Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:54:05 GMT

شمار جان باختگان سیل در هند به100 نفر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۶۷۹۷

شمار جان باختگان سیل در هند به100 نفر افزایش یافت

شبکه خبری "ان دی تی وی" روز یکشنبه  اعلام کرد: در ایالت کرالا واقع در جنوب هند، دولت ایالتی به ارتش دستور داده است تا از طریق هوا به مناطق سیل زده غذا و آب آشامیدنی انتقال دهد.

در این ایالت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده اند و ۳۰ نفر نیز بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده اند.

درایالت های کارناتاکا  و ماهاراشترا نیز ا ۸۰ نفر جان خود را در سوانح مرتبط با سیل و رانش زمین از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالت کارناتاکا بیش از ۱۰۰۰ روستا در ۱۷ منطقه تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. تمام مدارس و دانشگاه ها در این ایالت  تا یک هفته آینده تعطیل شدند.

بارندگی های شدید همچنین سبب ایجاد اختلال در حرکت قطار ها شده در کارناتاکا شده است.

در ایالت کرالا که در مجاورت کارناتاکا قرار دارد، در سه روز گذشته ۵۷ نفر به دلیل وقوع سیل کشته شده اند. بارندگی های امسال یکی از شدید ترین بارندگی ها در یک قرن گذشته در این ایالت بوده است.

ارتش و گروه های امداد و نجات نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر را از مناطق سیل زده نجات داده اند.

این درحالی است که سازمان هواشناسی هند نسبت به بارندگی بسیار شدید در یک روز آینده در ایالت کرالا هشدار قرمز صادر کرده است.

در ایالت ماهاراشترا بیش از ۴۰۰ هزار نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. به گفته مقامات در ۹ روز گذشته  ایالت مهارشترا ۷۵۸ درصد بیش از سطح معمول شاهد ریزش باران بوده است.

سال گذشته نیز بر اثر سیل در هند در طول فصل بارانی یک هزار و ۲۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۷  حدود ۱۲۰۰ نفر در ایالت های بیهار، بنگال غربی،آسام، ماهاراشترا و اوتار پرادش در جریان حوادث مربوط به سیل کشته شدند.

کشاورزی یکی از بخش های بسیار بزرگ در هند محسوب می شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشک سالی می تواند بر اقتصاد این کشور بسیار تاثیر بگذارد.

زندگی بیش از ۶۰ درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی وابسته است.

باران های موسمی (مانسون)که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند  ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین منطقه  برجای می گذارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری