Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@23:04:13 GMT

هفته خبرنگار بر مدار هگمتانه

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۶۹۰۹

هفته خبرنگار بر مدار هگمتانه

" خبرنگار روزت مبارک" از تکرار این واژه لذت بردیم و سر سبز شدیم ، نه یک روز، دو روز و چند روز بلکه یک هفته؛ هنوز هم تبریک ها تمام نشده، پیام های شاد باش و خجسته باد آنها که از قافله جا مانده اند، تازه به دستمان می رسد و هر دَم غرق لذت می شویم.

اما در عوض بعضی ها هم پیشاپیش به یاد خبرنگاران بودند و به پیشواز این روز رفتند و کارشان بسیار دلپذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته رسم بر این است که برای اینگونه مبارک باد گفتن به دیدار رسانه ها می روند، رسمی که در دیار هگمتانه چندان مرسوم نیست و مدیران و روسای اداره ها با دعوت خبرنگاران به نشست خبری، گزارشی از عملکردشان ارائه می کنند و هدیه ای نیز پیوست آن کرده و از زحمتهای خبرنگاران سپاسگزاری می کنند و به قول معروف با یک تیر دو نشان می زنند.  

برخی از مدیران هم سنت شکنی کرده و به دیدار خبرنگاران ایرنا آمدند مانند مدیران کل اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، استاندارد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ما هم به گرمی سلامشان را درود گفتیم و نیک اندیشی آنها را به نیکویی در قالب گزارش تصویری و خبر نمایش دادیم.

سرآغاز دید و بازدیدهای هفته خبرنگار دیدار دسته جمعی اهالی رسانه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان بود که با ابهت و نظم خاصی برگزار شد و  پدر معنوی استان هم قلم به دستان را به حق خواهی مردم تشویق و توصیه کرد.

بسیاری هم با ارسال شاخه گل های مجازی در شبکه های اجتماعی خود را درون گلخانه قلب خبرنگاران جای دادند.

عده ای هم که از نیش قلم رسانه ها زخم خورده بودند، غبار کینه و کدورت ها را از دلهایشان پاک کرده و سرفصل جدیدی برای آشتی با رکن چهارم دموکراسی باز کردند.

برخی هم مثل مدیر عاملان تعدادی از بانکها و موسسه های مالی و اعتباری زحمت تبریک و تهنیت را به پیک های نامه رسان سپردند و با لوح های کاغذی از خبرنگاران یاد کردند.

خلاصه هر کسی به طریقی همچون گل های آفتابگردان سر به سوی خبرنگاران چرخاند و برای دل خوشی آنها کاری کردند و ما هم با کلام شیوای "میرسیدعلی همدانی" امیرکبیر شهرمان بدرقه شان کردیم.

هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد     هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد
هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی     هر گلی کز باغ وصلش بشکفد بی خار باد

اما جشن روز خبرنگار اوج برنامه های این هفته بود که فارغ از سخنرانی های تکراری و مرسوم چند بخش جذاب داشت.

حضور خواهر شهید محمود صارمی که ثبت روز خبرنگار در روز شمار کشور از سرخی خون اوست، شگفتانه ای برای اهالی رسانه بود که نظیر نداشت.

 خبرنگاران با گرفتن عکس های یادگاری و تقدیم لوح سپاس تلاش کردند به بهترین شکل عرض ارادت کرده و مهمان نوازی همدانی ها را ثابت کنند؛ در این بین ما خبرنگاران ایرنا از اینکه همکار شهید صارمی محسوب می  شویم، حس غرور قشنگی زیر پوستمان می دوید که دوباره دلخوشمان می کرد به تحمل سختی ها و دردهای خبرنگاری.

نمی دانم شاید هم برای رشد کردن باید درد بکشیم و پوست بیندازیم.

جشن روز خبرنگار بخش شیرین و دلچسبی هم داشت و خبرنگارانی که تازگی به جرگه متاهل ها پیوسته بودند، تجلیل شدند و حاضران دوباره برایشان شادمانه کف زدند، یکی از خبرنگاران ایرنا هم در بین این تازه عروس و دامادها بود و ما هم صمیمانه برای زوج های جوان آرزوی خوشبختی کردیم.

در همین هفته میمون و مبارک استاندار همدان ایرنا را فراخواند و ما هم این دعوت را با روی گشاده پذیرفتیم که حاصلش کمی درد دل، تبیین چشم انداز پیش رو و یکی دو عکس یادگاری بود.

اما در آخرین روز هفته خبرنگار با همفکری مدیر خوش ذوقمان چند تن از مدیران و مسئولان رسانه های استان اعم از خبرگزاری ها، روزنامه ها، هفته نامه و پایگاه های خبری در میزگردی دور هم جمع شدیم که حاصل آن گزارشی با عنوان " رسانه های همدان، انتظار وارستگی در وابستگی" بود که روی خروجی ایرنا منتشر شد.

این  دورهمی بیشتر از اینکه رافع مشکلات و گرفتاری ها باشد، دل هایمان را به همدیگر نزدیک کرد و " همدلی از همزبانی بهتر است" را برایمان زمزه کرد تا  از هر طیف و دسته ای که هستیم تکیه گاه یکدیگر باشیم نه تبری که ریشه های هم را قطع کنیم.

هفته خبرنگار تمام شده اما در همدان تا چند روز دیگر شاهد برنامه های جسته و گریخته دیگری هستیم ما هم دلخوشیم به همین امیدهای ریز ریز و قدردان تمام کسانی که ما را یاد کردند.

گزارش از: زهرا زارعی

7527/2087

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف پوست زهرا فرهنگ و ارشاد اسلامی کار و رفاه اجتماعی نماینده ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، اسپیس ایکس در ماموریتی که ۴ مارس به فضا انجام داد ۲ ماهواره شرکت آمریکایی هابل نتورک را به مدار زمین برد. این ماهواره ها اکنون به یک ویژگی نوین برقراری ارتباط بلوتوثی با زمین از فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری است.

شرکت هابل نتورک در سال ۲۰۲۱ میلادی تاسیس شده و هدف آن ایجاد ارتباط بلوتوثی بین ماهواره ها و زمین است. بن وایلد یکی از بنیانگذاران این شرکت که با اینترنت اشیا سروکار دارد، با شنیدن این ایده شوکه شد اما او با توجه به تجربیاتش در خصوص دستگاه های اینترنت اشیا معتقد بود که این ابزارها انرژی زیادی مصرف می کنند، راه اندازی شان بسیار گرانبها است و قابلیت اتصال جهان ندارند.

راه حل این مشکل ارتباطات بلوتوثی بود که شرکت هابل نمایش داد. مدیر ارشد اجرایی شرکت در این باره می گوید: ما با نشان دادن آنکه می توانیم سیگنال هایی به طور مستقیم از تراشه های بلوتوثی در فضا در فاصله ۶۰۰ کیلومتری بفرستیم و دریافت کنیم هزاران کارشناس مردد که مدعی بودند ما می خواهیم به غیرممکن دست یابیم را شکست دادیم.

البته شرکت مذکور فناوری بلوتوث را دوباره اختراع نکرده بلکه ارتباطات ماهواره ای آن با تراشه های بلوتوثی ۳.۵ میلی متری یک به روز رسانی نرم افزاری دریافت کرده اند. این به روز رسانی به تراشه ها اجازه داد تا در مسافتی طولانی تر و با استفاده از انرژی کمتر پل ارتباطی ایجاد کنند.

آنتن های ماهواره ها که مانند یک شیشه بزرگنما عمل می کند، می تواند سیگنال های کم قدرت از تراشه های روی زمین را جذب کند. محققان همچنین باید مشکلات مربوط به تاثیر داپلر و ناهمخوانی فرکانس ها در ارتباطات را حل می کردند زیرا داده ها بین دو شی با سرعت بالا جابجا می شد.

این شرکت ادعا می کند با کاهش ۲۰ برابری تخلیه شارژ باتری و ۵۰ برابر هزینه های عملیاتی، مشکل اتصال جهانی را حل کرده است. هدف این شرکت اتصال یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان و متحول کردن صنایع مختلف با فناوری خود است.

هابل تصمیم دارد در سال جاری میلادی سومین ماهواره خود را به مدار زمین بفرستد و پس از آن نیز در ماه های آینده ماهواره چهارم به مدار زمین خواهد رفت. استارت آپ مذکور تصمیم دارد ۳۲ ماهواره را تا اواخر ۲۰۲۵ و اوایل ۲۰۲۶ میلادی به طور یکباره به مدار زمین بفرستد و فرایند احداث خوشه را تکمیل کند.

هنگامیکه خوشه ماهواره تکمیل شود، ارتباط بلوتوثی با یک ماهواره این شرکت حداقل ۸ بار برقرار می شود. شرکت هابل تصمیم دارد سرویس هایی مانند رصد خاک و غیره را ارائه کند.

کد خبر 6096938 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت