Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۵۰ روستای استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۹ از نعمت آب برخوردار می‌شوند گفت: آبرسانی به ۱۳۷ روستا تنها از طریق آبرسانی سیار یا منابع محلی امکان‌پذیر است. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

فرامرز شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه 138 هزار مشترک آب در بخش روستایی استان کرمانشاه وجود دارد اظهار داشت: کمتر از چهار درصد جمعیت روستایی استان فاقد آب شرب سالم هستند که از طریق منابع محلی و آبرسانی سیار تأمین آب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روستاها جز تعهدات آبفار نیستند زیرا منابع آبی نزدیک ندارند یا فاقد منبع آب پایدار هستند و به طور معمول از چشمه‌ها و چاه‌های محلی تأمین می‌شوند و روستاهایی که راه دسترسی دارند آبرسانی سیار می‌شوند.

روستاییان نارضایتی شدیدی از وضعیت آب شرب دارند/ حجم آبرسانی سیار به روستاها ‌افزایش یابد148 روستای خراسان جنوبی ‌از چرخه آبرسانی سیار حذف می‌شودآبرسانی سیار به 50 روستای شهرستان لردگانمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: از مجموع 347 روستای فاقد آب شرب سالم استان 210 روستا آبرسانی می‌شوند مابقی روستاها به دلیل نداشتن منبع تأمین آب تنها از طریق آبرسانی سیار یا منابع محلی تأمین آب می‌شوند.

شوهانی با بیان اینکه 150 روستا تا پایان سال مالی 99 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند عنوان کرد: اکنون و در اوج گرما 120 روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی به آبفار استان‌ها تخصیص یافت گفت: از سال 94 تا پایان سال 97 اعتبار تخصیص یافته شده 63 میلیارد تومان است که با این میزان اعتبار 527 روستا با جمعیت 106 هزار و 700 نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام / ز

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد