Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد علیدادی سلیمانی صبح یکشنبه در بازدید از بخش های مختلف زندان بافت و دیدار چهره به چهره با مددجویان گفت: سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت‌آموزی و توانمندسازی با هدف بازگشت زندانی به فعالیت های سالم در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در خصوص زندانیانی که در فعالیتهای اشتغال و حرفه آموزی و برنامه های اصلاحی و تربیتی درون زندان شرکت دارند از تسهیلات و ارفاقات قانونی نظیر آزادی مشروط، رای باز و تعلیق اجرای مجازات و غیره استفاده حداکثری می شود تا موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تلاش های انجام شده در مجموعه زندان در مسیر فرآیند اصلاح و تربیت مددجویان مثبت و موثر باشد، گفت: در این رابطه امکانات بسیار خوبی در زندان بافت فراهم شده و تلاش کارکنان زندان برای اصلاح و تربیت مددجویان  ستودنی است.

وی گفت: مددجویان ان‌شاءالله با همت خود در جهت اصلاح و تربیت قدم برداشته و بازگشت شرافتمندانه ای  به جامعه داشته و از ارتکاب جرم خودداری کنند و از این فرصت برای خودسازی و خداشناسی حداکثر استفاده را ببرند.

وی افزود: در سالهای اخیر این حجم زیاد زندانیان و هزینه هایی که به نظام تحمیل شد قوای سه گانه را بر آن داشت که در همه تصمیمات و افکار خود افقی را تصور کنند که در آن جمعیت کیفری کشور به حداقل ممکن برسد تا از این رهگذر هم از افزایش تعداد مجرمان و هم تحمیل هزینه های گزاف به مملکت جلوگیری شود.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: از جمله این منویات در بخش قضایی، برنامه ششم توسعه است که توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ابلاغ شد که طبق آن موضوع توجه به حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها به عنوان اولویت در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و در واقع کاهش جمعیت کیفری زندانها یکی از اهداف توسعه قضایی است.

کد خبر 4689807

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان آموزش زندانیان روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف خرم آباد آتش سوزی ایلام مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان