Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقایی با اعلام اتمام عملیات انتقال زائران کشورمان که طی دو مرحله از عرفات انجام شد، گفت: از کل ۸۸ هزار زائر ایرانی که در عرفات بودند بیش از نیمی از آنان برای وقوف اضطراری به منا و بقیه به مزدلفه (مشعرالحرام ) انتقال یافتند.

خبرگزاری شبستان ، گروه قرآن و معارف: «مرتضی آقایی» بامداد امروز (یکشنبه، 20 مرداد ماه) از اتمام عملیات انتقال زائران کشورمان که طی 2 مرحله از عرفات انجام شد خبر داد و گفت: حدود 45 هزار نفر از این جمعیت شامل بانوان، معذورین و یا بیماران از بعد از غروب شرعی نهم ذی الحجه به منا منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مسئول نقل ترددی ستاد حج 98  افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده کار انتقال این جمعیت که از 19:20 دقیقه شب گذشته (شنبه، 19 مرداد) به وقت عربستان آغاز شده بود ساعت 22 به انجام رسید و همزمان این گروه های زائر بانو و افراد دارای معذوریت طی هماهنگی ها و پیش بینی ها به جمرات اعزام شده تا اعمال مربوطه خود را شبانه به انجام رسانده و سپس به خیمه هایشان بازگردانده می شوند که هنوز این بخش از عملیات در دست انجام است تا سریعتر پایان یابد.

 

 وی اظهار کرد: اما بعد از انتقال بانوان و زائران دچار معذوریت به وقوف اضطراری در منا، بلافاصله کار انتقال 44 هزار زائر مرد برای وقوف اختیاری در مزدلفه آغاز شد که لحظاتی قبل حوالی ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت عربستان و  و 2 بامداد به وقت ایران با تلاش جهادی همکارانم بدون مشکل خاصی پایان یافت .

 

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: این حجم جابجایی که طی دو روز گذشته هر روز حدود 90 هزار زائر از مکه به منا و عرفات و دیروز از عرفات به منا و مزدلفه انجام شد، کار بسیار سنگینی بود که با تلاش خستگی ناپذیر و جهادگونه نیروهای سازمان و سایر دست اندرکاران با کمک بسیار موثر سامانه هوشمند نقل ترددی که امکان رصد، کنترل و مدیریت در لحظه و آنلاین را فراهم کرده بود بسیار مطلوب، روان و با آرامش انجام شد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان خبرنگار خطبه نماز جمعه دعای عرفه روزنامه طرح ملی هوای تازه مسجد مرتضی آقایی عرفات زائران خانه خدا حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار،۱ دستگاه برف خور،۱ دستگاه گریدر،۲ دستگاه لودر،۳ دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه-تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله گیری و لکه گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

آهکی در پایان گفت: محور گنجنامهتویسرکان از امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راهها،مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می شود.

دیگر خبرها

  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی