Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر قریب به نیم میلیون دانش آموز اتباع بیگانه در کشورمان را پوشش دادیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده در مراسم افتتاح مرکز پیش دبستانی افاغنه در مهمانشهر رفسنجان، اظهار کرد: این روز را به اسم عدالت آموزشی و حقوق کودک نامگذاری می‌کنم از اینکه نوآموزان اتباع و ایرانی دورهم جمع شده اند و روز خوب برابری و برداری برگرفته از دین مبین اسلام است را شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور ما روا داشته اند آنچه که داشتیم با مهمانانمان تقسیم کرده ایم. در معاونت بین الملل آموزش که اهتمام به بحث نوآموزان پیش دبستان داشتند قریب به نیم میلیون دانش آموز اتباع بیگانه را پوشش دادیم و بنا بر تأکید رهبری بر برابری فرصت‌های آموزشی برای کودکانی از کشور‌های دیگر به ویژه اتباع افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند، ما بدون کمک‌های بین المللی این زمینه را برای فراگیری علم و دانش برای اتباع فراهم کرده ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جا دارد سازمان‌های بین المللی و دولت افغانستان بیش از پیش به این موضوع دقت داشته باشند، ادامه داد: همه مقامات افغان که در چند سال پیش با آن‌ها ملاقات کرده ام اعلام کردند که ایران بدون تبلیغات و بدون ادعا این فرصت گرانبها را برای فرزندان ما ایجاد کرده است.

حکیم زاده عنوان کرد: برای تعلیم ۵۰۰ هزار دانش آموز تعداد ۱۰ هزار معلم در آموزش و پرورش کشور نیاز بود در حالی که آموزش و پرورش ایران مجوز استخدام حتی یک نفر را نگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین برای این دانش آموزان تعداد بسیاری کلاس آموزشی نیاز بود با توجه به اینکه امکانات زیادی برای ایجاد کلاس‌های جدید می‌خواستیم، ولی معلمان و مدیران وزارت آموزش و پرورش با ایثار خود زمینه فراگیری هر دانش آموز اتباع بیگانه را فراهم آورده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این زمینه ما خوشحالیم که توجه به تعالیم دین اسلام را داریم و حق آموزش را مثل حق نفس کشیدن حق طبیعی هر کودک می‌دانیم. آموزش برای هر فرد سرمایه گذاری برای یک جامعه است.

حکیم زاده افزود: امید که در برداشتن گام دوم، علاوه بر فرصت دسترسی به آموزش طوری با این افراد تعامل کنیم که اگر زمانی تمام امور دنیا به دستشان افتاد ایرانی یا غیرایرانی؛ از ما بزرگترها، پیام محبت و عدالت و عدم تبعیض را دریافت کرده باشند در این صورت این مدیران آینده با ما و دیگران به خوبی و نیکی رفتار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری بر روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری بر روی آینده بشریت است، این اقدام ارزشمند رفسنجان را که پیشگام در برقراری عدالت آموزشی است را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به یک الگو تبدیل شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تبریک روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: جمهوری اسلامی از جهت بین المللی مظلوم واقع شده در حالی که کشور‌های همسایه ما کار‌های کوچکی که انجام می‌دهند متعدد آن را از طریق رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند، اما متأسفانه در کنار تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران روا شده است ما تعداد انبوه فرزندان اتباع بیگانه را در مدارس درس در کنار دانش آموزان خود داریم و این سکوت رسانه‌ای را داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش و پرورش تحریم عدالت آموزشی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی