Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:08:03 GMT

۴۰ درصد از مردم جهان اجاره‌نشینند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۵۷۲۰

۴۰ درصد از مردم جهان اجاره‌نشینند

ساعت24 -نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها مالک خانه بودن، یعنی احساس امنیت داشتن؛ چون زمانی که مالک خانه هستید، دیگر لازم نیست پول خود را برای اجاره‌بها پرداخت کنید.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها مالک خانه بودن، یعنی احساس امنیت داشتن؛ چون زمانی که مالک خانه هستید، دیگر لازم نیست پول خود را برای اجاره‌بها پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مالکیت خانه، مزایا و معایبی دارد. برخی خانه‌ها هزینه‌های وام مسکن ماهانه، تعمیرات، بیمه و مالیات بر دارایی دارند.

نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است در کشورهایی مانند انگلستان که تعداد قابل توجهی مستاجر دارد، مهمترین عامل، رکود اقتصادی است. آلمانی‌ها نیز با توجه به شرایط اقتصادی قدرتمندی که دارند، بازهم درصد بیشتری از آنها اجاره‌نشین هستند و تقریبا ۴۸.۱ درصد از خانواده‌ها هر ماه اجاره می‌پردازند.

در لیتوانی داشتن خانه برای افراد مهم است و هدفشان از خرید خانه این است که آن را به فرزندان یا نوه‌هایشان به ارث بدهند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۴۰ درصد از خانواده‌های کانادایی (با میانگین سنی زیر ۳۵ سال سرپرست خانواده)، مالک خانه هستند و به طور کلی کانادا، از کشورهایی است که بالاترین میزان مالکیت خانه در جهان (۶۷.۸ درصد) را دارد. با وجود کاهش قابل توجه مالکیت خانه در دهه گذشته، نرخ مالکیت در بین خانواده‌های جوان، نه تنها باز هم در کانادا بالاست، بلکه نسبت به سایر کشورها از جمله ایالات متحده هم بیشتر است. مقایسه اطلاعات از سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد که در بازارهای کانادا مثل تورنتو و ونکوور هم نرخ مالکیت خانه تقریبا دو برابر شهرهایی مانند پاریس و برلین است.

با وجود افت اندک مالکیت از سال ۲۰۱۱، نرخ کلی مالکیت خانه در کانادا در سال ۲۰۱۷، ۶۷.۸ درصد بود. در ایالات متحده در این سال نرخ مالکیت خانه ۶۳.۴ درصد بود. مالکیت خانه در ایالات متحده از ابتدای سال ۲۰۰۵ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به طور پیوسته کاهش یافته است. البته این کاهش در سال­‌های اخیر بهبود یافته است و نرخ مالکیت در بین سال­های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به ۶۴.۲ درصد افزایش داشته است. در سطح ملی، این افزایش از نظر آماری قابل توجه است.

محققان اظهار کردند: در همه سطوح، دولت باید همکاری کند تا موانع نظارتی، اداری یا دیگر موانعی که مانع توسعه‌دهندگان و سازندگان خانه می‌شود برطرف شود. البته باید این نکته را در نظر داشت که شهرهای بزرگی مانند شهرهای کانادا هم با مشکلات قیمت مواجه هستند، اما میزان مالکیت خانه در این کشور باز هم در رده‌های بالا قرار دارد.

کارشناسان مهمترین عوامل مرتبط با نرخ پایین‌تر مالکیت را افزایش قیمت مسکن، افزایش نرخ وام، افزایش جمعیت متقاضی خانه و بسیاری از موارد دیگر می‌دانند که باعث عدم خرید خانه می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، ایالت‌هایی که دارای مراکز بزرگ شهری هستند یا بیشتر جمعیت آنها در مناطق شهری ساکن هستند، تمایل کمتری به مالکیت خانه نسبت به افراد ساکن در دهکده‌ها دارند. علاوه بر این، قیمت متوسط تا پایین‌ با نرخ بالاتر مالکیت خانه ارتباط دارد.

البته در سال گذشته محققان اظهار کردند ۹۷ درصد از مردم رومانی‌ در خانه و یا آپارتمان خودشان زندگی می‌کنند. رومانی؛ کشوری با بیشترین صاحبخانه و سوئیس، کشوری با بیشترین مستاجر است. ۹۷ درصد از رومانیایی‌ها و ۹۰ درصد از مردم لیتوانی در آپارتمان یا خانه‌هایی زندگی می‌کنند که خود مالک آن هستند و این درحالی است که بیش از نیمی از افراد در سوئیس و آلمان در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

۹ نفر از ۱۰ ساکن ژنو مستاجر هستند. بالاترین نرخ مالکیت خانه در اروپا در سال گذشته مربوط به رومانی(۹۷) بوده است و لیتوانی و کروواسی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و حدود ۹۰ درصد از آنها مالک هستند. بعد از آن اسلوواکی با ۸۹.۵ درصد و مجارستان با ۸۵.۳ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

در واقع، در چند شهر سوئیس، بیشتر افراد اجاره نشین هستند؛ حدود ۹۱ درصد از ساکنان در لوزان و ۸۹ درصد از ساکنان در زوریخ مستاجرند.

جمعیت مستاجران جهان در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به میزان ۲۲ درصد افزایش داشته و هزینه اجاره در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تقریبا سه برابر افزایش یافته است.

مالیات بر دارایی‌ها، وام‌های سنگین و تعهدات مالی برای صاحبان املاک برای بسیاری از آلمانی‌ها و سوئیسی‌ها باعث شده تا آنها نتوانند و همچنین ترجیح ندهند خانه بخرند.

اجاره مسکن در کشورهای در حال توسعه، مشکلات و محدودیت‌های خود را دارد. تقریبا ۴۰ درصد از مردم جهان، اجاره‌نشین هستند. طی دهه‌های گذشته، در بسیاری از جوامع، تلاش‌های بسیاری برای حل معضل مسکن انجام شده، اما این بررسی هزینه‌بر و ناکارآمد بوده است.

مهمترین مورد برای خانه‌دار شدن در برخی کشورها خصوصی‌سازی خانه‌های دولتی است که باعث می‌شود افراد، راحت‌تر خانه‌دار شوند. از این گذشته، برخی بانک‌ها در کشورهایی مانند رومانی به خانه اولی‌ها اعتبار ویژه‌ای می‌دهند که توسط دولت تضمین شده است.

یکی از عواملی که باعث شده تا برخی کشورها مانند سوئیس و آلمان، مستاجر زیادی داشته باشند، این است که در این کشورها بازار اجاره به خوبی توسعه یافته است و اجاره برای دوره‌های طولانی‌مدت ۱۰ ساله یا بیشتر امکان‌پذیر است. این در حالی است که تهیه ملک اجاره‌ای با کیفیت خوب در برخی کشورها مشکل است و بازار اجاره در آنها رونقی ندارد. در کشورهایی مانند رومانی و لیتوانی، افراد اجاره‌نشینی را به عنوان یک راه حل کوتاه‌مدت می‌دانند.

کدام کشورها بیشترین تعداد اجاره‌نشین را دارند؟

بیشتر آلمانی‌ها، خانه‌ خریداری نمی‌کنند و اجاره‌نشین هستند. اگرچه آلمان، موفق‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و به عنوان کشوری ثروتمند معرفی شده است، اما یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالکیت خانه را دارد.

سوئیس هم کشوری است که از نظر درصد، پیشروترین جمعیت برای اجاره‌ کردن خانه در جهان را دارد. این کشور، تنها کشوری است که بیشتر مردم (۵۶.۶ درصد) آن ترجیح می‌دهند خانه اجاره کنند.

بعد از آن، هنگ‌کنگ با ۴۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد، آلمان با ۴۸.۱ درصد، کره جنوبی با ۴۴.۸ درصد و اتریش با ۴۴.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در برخی کشورها بیش از ۳۰ درصد جمعیت اجاره‌نشین هستند که عبارتند از: ژاپن (۳۸.۷ درصد)، دانمارک (۳۷.۳درصد)، انگلیس (۳۶.۵درصد)، نیوزلند (۳۶.۲۵درصد)، ایالات متحده(۳۶.۲درصد)، فرانسه(۳۵.۹درصد)، کانادا (۳۳.۵درصد)، هلند (۳۲.۳درصد)، استرالیا(۳۰.۹درصد) و ایرلند(۳۰درصد).

سنگاپور کمترین میزان اجاره‌نشین را با ۹.۷ درصد دارد .
 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اجاره مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: همه باید در حرکت قطار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران سهیم باشیم، نمی‌شود خود را کنار بکشیم و بگوییم به من ربطی ندارد. مگر می‌شود حکومت دین اسلام، به ما ربطی نداشته باشد؟

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران منافع دنیوی دشمنان را به خطر انداخته و دست آنها را قطع کرده است، بنابراین آنها اخلال‌هایی در مسیر حرکت انقلاب ایجاد و فشارهایی را وارد می‌کنند. چون مستضعفان عالم هویت پیدا کرده و در مقابل ظلم مستکبران می‌ایستند، آمریکا از این روحیه دردش آمده است.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: استقامت ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مردم قهرمان و شگفتی ساز موجب شده این هدف و آرمان توسعه یابد و فراگیر شود. اکنون بخشی از آن را در کف دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید. جوانان و نوجوانان باید در خود احساس غرور کنند تا منجر به افزایش انگیزه آنها شود.

حجت الاسلام رادمرد این امر را مستلزم اقدام و تبیین مسؤولان دانست و گفت: آقای مسؤولی که با کم کاری، ندانم کاری و ترس خود این حس غرور را می شکنی در پیشگاه این مردم و خدا چه پاسخی خواهی داشت؟ آقای مسؤولی که پشت میزت نشسته‌ای و اقدام انقلابی نمی‌کنی و فقط حرف انقلابی م یزنی کجای این حرکت عظیم مردم ایستاده‌ای؟

وی ادامه داد: آقای مسؤولی که وقتی امام جمعه صحبت از حرام شرعی و سیاسی می‌کند، نسبت به کشف حجاب با ترس کنجی خزیده ای و منتظر هستی ببینی شرایط چه خواهد شد، بعد موضع بگیری یا اقدام کنی، چه پاسخی در محضر خدای متعال و امام و شهدا داری؟

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: همه اینها نباید ما را از حرکت جانانه در مسیر انقلاب ناامید کند. درست است که باید با چنین مسؤولی اگر هست برخورد یا وی برکنار شود اما من نباید دست از حرکت در مسیر اسلام و انقلاب بردارم. این افراد نباید موجب شوند من خودم را از صحنه‌هایی که انقلاب نیاز دارد کنار بکشم.

حجت الاسلام رادمرد عنوان کرد: مالکیت اردوگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش باید به صورت کامل به استان البرز بازگردد نه اینکه دو ساله تحویل گرفته شود. به آقای دادستان عرض می‌کنم که جواب خشک کردن درختان این اردوگاه که بر اثر اهمال و ترک فعل مسؤولان آموزش و پرورش تهران بوده را چه کسی می‌دهد؟

وی با اشاره به اینکه در خصوص تضییع بیت المال چه کسی پاسخگوست؟ گفت: انتظار می‌رود استاندار و نمایندگان مجلس به موضوع ورود کنند و آبفا برای امور مربوط به چاه آب پای کار بیاید. چرا کم کاری شده که اکنون شاهد خشک شدن درختان هستیم؟ توقع ما پیگیری جدی موضوع است.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: هفته آینده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و دقت مردم و مسؤولان در این زمینه بسیار مورد تاکید است تا با توجه به ملاک‌هایی که برای انتخاب اصلح وجود دارد، کار به سرانجام و نتیجه برسد و همه مردم از تشکیل یک مجلس قوی منتفع شوند.

کد خبر 6095740

دیگر خبرها

  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود