Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:47:25 GMT

انفجار طلا در راه است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۸۹۹۰

انفجار طلا در راه است؟

خبرگزاری آریا - پس از این که طلا هفته گذشته با صعود به بالای 1500دلار در هر اونس، بازار را غافلگیر کرد، آماده می‌شود تا با سوار شدن روی موج خوش بینی بازار اوج بیشتری بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، طلا هفته گذشته 3.5درصد رشد قیمت داشت و در شرایطی که سرمایه‌گذاران از هر کاهش قیمتی به عنوان فرصتی برای خرید استفاده کردند، موفق شد بالای مرز 1500دلار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنش‌های تجاری آمریکا و چین، تسهیل سیاست پولی بانک‌های جهانی و عوامل فنی سه عامل اصلی هستند که در حال حاضر از رشد قیمت طلا پشتیبانی می‌کنند.
فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: طلا ممکن است هفته جاری شاهد حرکت انفجاری به سطح قیمت بالاتری باشد. طلا در وضعیت خوبی برای حرکت افزایشی قرار دارد و روند تحکیم دو روزه قیمت طلا، برای بازارها مطلوب بوده است. افزایش بیش از حد قیمت طلا نشان می‌دهد که بازار در روند افزایشی قرار دارد و نمی‌توان گفت بازار تا چه حدی می‌تواند پیشروی کند. اگر قیمت 1516دلار شکسته شود، طلا می‌تواند تا مرز 1550دلار جهش پیدا کند.
کالین همیلتون، مدیرکل تحقیقات کالا در شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس" نیز اظهار کرد: سطح 1500دلار برای طلا فوق العاده است و ریسک‌های بلندمدت به سوی صعود بالاتر قیمت تمایل دارند. فضای بازار به نفع رشد قیمت طلا مانده و تمایلی عواملی که به افزایش قیمت طلا منجر شده‌اند هنوز وجود دارند. بازده اوراق قرضه پایین رفته، ریسک‌های ژئوپلیتیکی رو به افزایش است و نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد صنعتی استمرار دارد.
با وجود خوش بینی عمومی، برخی از تحلیلگران تداوم روند افزایشی فعلی طلا را زیر سوال برده‌اند. بیل باروچ، رئیس شرکت "بلو لاین فیوچرز" در این باره گفت: سرمایه‌گذاران نباید فراموش کنند که به سودگیری از رشد اخیر قیمت بپردازند حتی اگر طلا به سوی صعود تا مرز 1580دلار در حرکت باشد.
استراتژیست شرکت "آر جی او فیوچرز" همچنین به انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا اشاره کرد که در بالا رفتن قیمت طلا، نقش بزرگی داشته است. بازارها روی کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر 100درصد، در نشست دسامبر 87درصد و در مارس 70درصد حساب می‌کنند که در صورت تحقق این سناریو، نرخ‌های بهره آمریکا یک درصد کاهش پیدا می‌کند.
تنش‌های تجاری آمریکا و چین در مرکز توجه بازار
توجه بازارها به تحولات جنگ تجاری آمریکا و چین معطوف خواهد بود زیرا برخی از ضرب‌الاجل‌هایی که داده شده است ممکن است تنش‌ها میان دو کشور را شدیدتر کند.
یکی از این ضرب الاجل‌ها در 20اوت است که مهلت داده شده به شرکت‌های آمریکایی برای همکاری با شرکت هواوی به پایان می‌رسد و احتمال دارد که این معافیت تمدید نشود و تنش‌های تجاری شدت پیدا کند.
معامله‌گران همچنین توجه دقیقی به توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و واکنش‌های چین خواهند داشت. افزایش 25درصدی تعرفه روی واردات کالاهای چینی یا ضعیف شدن بیشتر ارزش یوان، تحولات مهمی خواهند بود که بازار را به واکنش وادار می‌کند.
بنجامین تال، نایب رئیس اقتصاددان شرکت "CIBC کپیتال مارکتس" در این باره به کیتکونیوز گفت: این اختلاف تجاری بعید است به زودی حل شود که به معنای استمرار ریسک گریزی در بازار خواهد بود.
به گزارش ایسنا و بر اساس گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری آمار اقتصادی متعددی از جمله آمار اقتصاد کلان آمریکا و چین منتشر خواهد شد. مهمترین آمار اقتصادی آمریکا شامل شاخص قیمت مصرفی و خرده فروشی در روز پنج شنبه خواهد بود و آمار اقتصادی چین شامل تولید صنعتی و خرده فروشی است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا ۱۸ عیار در جریان معاملات امروز است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۵ (دو هزار و سیصد و پانزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۱۸ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۰۷،۴۰۰ (سه میلیون و چهارصد و هفت هزار و چهارصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۷۶۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هفتصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۷۸۳ (چهل و چهار هزار و هفتصد و هشتاد و سه) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۸،۲۲۵ (چهل و هشت هزار و دویست و بیست و پنج) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۰.۶ درصدی، از ۷۶،۷۰۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد) تومان به ۷۶،۲۵۰ (هفتاد و شش هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

درهم امارات مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۱۲،۱۹۴ (دوازده هزار و یکصد و نود و چهار) تومان قیمت خورد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۸۹۰ (یک هزار و هشتصد و نود) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با کاهش ۰.۴۴ درصدی، از ۴۴،۶۵۰ (چهل و چهار هزار و ششصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۴۵۰ (چهل و چهار هزار و چهارصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۰.۴۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۲۰۰ (چهل هزار و دویست) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۶ (چهل و شش) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۳،۷۰۰،۰۰۰ (بیست و سه میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • آرامش در بازار خودرو
  • ۱۰۰ ماه کار کنید نیسان آبی بخرید‍
  • ثبات قیمت دلار و سکه ادامه دارد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه