Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اینده نزدیک، عربستان موضع خود در قبال تهران را تغییر داده و در این رابطه، از ابوظبی تبعیت می کند/ ریاض تا کنون نتوانسته است «خنجر از پشتی» که امارات با نزدیکی به ایران، به سعودی‌ها وارد آورد را هضم کند

فیصل عبدالساتر، نویسنده و تحلیلگر سیاسی پیش بینی می‌کند که در اینده نزدیک، عربستان موضع خود در قبال تهران را تغییر داده و در این رابطه، از ابوظبی تبعیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید می‌کند که ریاض تا کنون نتوانسته است «خنجر از پشتی» که امارات با نزدیکی به ایران، به سعودی‌ها وارد آورد را هضم کند.

انتشار مقالات و تحلیل های رسانه های غربی و عربی صرفا به منظور اطلاع رسانی است و به منزله تایید آن از سوی «انتخاب»‌ نیست.

الجزیره نوشت: فیصل عبدالساتر، نویسنده و تحلیلگر سیاسی پیش بینی می‌کند که در اینده نزدیک، عربستان موضع خود در قبال تهران را تغییر داده و در این رابطه، از ابوظبی تبعیت کند. وی تاکید می‌کند که ریاض تا کنون نتوانسته است «خنجر از پشتی» که امارات با نزدیکی به ایران، به سعودی‌ها وارد آورد را هضم کند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: عبدالساتر در گفتگو با الجزیره، دو دلیل برای انعطاف سیاسی امارات در برابر ایران ذکر می‌کند، که یکی به ترس آن از قدرت ایران، در نتیجه تهدیدات اخیر باز می‌گردد؛ بویژه پس از آنکه تهران تاکید کرد پهپاد آمریکایی ساقط شده توسط نیرو‌های سپاه، از امارات پرواز کرده بود و دلیل دوم، گشایش راهی برای عربستان، در راستای تغییر موضعش در برابر تهران است. همانطور که امارات پیام‌های دوستانه‌ای به تهران فرستاده و سیاست تازه‌ای در قبال یمن در پیش گرفته است.

عبدالساتر از سیاست قبلی ابوظبی در مورد تهران انتقاد کرده و معتقد است عقب نشینی سریع امارات از موضع عداوت امیزش در قبال ایران، نمی‌تواند به سرعت انجام شود. ضمن آنکه تاکید می‌کند در اینده، ایالات متحده برای مقابله با ایران، در کنار امارات یا عربستان، نمی‌ایستد، چرا که خواهان جنگ با تهران نیست.

جنگ روانی

اما صباح الخزاعی، تحلیلگر سیاسی عراقی، وجود هر گونه تغییری در رابطه بین امارات و ایران را نفی کرده و نقطه تلاقی دو کشور را روابط دیپلماتیک و تجاری طبیعی، به حکم همسایگی و موقعیت جغرافیایی آن‌ها می‌داند.

وی وجود هر گونه موضع رسمی اماراتی که نشان دهنده انعطاف سیاسی آن در مورد ایران باشد را رد کرده و آنچه به ظاهر در جریان است را تنها دیدگاه‌های شخصی می‌داند.

خزاعی تغییر موضع امارات در یمن و موضع گیری دوباره نیرو‌های آن را به اجرای توافق صلح استکهلم ربط می‌دهد؛ توافقی که یک سال پیش بین ائتلاف عربستان و امارات با حوثی‌ها امضا شد و مبتنی بر عقب نشینی نیرو‌های ائتلاف، از بنادر یمن و اجرای قطعنامه‌های بین المللی بود.

به عقیده خزاعی، اقدامات ایران در منطقه خلیج فارس، یک جنگ روانی است که از این طریق به دنبال برانگیختن غوغایی بین دولت‌های خلیج فارس و ایجاد زلزله‌ای در روابط بین عربستان و امارات است. ضمن آنکه علت این اقدامات ایران، فشار‌هایی است که از سوی آمریکا و اروپا متحمل می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه