Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین از انگلیس درخواست کرد مداخله در امور داخلی این کشور و اتهام زنی‌های فتنه جویانه را متوقف کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه چین شامگاه شنبه به دولت انگلیس در خصوص دخالت در امور داخلی خود تذکر داد.

به نوشته وبگاه «چنل نیوز ایژیا» تذکر چین بعد از آن صورت گرفت که  «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس تحقیقات مستقل در زمینه اعتراض‌های اخیر در هنگ کنگ را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در گفت‌وگو با «کری لام» رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ انجام تحقیقات درباره نحوه برخورد با معترضان هنگ‌کنگی را خواستار شد.

 هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

به نوشته این منبع خبری، «هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس گفت: «این اشتباه است که دولت انگلیس مستقیماً از رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ اعمال فشار  را درخواست می‌کند.»

چین بارها به آمریکا و انگلیس درباره دخالت در اعتراضات هنگ کنگ و دیدار با سران معترضان هنگ‌کنگی اعتراض کرده است.

این دیپلمات چینی با اشاره به این نکته که هنگ کنگ دیگر مستعمره انگلیس نیست و این کشور حق نظارت بر هنگ کنگ را ندارد، تاکید کرد: «چین به طور جدی به انگلیس  توصیه می‌کند که مداخله در امور داخلی چین و اتهام زنی‌های فتنه جویانه را متوقف کند.»

ین در حالی است که هفته گذشته و در ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ علی‌رغم هشدارهای چین، معترضان پرچم‌های «انگلیس» و «آمریکا» را در خیابان‌های این منطقه تحت حاکمیت پکن، در دست گرفتند. شنبه گذشته معترضان با تشکیل جمعیتی چند هزار نفری در نقاط مهم ناحیه «مونگکوک» پرچم آمریکا و انگلیس را بالای سر برافراشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دومینیک راب انگلیس هنگ کنگ تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت