Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گناباد گفت:باید گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه تبیین شود و در انتخابات نیز به این مهم دقت کنیم.

او تصریح کرد: نباید به سمت مسائل حاشیه‌ای برویم و در گام دوم انقلاب توصیه‌های مقام معظم رهبری باید ملاک و مطالبه مردم باشد؛ مسئولان ما نباید دنبال باندبازی و جناح باشند و در مطالبه اول رهبری مباحث علمی را اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی افزود:دشمن از اساس با نظام اسلامی مشکل دارد و هر دوره‌ای با یک رنگ وارد می‌شود، دیدید که از برجام خارج شدند و در مرحله‌ای حتی کسی که با آن‌ها مذاکره می‌کرد را تحریم کردند.

او ادامه داد: پس به این استکبار نمی‌شود اعتماد کرد؛ هر چه عقب‌نشینی سبب می‌شود تا دشمن جلو می‌آید، اما امروز در حوزه اقتصادی مشکل داریم؛ باید دستگاه‌های اجرایی کار خود را درست انجام دهند نه این که نگران فساد‌ها باشیم.

وزیر اسبق ارشاد گفت: کشور ما ظرفیت‌های فراوان دارد و می‌توانیم از این فشار‌ها خارج شویم؛ فرصت‌ها باید برابر باشد و ما در کشور چیزی به نام طبقه‌بندی نداریم و امام خمینی (ره) فرمان جهاد سازندگی دادند تا همه مثل هم باشند.

حسینی افزود:دستگاه قضایی با اختیارات خود به خوبی عمل می‌کند و در پرونده‌های فساد خوب ورود پیدا کرده‌اند و این از اختیاراتی است که مقام معظم رهبری به این قوه داده است و اثرات مثبتی در جامعه داشته است.

او ادامه داد: مبارزه با فساد فقط برعهده دستگاه قضایی نیست و خود مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید کار کنند، در این زمینه اگر درست عمل شود تاثیرات خوبی در جامعه خواهد داشت.

حسینی گفت: متاسفانه در فیلم‌های ما سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند و در حال ورود به فرهنگ با این موضوعات هستند، باید تلاش خود را برای تبیین و اجرای سبک زندگی اسلامی را انجام دهیم و اجازه ورود فرهنگ غرب به کشور را ندهیم و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این مطالبه را از مسئولان داشتند.

انتهای پیام//ز.‌ی
همایش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در گناباد برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم ایرانی وزارت ارشاد گام دوم انقلاب اخبار اقتصادی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند

روزنامه جوان در مطلبی از سیاست‌های پلیس برای مهار بی‌حجابی انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: آنچه امروز در قالب معضل بدحجابی و رواج سبک زندگی غربی در جامعه مشاهده می‌کنیم محصول ضعف در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی - تربیتی است که سهم مهمی را هم باید برای مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشت. بدون شک ما در مرحله تربیت با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که آفتی اینچنینی گریبانگیر دختران و پسران این سرزمین شده است.

در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

روزنامه جوان در ادامه نوشت: طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.

در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهاد‌ها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است