد مقاومتی همین درون‌زا عمل کردن و استفاده از ظرفیت‌های بیرون است. ای کاش وزرای اقتصادی دولت به این مهم بیشتر فکر کنند.


۱۰- اصلی‌ترین کار رسانه و احزاب سیاسی، جلوگیری از فرسایش سرمایه اجتماعی است. این نیاز به طراحی پیام و دستور کار دارد. 


۱۱- دشمن نقاط قوت ما را ضعف و نقاط ضعف ما را قوت نشان می‌دهد. از این طریق فضای سیاسی را سوزن‌بانی می‌کند.


۱۲- قدرت هسته‌ای، قدرت موشکی و قدرت منطقه‌ای سه مؤلفه اقتدار نظام است. دشمن روی هر سه انگشت گذاشته است. دال مرکزی گفتمان دشمن در «مذاکرات» و «توافق» اول خلع سلاح و دوم حمله نظامی به ایران است.


۱۳- گفتمان مقاومت، دشمن را متوقف و زمین‌گیر کرده است. برجام تجربه گران‌سنگی برای عبور از تن دادن به «مذاکره» و «توافق» برای تسلیم است. برجام یعنی هرگز به مذاکره و توافق فکر نکن و وارد میدان دام فریب دشمن نشو.


۱۴- رمز پیروزی تحکیم و تعمیر مداوم موتور مقاومت است، این کار متضمن اقتدار ملی و تأمین منافع ملی است.


۱۵- در جنگ روانی دشمن روی «اعتماد» ، «بصیرت» و «هوشمندی» مردم حساب باز کنیم. مردم به‌سادگی از برکات، آثار و دستاوردهای انقلاب عبور نمی‌کنند. تا پای جان برای حفظ انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. تاریخ ۴۰ ساله اخیر کشور به این حقیقت گواهی می‌دهد.


۱۶- ناکارآمدی و بی‌عرضگی سمّ «اعتماد» مردم به نظام است و به گفتمان مقاومت آسیب می‌رساند. تنها راه هم قرار گرفتن در مسیر کارآمدی، تعمیق و تحکیم مردم سالاری دینی است. راه دیگری برای استحکام سازه‌های دولت به مفهوم حاکمیت وجود ندارد. 

​​​​​​​۱۷- افق حرکت مردم  نظام به سمت و سوی کارآمدی روشن است. طی ۴۰ سال گذشته ما در مسیر این گرمی  و روشنایی حرکت می‌کردیم به همین دلیل محکم، آمریکا هیچ غلطی نتوانسته است بکند. نقد صریح، شجاعانه، شرایط اوضاع و اوضاع شرایط با لحن ناصحانه، چاره‌جویانه مسیر حرکت را به سوی اهداف عالیه نظام باز می‌کند هیچ کس نباید به خود اجازه دهد این مسیر را ببندد.


۱۸- مقاوم سازی اقتصاد کشور یک راهبرد کلیدی در مواجه با آمریکاست. آمریکا روی ضربه  به اقتصاد کشور از طریق تحریم‌ها حساب باز کرده است. همه تمرکز خود را حتی به قیمت رسوایی نقض بدیهی‌ترین حقوق انسانی ۸۰ میلیون ایرانی آنجا برده است.


۱۹- هزار راه نرفته در دور زدن، تحریم‌ها وجود دارد. نگاه راهبردی به شرق و ظرفیت عظیم مراودات اقتصادی با همسایگان یکی از این هزار راه نرفته است.


۲۰- هوش سیاسی و نبوغ علمی امام و رهبری در حوزه سیاست طی  ۴۰ سال گذشته نشان داده است در کنار هر «تهدید» یک «فرصت» است. کار اصلی دولت و ملت تبدیل «تهدید»ها به فرصت است.


فرصت‌های «تحریم» را غنیمت بدانیم. ایران عزیز ما با این وسعت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، موقعیت ژئوپلیتیک، معادن سرشار و از همه مهم‌تر نیروی انسانی باهوش، آموزش‌دیده و دانشمند این ظرفیت را دارد که زندگی عزت‌مندانه ۵۰۰ میلیون نفر را تأمین کند،  اگر به خدا توکل کنیم و از او مدد بخواهیم این کارشدنی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی محمدکاظم انبارلویی مقاومت برجام خروج آمریکا از برجام تحریم های جدید آمریکا توافق مذاکره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود