Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@11:44:29 GMT

کاهش 18 درصدی آمار فوتی تصادفات در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۹۴۹۴

کاهش 18 درصدی آمار فوتی تصادفات در سمنان

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ موسی بزرگی افزود: مشارکت مردمی، همراهی مسئولان و ترویج فرهنگ ترافیکی در بین آحاد جامعه موجب کاهش آمار تصادف‌های درون شهری منجر به فوت در استان سمنان شده است.
وی هم چنین بدون اشاره به آمار ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال تصادف‌های جرحی درون شهری در استان سمنان در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان ابراز داشت: بیشتر حوادث رانندگی درون شهری رخ داده در استان سمنان به دلیل عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم رخ داده است.
وی تصریح کرد : بیشترین آسیب دیدگی و خسارت در تصادفات درون شهری استان سمنان مربوط به کاربران موتورسیکلت و عابران پیاده است.
بزرگی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان سمنان مربوط به شهرستان شاهرود و کمترین تصادفات جرحی درون‌شهری مربوط به شهرستان‌های سمنان و شاهرود است.

وی یادآور شد: برخورد ویژه با تخلفات حادثه ساز ،احداث پل های عابر پیاده، ایجاد موانع یو در گذرگاه‌ها و پیاده روها به عنوان مانع برای ورود خودروها به محل پیاده روها، از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات درون شهری در استان سمنان است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور در مدرسه‌ها، مهدکودک ها نقشی انکار ناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه ها موثر در اطلاع رسانی،آگاه سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان جامعه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کودکان موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی