Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : مردم باید دامهای نذری خود را حتی الامکان از دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی خریداری نمایند و همچنین برای اطمینان بیشتر از سلامت کشتار می توانند دام خود را به کشتارگاه برده و به صورت رایگان ذبح نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن تبریک عید سعید قربان با اشاره به افزایش تقاضا جهت خرید دام زنده در ایام خاص مانند عید قربان در گفتگو با راه آرمان؛ گفت : مردم باید دامهای نذری خود را حتی الامکان از دامداریهای تحت پوشش دامپزشکی خریداری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به مردم شریف استان توصیه می شود در هنگام خرید دام به علائمی چون لنگش، سرفه، آبریزش از دهان و بینی، زخم در دهان و بین سم ها، تنفس غیر معمول، ضعف و بیحالی و... در دامها توجه نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با تذکر این نکته که در زمان افزایش تقاضاء امکان سوء استفاده برخی افراد سودجو نیز وجود دارد اذعان داشت: توصیه می شود مردم از خرید دام از خودروهای سیار و دامداریهای غیر بهداشتی خودداری کنند.

رشیدی بیان کرد: در راستای تامین سلامت دام های نذری با همکاری شهرداری های شهرهای مختلف استان مکانهایی جهت عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی از جمله میادین دام جنب کشتارگاه های دام استان در نظر گرفته شده است.

وی یکی از مخاطرات کشتار دام در خارج از کشتارگاه را علاوه بر مخاطرات زیست محیطی، احتمال درگیری با بیماریهای مشترک بین انسان و دام دانست و خاطرنشان کرد: سلامت دام قربانی، کشتار دام در کشتارگاه و حمل نقل بهداشتی گوشت، از نکات تعیین کننده در تامین سلامت گوشت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه در روز عیدسعید قربان تمام کشتارگاههای دام استان از ساعت 7 صبح لغایت 13 باز هستند ادامه داد: 32 اکیپ ثابت و 35 اکیپ سیار بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان بر سلامت دام قربانی و گوشت استحصالی این دامها نظارت می نمایند.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین83 نفر نیروی دامپزشکی از جمله28 نفر دکتر دامپزشک،55 نفر بازرس بهداشتی و 13 نفر ناظر شرعی در قالب67  اکیپ برای انجام امر مذکور ساماندهی شده اند.

رشیدی با اشاره به اینکه بعضی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، در دام علائم بالینی خاصی ندارند تصریح کرد: جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، مصرف کنندگان بایستی گوشت دام تازه کشتار شده و آلایش آن  را حداقل بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس قطعه قطعه و مصرف نمایند.

وی در پایان یادآور شد: مردم شریف استان می توانند از طریق شماره تماس چهار رقمی 1512و همچنین شماره تلفن شبکه های دامپزشکی شهرستان مربوطه با کارشناسان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز