Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران ایران به سبب آگاهی که دارند در قبال باور‌ها و اعتقادات مردم، منافع ملی، تجاوز فکری، اندیشه بیگانگان به مرز فکری کشور مسئولند و این مسئولیت‌ها نه تنها کار رسانه‌ها را محدود نمی‌کند بلکه فرصتی را فراهم می‌نماید که در دفاع از حریم مقدس نظام هرکاری را که می‌توانند انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مراقبت‌های اولیه سلامت راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است که به منظور تحقق این شعار، بسته خدمات سلامت کارکنان دولت به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و انتظار می‌رود که مدیران ادارات به منظور  اجرای دستور العمل‌های مربوطه قدم بردارند.

او اظهار داشت: اقدامات متعددی در شبکه بهداشت و درمان مهاباد در راستای تحقق اهداف سلامت برداشته شده که عبارتند از تشکیل فعالیت‌های حوزه سلامت برای اجرایی کردن مقوله سلامت، پیام گذاران سلامت، خانه مشارکت مردم، کانون سلامت، اجرای موفقیت آمیز طرح ملی فشار خون در مهاباد که جزو شهرستان‌های برتر در سطح استان بود و در مرحله راستی آزمایی نیز از شهرستان‌های پیشتاز در استان بود.

او اضافه کرد: به منظور اجرای برنامه طرح تحول و ارتقا سلامت مراقبت‌ها در سطح شهرستان به صورت فعال در آمده و قبلا که رده‌های خاصی از جمعیت تحت پوشش مراقبتی قرار داشتند و پس از اجرای این طرح تمام گروه‌های سنی تحت پوشش قرار گرفتند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان داشت: با حمایت‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری‌های نماینده شهرستان مجوز دانشکده پرستاری اخذ شد و در سال جدید این شهرستان پذیرای ۲۰ نفر دانشجوی پرستاری می‌شود، احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهرستان مهاباد و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی و اخذ مجوز احداث خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت با هدف خارج شدن از حالت استیجاری و تملک ساختمان‌های این مراکز به منظور شعار عدالت در سلامت برای شهرستان مهاباد انجام گرفته است.

بهزاد در پایان با اشاره به مشکلات بهداشتی شهرستان اظهار داشت: مشکل ترافیکی سه راه منتهی به خیابان بیمارستان جهت تردد آمبولانس‌های بیماران اعزامی و اورژانس ۱۱۵، حل مشکل سگ‌های بلا صاحب، حل مشکل صدور مجوز محل زمین احداث پایگاه جاده‌ای دریاز در مسیر جاده مهاباد به ارومیه، عدم قطع انشعابات حامل‌های انرژی توسط ادارات مربوطه برای مراکز خدمات رسان حوزه سلامت، تامین سوخت زمستانی برای خانه‌های بهداشت باهمکاری‌های درون و برون بخشی بزودی مرتفع می‌شود.

خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار شهرستان مهاباد دراین زمینه گفت: مشکل ترافیک سه راه بیمارستان در آینده نزدیک و با تصمیم شورای ترافیک شهرستان مرتفع می‌شود. آموزش و پرورش و بهزیستی از جمله سازمان‌هایی که با مسائل اجتماعی و روانی مردم جامعه در گیر هستند و لازم است که همکاری حوزه بهداشت و سلامت روان و تغذیه سالم از این نهاد‌ها آغاز شود، چون مستقیما با خانواده‌ها طرف هستند و خانواده از ابتدایی‌ترین نهاد اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: کالا‌های آسیب رسان در کمیته‌های امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر و کالا‌های قاچاق مورد بحث و بررسی قرار گرفته این کالا‌ها در مکان‌های و مراکز عمومی شهرستان توزیع می‌شود و قلیانسرا‌ها یک مسئله‌ای است که از قبل هم بوده و سبب آسیب رساندن به سلامت جسمی و روانی مردم شده است و با افراد متخلف که به توزیع کالا‌های آسیب رسان اقدام می‌کنند برخورد می‌شود.

او اظهار داشت: محوطه حیاط بیمارستان بزودی با مشارکت خیرین و پیگیری‌های انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان مهاباد آماده بهره برداری خواهد شد و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید به طور جدی توسط شهرداری مهاباد اجرا و پیگیری گردد، چون سلامت شهروندان مهاباد در اولویت اول فرمانداری قرار دارد.

انتهای پیام / س خ

 عدالت در سلامت با اجرای کامل طرح تحول سلامت محقق می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شاهین مستوفی با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به­ دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات­های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.
مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی