Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به استفاده از ظرفیت سدهای استان گفت:‌ با تمرکز بر روی سدها، تکمیل سدهای نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی باید انجام و تکمیل سد کوار و نرگسی به عنوان ظرفیت باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، یداله رحمانی امروز 19 مردادماه در جلسه شورای کشاورزی استان با بیان اینکه تامین منابع برای کنتورهای هوشمند باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: بیش از چند سال است که آبیاری تحت فشار دنبال می شود که ضروری است در احکام پیشنهادی لایحه بودجه ۹۸ آورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی به خسارت سیل و سرمازدگی محصولات کشاورزی اشاره و عنوان کرد: اعتبارات سیل باید به صورت ویژه تامین شود و در این زمینه بانک های ملت و صادرات همکاری لازم را داشته باشند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بخش دیگر صحبت هایش با بیان اینکه ۱۰۰ درصد بهای خرید کلزا توسط دولت پرداخت شده است، تصریح  کرد: در خصوص خرید گندم، حداقل دریافتی مستقیم از کشاورزان باید به سال قبل برسد و با توجه به افزایش قیمت گوجه فرنگی خرید حمایتی این محصول توسط سازمان روستایی ادامه داشته باشد. 

* ضرورت صدور دستورالعمل مشخص در طرح های آبخیزداری

همچنین نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی مشخص نبودن یک دستورالعمل کامل در حوزه آبخیزداری را از مشکلات فعلی عرصه کشاورزی مطرح و عنوان کرد: این درحالی است که برخی ها می خواهند شخصا در زمین های خود اقدام به اجرای طرح های آبخیزداری کنند.

به گفته علی اکبری، سال گذشته ٢٠٠ میلیون دلار به این حوزه اختصاص داده شد و امسال نیز ١٥٠ میلیون یورو مصوب شده است.

*افزایش 95 درصدی تولید گوجه نسبت به برنامه ابلاغی

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به کاهش قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت:  به دلیل افزایش این محصول قیمت آن در بازار رو به کاهش  است و سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی گوجه فرنگی در چند شهرستان به صورت همزمان کرده است.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه خرید توافقی گوجه فرنگی همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در سال زراعی جاری سطح کشت گوجه تولید تابستانه استان ١٦ هزار و ٥٨٧ هکتار است که این سطح نسبت به سطح برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی که ۸ هزار و ٥٠٠ هکتار است، افزایش ٩٥ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: درحالیکه برای جلوگیری از کشت زیاد گوجه اطلاع رسانی کردیم، اما تغییر چندانی در کاهش کشت نداشتیم.

به گفته قاسمی، هر ساله به طور میانگین حدود ٦٠٠ هزار تن از گوجه فرنگی تولیدی استان توسط کارخانجات استان خریداری می شود و این درحالی است که تولید تابستانه گوجه فرنگی در استان افزایش داشته است.

قاسمی با اشاره به اهمیت رضایت کشاورزان از قیمت مناسب محصولات سبزی و صیفی به ویژه گوجه فرنگی در تابستان سال گذشته، تصریح کرد: بالابودن عملکرد و سودآوری قابل توجه محصول در بیشتر سال ها به ویژه سال گذشته، سبب شد تا سایر افراد جامعه از صنوف دیگر با سرمایه گذاری مناسب به کشت و کار این محصول ورود کنند.

*۲۸ میلیارد تومان تسهیلات خسارت سیل به بانک معرفی شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در بخش دیگر صحبت هایش به لازمه تامین اعتبار طرح جامع سازگاری با کم آبی استان اشاره کرد که ابعاد آن از دوره های قبل تعیین شده است.

قاسمی با اشاره به آماده سازی رهاسازی حقابه تالاب ها از سد درودزن، عنوان کرد: سازوکار و طرح رهاسازی باید از سوی محیط زیست استان ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت سیل در بخش کشاورزی گفت: در استان ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده که ۲۸میلیارد معرفی به بانک بوده است. 

به گفته قاسمی، تسهیلات سیل در ۲۷ شهرستان استان توزیع می شود و تاکنون بانک ملت و صادرات در این زمینه اقدام نکرده اند.

*خرید حمایتی گوجه فرنگی برای ثابت قیمت پایه

اما رئیس سازمان تعاون روستایی فارس در این نشست با اشاره به افزایش گوجه فرنگی به دلیل همزمان رسانی این محصول گفت: این موضوع موجب افزایش محصول و کاهش قیمت آن شده است.

هدایت الله رحیمی افزود: درحال حاضر در شهرستان های مرودشت، فسا، پاسارگاد و ارسنجان همزمان رسانی داریم و خرید توافقی انجام می شود.

به گفته وی، علاوه بر خریداری گوجه فرنگی برای کارخانجات، ۲۰۰ تن هم برای صادرات به صورت توافقی خریداری شده است.

رحیمی اظهار امیدواری کرد که با خرید حمایتی گوجه فرنگی حداقل قیمت ها روی پایه یکهزار و ۱۰۰ تومان باشد.

*ضرورت تامین حقابه بختگان در مرداد ماه

نحوه رهاسازی حقابه تالاب بختگان موردی بود که در این جلسه مطرح  شد و معاون فنی محیط زیست فارس با بیان ضرورت تامین حقابه بختگان گفت: از آنجا که کمترین زمان برداشت آب بین۲ کشت از مردادماه تا اوایل پاییز است، بنابراین بهترین زمان برای تامین حقابه، مرداد ماه خواهد بود.

نبی اله مرادی خاطرنشان کرد: با این وجود بازهم نگرانیم که آب به تالاب ها نرسد که سازمان آب باید سازوکار آن را تنظیم کند.

به گفته وی، زمانی که سد درودزن احداث شد، مقررگردید که سازمان آب، حقابه تالاب را در ورودی خود تالاب تامین کند.

وی با بیان اینکه نیاز تالاب به آب در فصل مرداد ضروری است، ابراز کرد: با توجه به اینکه فلامینگوها درحال زادآوری هستند و به دلیل نبود آب به سختی ادامه حیات می دهند، از این نظر باید حقابه تالاب به زودی تحقق یابد.

مرادی عنوان کرد: در این شرایط اگر ۱۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب برسد، ارزش آن از یکهزار میلیون متر مکعب در دی ماه برای تالاب بیشتر است.

*رهاسازی حقابه بختگان بعد از بارش 30 میلیمتری 

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای فارس نیز معتقد است در مردادماه به دلیل اینکه تبخیر آب  بالا است بدترین شرایط آب و هوایی  برای رها سازی حقابه  بختگان خواهد بود.

حمیدرضا دهقانی افزود: پیشنهاد ما این است که بعد از بارندگی ۳۰ میلیمتری بلافاصله آب برای بختگان رها شود.

وی همچنین در خصوص خاموشی چاه ها گفت: امسال به دلیل بارندگی های خوبی که داشتیم به چاه آبی برای برداشت خاموشی ندادیم و بیشتر از آنچه که تاسیسات داشته اند، آب گرفته اند.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بخش خصوصی دلار سیل شرایط آب و هوایی گوجه فرنگی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در دیدار با مدیرعامل بانک استان بوشهر ضمن تبیین و تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی استان تأکید کرد بسیاری از پروژه‌های شیلاتی نیازمند حمایت بانک‌های درجهت افزایش تولید هستند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در این دیدار گفت: از وظایف مهم امسال شیلات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق اقتصاد دریا محور است.

امینی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در جهش تولیدات شیلاتی ارائه تسهیلات کم بهره و حمایت‌های مالی از طرح‌های خرد شیلاتی گرفته تا مگاپروژه های شیلات در استان است.

امینی با اشاره به اهمیت موضوع بهره وری در بخش‌های مختلف شیلاتی گفت: بهره وری بیشتر از مزارع از طریق تجهیز کردن مراکز شیلاتی به تجهیزات و امکانات روز دنیا است که انتظار است حمایت‌های خوبی نیز در این موضوع از سوی بانک‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به واحدهای عمل آوری محصولات شیلاتی که به دلیل مشکلات مالی در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند گفت: با حمایت مالی از این واحدها می‌توان این کارخانه‌ها را مجدد به چرخه تولید وارد کرد و یک مزیت مهم و اصلی این دسته از کارخانجات جلوگیری خام فروشی تولیدات شیلاتی است.

امینی همچنین در این جلسه خواستار بسته‌های خوب تسهیلاتی برای تولیدکنندگان مختلف شیلاتی شد و ادامه داد: امید است با حمایت‌های بانک صادرات شاهد رشد تولید و شکوفایی اقتصادی در شیلات استان که یکی از بخش‌های مهم اقتصاد دریا محور است باشیم.

مدیریت شعب بانک صادرات ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل شیلات استان و هیأت همراه در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های بانک صادرات در زمینه همکاری با صنعت شیلات در استان پرداخت.

حیدری با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در طرح‌های شیلاتی استان گفت: جهش تولید با مشارکت مردم از اولویت‌ها است، که تحقق این امر منوط به سرمایه گذاری بیشتر در بخش تولید می‌باشد.

مدیر عامل بانک صادرات استان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد زنجیره ارزش و حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت شیلات در استان در سال جهش تولید از برنامه‌های مهم بانک صادرات در سال جدید است.

کد خبر 6095364

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد