Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۰ مردادماه، در جلسه هماهنگی جشنواره «مهرواره آب»، با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: آب یکی از عناصر مهم طبیعت بوده و امروز با کمبود آن مواجه هستیم و باید در استفاده بهینه از آن دقت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای بهینه‌سازی مصرف آب کارهای فرهنگی باید از کودکی شروع شود و اگر نتوانیم این مسئله را به‌عنوان یک مولفه و اصل در زندگی کودکان نهادینه کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

زاهدی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای اهمیت دادن به آب در حوزه کودکان برنامه‌ریزی کرده و امسال نگاه ویژه‌ای می‌خواهیم به قضیه آب داشته باشیم تا بتوانیم به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های جامعه که می‌تواند آینده جامعه و کشور را تضمین کند، فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال است، تصریح کرد: ما در کانون به‌هیچ‌وجه روش آموزش مستقیم نداشته و تمامی آموزش‌ها غیرمستقیم بوده و برای اینکه بتوانیم مولفه‌ای را در روح و ذهن کودکان جاری کنیم، از زبان هنر استفاده می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مولفه‌هایی که باید کودکان بیاموزند، احترام به طبیعت بوده، چراکه خطرات بسیاری محیط زیست ما را تهدید می‌کند و سه فراخوان را در این راستا برای جشنواره مهرواره آب منتشر کردیم.

وی یادآور شد: اولین فراخوان جشنواره مهرواره آب با عنوان «من یک آب بان هستم» بوده و پسوند «بان» به معنای حفاظت و نگهداری است و می‌خواهیم به کودکان به‌خصوص در استان بیاموزیم که آب نقش اساسی در زندگی انسان داشته و باید از آن حفاظت کنیم، کودکان وقتی چیزی را می‌نویسند، با تمام وجود آن را نوشته و خود را قهرمان نوشته‌های خود فرض می‌کنند و ما با این کار می‌توانیم کاری کنیم که کودکان خود را قهرمان آب بدانند.

زاهدی بیان کرد: فراخوان دوم جشنواره این است که اگر آب در سطح کشور مهم بوده، برای استان ما بسیار مهم‌تر است، چراکه دریاچه ارومیه الگوی شادمانی و نشاط برای استان ما محسوب می‌شود و در این راستا امسال مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از آب و دریاچه ارومیه را برگزار خواهیم کرد تا اهمیت زیست و آرتمیای دریاچه ارومیه را برای کودکان تبیین کنیم و گروه سنی برای مسابقه نقاشی ۱۰ تا ۱۶ سال بوده و با تکنیک آزاد است و تا ۳۰ مهر نیز زمان ارسال آثار نقاشی خواهد بود و در پایان نیز نمایشگاهی از این آثار در ارومیه برگزار می‌شود و آمادگی داریم تا با همکاری نهادها، این نمایشگاه را در سطح استان برپا کنیم.

وی در رابطه با فراخوان سوم جشنواره مهرواره آب افزود: فراخوان سوم این جشنواره با عنوان «از دعای باران تا نجات آب» بوده و در آداب و رسوم ما دعای باران رفتن به مصلی و کوه‌ها بوده و در شهرهای سنی‌نشین استان نیز مراسم بوکه باران برای دعا جهت بارش باران برگزار می‌شود و مهلت ارسال این آثار نیز تا ۳۰ شهریور است و در قالب نمایش آئینی و قصه‌گویی خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: شیوه کار ما در کانون، تمرین زندگی بوده و می‌خواهیم راه و روش زندگی و آداب و رسوم استان را به کودکان بیاموزیم و در پایان نیز این برنامه را با مشارکت دستگاه‌ها می‌توانیم در قالب شادپیمایی در مدارس و پارک‌ها برگزار کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور بوکان - میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در محور بوکان میاندوآب در پیچ ملالر دو دستگاه سواری پژو پارس و یک دستگاه پژو ۲۰۶  باهم برخورد کردند.

حمید محبوبی اعلام کرد: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات ملالر بوکان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه ۶ مصدوم و یک فوتی داشت .

 وی در پایان گفت: مصدومین بعد از رهاسازی توسط ست هیدولیک خودروی نجات، انجام اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی به مرکز درمانی منتقل شدند و فوتی حادثه تحویل مراجع ذی صلاح شد.

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور بوکان - میاندوآب
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است