Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;مهم‌ترین حوادث امروز بیستم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

۵۸هکتار از مراتع و مزارع گندم و جو شهرستان سیروان طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از آتش سوزی ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی و حدود ۸ هکتار از مراتع طبیعی روستای بوژان از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: متاسفانه بار دیگر و روز گذشته طی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع دو فقره آتش سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی در شهرستان سیروان را شاهد بودیم که بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که مقدار ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۸ هکتار از مراتع طبیعی در روستای بوژان در آتش سوخت افزود: با حضور به موقع و کمک‌های مردمی، و یگان‌های اورژانسی با مشقت فراوان پس از نبرد چندساعته و بدون وقفه با زبانه‌ها و شعله‌های سوزان آتش، بدون خسارت جانی، حریق‌های به وقوع پیوسته مهار شدند.

سرهنگ خورانی اظهار کرد: تحقیقات پلیس در خصوص علل وقوع آتش سوزی‌ها در دست بررسی است.

او اضافه کرد: بدون شک تلاش مردم شریف روستای بوژان و دوستداران محیط زیست نقش کلیدی را در مهار این حریق‌ها داشتند و این اقدام، قابل تحسین و قدردانی است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان ادامه داد:بار‌ها از طریق رسانه‌های شنیداری و نوشتاری تذکرات لازم را کشاورزان عزیز در خصوص برداشت بموقع و عدم آتش زدن پسماند اراضی کشاورزی که بموجب قانون جرم است و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است داده شده است لیکن متأسفانه باز هم خطای انسانی ماحصل زحمت یکساله کشاورزی را در کمتر از چند ساعت به خاکستر تبدیل کرد و به محیط زیست و مراتع ملی نیر آسیب می‌رساند.

سرهنگ رضا خورانی از مسئولان حوزه کشاورزی خواست تا با حساسیت بیشتری به دغدغه‌های زارعین در خصوص برداشت مکانیزاسیون با اختصاص ماشین‌های برداشت محصول خصوصاً کمباین با متولیان امر رایزنی لازم داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث مشابه، زارعان کمتر متحمل خسارت شوند.

انتهای پیام/ د

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی نقدی با اشاره به وقوع آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان شفت، اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ واحد تجاری و مسکونی طعمه حریق شده است، افزود: با توجه به بافت و معماری امامزاده ابراهیم(ع) هر واحد سه تا چهار طبقه است و عمدتا از جنس چوب است.

فرماندار شفت از اطفای کامل حریق تا بامداد امروز خبر داد و تصریح کرد: چوبی بودن این واحدها موجب گسترش آتش سوزی شد و آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و فومن و رشت برای اطفای حریق اعزام شدند.

نقدی با بیان اینکه تلفات جانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: آتش نشانان همچنان در حال بررسی میزان خسارت ها هستند و علت اصلی حادثه در دست بررسی است؛ البته طبق شواهد موجود اتصال سیم کشی یک نانوایی که تعطیل بوده موجب شکل گیری حریق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود